See on avalehe täiendav leht. Tagasi pöördumiseks klikkige nupul.

Tagasi avalehele

Kõik üksikasjad, mida Sa otsid.

ŠKODA KODIAQI ANDMED

Auto mõõtmed

Turvalisus

Kiirusepiirik

Nagu nimetusest näha, piirab see seade sõiduki tippkiirust. Juht saab seadistada tippkiiruse 30 ja 210 km/h vahele ning hoida oma pilku teel. Erinevalt kiirushoidikust, mis etteantud kiirust hoiab, lubab kiirusepiirik juhil sõita mistahes kiirusega, aga mitte üle etteantud piiri. Turvakaalutlustel lülitub funktsioon ajutiselt välja, kui juht gaasipedaali põhja vajutab (kick-down).

Teised turvafunktsioonid

Uus ŠKODA KODIAQ turvalisuse alal kompromisse ei tee. Lisaks ülalmainitutele on KODIAQile põhi- või lisavarustusena saadaval veel järgmised turvasüsteemid:


ABS hoiab ära rataste blokeerumise hädapidurdusel või libedal pinnal.

› Pidurisüsteemi rõhu tõstmisega aitab pidurdusabi juhti olukorras, kus hädapidurdus on möödapääsmatu. See võib märkimisväärselt pidurdusteekonda lühendada.

MSR töötab vastu veorataste blokeerumisele, mis võib juhtuda siledal pinnal pidurdamisel.

ASR tagab sujuva paigaltvõtu ja kiirenduse, ilma et rattad libedal pinnasel läbi libiseksid.

EDL parandab kiirendust või hõlbustab ülesmäge sõitmist, kui ühe vedava ratta haardumine halveneb.

XDS+ abistab juhti järskudel pööretel ja tagab, et sõiduk käituks neutraalselt ka kiirel kurviläbimisel. Juhtelektroonika aimab järele iselukustuvat diferentsiaali, parandades pööretel haardumist ja sõidudünaamikat. Tänu sellele läbib sõiduk kurve varasemast stabiilsemalt ja loomulikumalt.

Rehvirõhu monitooring hoiab juhti pidevalt kursis rehvirõhkudega.

› Lisade hulka kuuluv nõlvaltstardiabi tuleb juhile appi vastumäge paigaltvõtul. Süsteem lülitub sisse suurema kui viiekraadise kaldega nõlval ning tagab lihtsa ja turvalise paigaltvõtu ilma vajaduseta käsipidurit kasutada. Süsteem hoiab ära auto tagasiveeremise ja mootori seiskumise.

Vilkuvad pidurituled vähendavad tagant otsasõidu ohtu, eriti kiirteel liikusummikule lähenedes või ootamatu takistuse ees pidurdades.

Veoskeem.

Nelikvedu

ŠKODA KODIAQile on saadaval innovatiivse elektrooniliselt juhitava mitmekettalise siduri uusim versioon. Neljale mootorile (1.4 TSI/110 kW, 2.0 TSI/206 kW, 2.0 TDI/110 kW ja 2.0 TDI/140 kW) pakutakse moodsat nelikvedu, mis tagab optimaalse sõidudünaamika, aktiivturvalisuse kõrgeima taseme ja kütuse säästva kasutamise.

Veojõu jaotatakse nelja ratta vahel automaatselt ja see sõltub sõidutingimustest. Tagasillale suunatava pöördemomendi arvutab välja juhtseade. Reguleerimine toimub siduriketastele mõjuva rõhu muutmisega.

Rohelised tehnoloogiad

Silindrite väljalülitamine (ACT)

ACT tööpõhimõte seisneb selles, et teine ja kolmas silinder lülitatakse ajutiselt välja. Kahe silindriga töötab motor efektiivsemalt. Sõltuvalt sõidustiilist võib see tehnoloogia vähendada kütusekulu rohkem kui 0,5 l/100 km võrra. ACT rakendub mootori pööretel 1400 kuni 4000 min-1, pöördemomendi puhul vahemikus 25 kuni 100 Nm ja kiirusel kuni 130 km/h.

Start-stopp-süsteem

Start-stopp-süsteem seiskab mootori iga kord, kui pole vajadust seda töös hoida. Eriti kasulik on funktsioon linnaliikluses, vähendades kütusekulu märkimisväärselt. Start-stopp-süsteem lülitub tööle automaatselt mootori käivitamisel ja seda saab käsitsi igal ajal välja lülitada.

Start-stopp-süsteem
Start-stopp-süsteem
Pidurdusenergia taaskasutus

Mis juhtub energia taaskasutamisel? Kineetiline energia muudetakse elektrienergiaks, mis salvestatakse akus või kasutatakse elektriseadmetes. Mootoriga pidurdamisel toidab generaator elektriseadmeid ja laeb akut. See säästab muidu nendeks tegevusteks kuluvat kütust.

Pidurdusenergia taaskasutus
Pidurdusenergia taaskasutus
Eco-režiim (sõidurežiimi valik)

Üks kolmest juhi käsutuses olevast sõidurežiimist kannab nime Eco – mõeldud keskkonnateadlikele juhtidele, kes seavad esiplaanile säästliku sõidu. Selle erifunktsiooniks on vabajooksurežiim DSG-käigukastiga autodele. Vabajooksurežiim rakendub, kui juht võtab jala gaasipedaalilt ära.

Käigusoovitus

Õige käigu valimine võib säästa kütust ja tõsta samal ajal sõidumugavust. Madalamatel pööretel töötav mootor vähendab kütusekulu ja käib vaiksemalt. Näidiku paremal ülanurgas asuv sümbol soovitab käiku üles või alla vahetada või kinnitab, et valitud käik on õige.