Ärikliendid roolis

Ärikliendid roolis

Autosaade ''Ärikliendid roolis'' keskendub autodega seotud valdkonnale nii laiemalt kui ka praktilistelt külgedelt. Võtame teemad pulkadeks lahti, et näidata ühe sektori senist arengut, hetkeolukorda, uusi tooteid ja lahendusi, kasvuvõimalusi, ohte ja suundumusi. Saadet toetab ŠKODA.

Saatejuht on Tõnu Tramm.

Ärikliendid roolis: erasõitude maksustamise mõju ettevõtetele

"Ärikliendid roolis" esimeses saates on luubi all ettevõtetele kehtestatud uus erasõitude maksustamise kord. Mida see endast täpsemalt kujutab, kui suure lisakulu on see ettevõtetele kaasa toonud, millised on võimalused uue korra valguses ettevõtte autopargi halduskulusid vähendada jpm.

Saates on külas maksu- ja tolliameti maksude osakonna juhataja Evelyn Liivamägi, OÜ Inspecta Estonia finantsjuht Silvi Lass ning Auto 100 suurkliendihaldur Anvar Arm.

Kuula saadet siit

Gaasiautod aitaks vedajatel ellu jääda

CNG surugaasiautode kasutamine veonduses aitaks meie autovedajatel kokku hoida nii kütusekulu, kui ADBlue arvelt, samuti vähendaks see veoste ökoloogilist jalajälge, tõdeb "Ärikliendid roolis" saates gaasiautode ekspert, OÜ Gaznet juhataja, Kristjan Relvik.

Eestis ja Skandinaavias sõitvad autovedajad võiksid hakata gaasiveokitele mõtlema juba täna, sest CNG tanklate võrgustik areneb jõudsalt ning juba lähiajal saab Eestis tankida surugaasi umbes 30 tanklas. Samuti on tankimisvõimalused olemas nii Soomes kui Rootsis, lisab Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi Energeetika osakonna ekspert Rein Vaks. Lisaks vahendab saates Genfi autonäituse uusi trende ajakirja Tehnikamaailm peatoimetaja Tõnu Ojala.

Kuula saadet siit

Miks peatas Volkswagen CNG-autode tarned Eestisse?

Vahetult enne suurt reedet ja järjekordset bensiinihinna tõusu teatas Volkswagen ootamatult, et peatab kõikide oma grupi liikmete (Škoda, Volkswagen, Audi, Seat) CNG-autode tarned Eestisse. Millest selline otsus, keda see täpselt puudutab ja mis saab edasi?

Teemat aitavad lahata Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu tegevjuht Arno Sillat, majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi veondus- ja liiklustalituse juhataja Sander Salmu ning Eesti suurima surugaasiautode müüja, Auto 100 müügijuht Gert Rohtla.

Lisaks räägime kasutatud autode sisseveoga kaasnevatest probleemidest, millised valikud ootavad maailma autotööstust ees lähitulevikus ning mis põhjusel saabub sel nädalal Eestisse Rahvusvahelise Autoföderatsiooni president Jean Todt.

Kuula saadet siit

Millest koosneb autopargi kogukulu ja kuidas selle pealt kokku hoida?

Autopargi kogukulu ehk moodsa nimega TCO (total cost of ownership) koosneb üheksast alamkulust, millest igaüks mõjutab enamal või vähemal määral ettevõtte rahakotti.

Võtame saates kõik need üheksa kululiiki pulkadeks lahti ning jagame asjatundjate soovitusi, mida ühe või teise puhul arvesse võtta. Saates on külas Marko Rebane Ecofleet Eestist, Maario Orgla SKO Motorsist ning Risto Ojassaar ALD Automotive Eestist.

Kuula saadet siit

Mis mõjutab Eesti autopargi vanust ja kuidas olukorda muuta?

Euroopa Autotootjate Assotsiatsioon ACEA avaldas hiljuti oma aastaraamatu, kus tuuakse välja palju erinevat statistikat, kus Eesti torkab silma nii mõnegi negatiivse näitajaga: Eesti uute autode keskmine süsihappegaasi väljalase on kõrgeim kogu Euroopas ning meie autopargi keskmine vanus on üks suurematest.

Kas tegu on pelgalt statistikaga või vastab see kõik tegelikkusele? Mis mõjutab meie autopargi vanust ja mida me peaksime tegema, et olukorda muuta? Stuudios on Autode Müügi ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu juht Arno Sillat, majandusministeeriumi veondus- ja liiklustalituse juhataja Sander Salmu ning Auto 100 ärikliendijuht Uno Saariste.

Kuula saadet siit

Kas diiselautod kaovad mõne aasta pärast?

Saates arutlevad kolm Eesti autoajakirjanikku autonduse tuleviku üle järgneva 10-20 aasta perspektiivis. Kas diiselautod tõesti kaovad tänavatelt ning asenduvad elektriautodega, nagu väitis eelmisel nädalal Poola päritolu Euroopa Komisjoni siseturuvolinik Elzbieta Bienkowska?

Mis seisus on isejuhtivate autode areng? Kas tõesti on need aastal 2025 meie teedel saanud tavapärasteks? Milliseid alternatiivkütuseid me lähitulevikus kasutama hakkame? Milliseid perspektiive loob meie autovedajate tänavu avatav esimene LNG tankla? Stuudios on Tehnikamaailma peatoimetaja Tõnu Ojala, Autolehe toimetaja Elmar Ots ning saatejuht Tõnu Tramm.

Kuula saadet siit