See on avalehe täiendav leht. Tagasi pöördumiseks klikkige nupul.

Tagasi avalehele

Kõik üksikasjad, mida te otsite.

OCTAVIA TEHNILISED ANDMED

Auto mõõtmed

Turvalisus

Teised turvafunktsioonid

ŠKODA OCTAVIA turvalisuse alal kompromisse ei tee. Euro NCAPi turvakatsetustel 2013. aastal pälvis kompaktne sedaan oma eeskujuliku turvalisuse eest viis tärni. Lisaks eelmainitutele on OCTAVIAle põhi- või lisavarustusena saadaval veel järgmised turvasüsteemid:

EDL parandab kiirendust või hõlbustab ülesmäge sõitmist, kui ühe vedava ratta haardumine halveneb.
XDS+ abistab juhti järskudel pööretel ja tagab, et sõiduk käituks neutraalselt ka kiirel kurviläbimisel. Juhtelektroonika aimab järele iselukustuvat diferentsiaali, parandades pööretel haardumist ja sõidudünaamikat. Tänu sellele läbib sõiduk kurve varasemast stabiilsemalt ja loomulikumalt.
ABS hoiab ära rataste blokeerumise hädapidurdusel või libedal pinnal.
MSR töötab vastu veorataste blokeerumisele, mis võib juhtuda siledal pinnal pidurdamisel.
› Pidurisüsteemi rõhu tõstmisega aitab pidurdusabi juhti olukorras, kus hädapidurdus on möödapääsmatu. See võib märkimisväärselt pidurdusteekonda lühendada.
ASR tagab sujuva paigaltvõtu ja kiirenduse, ilma et rattad libedal pinnasel läbi libiseksid.
› Lisavarustuses rehvirõhu monitooring hoiab juhti pidevalt kursis rehvirõhkudega.
› Lisade hulka kuuluv nõlvaltstardiabi tuleb juhile appi vastumäge paigaltvõtul. Süsteem lülitub sisse suurema kui viieprotsendise kaldega nõlval ning tagab lihtsa ja turvalise paigaltvõtu ilma vajaduseta käsipidurit kasutada. Süsteem hoiab ära auto tagasiveeremise ja mootori seiskumise.
Vilkuvad pidurituled vähendavad tagant otsasõidu ohtu, eriti kiirteel liikusummikule lähenedes või ootamatu takistuse ees pidurdades.


Nelikvedu

Nelikvedu

Tänu nutikale nelikveole pakub OCTAVIA suurepärast stabiilsust ja haardumist kõikvõimalikes sõiduoludes. Elektrooniliselt juhitava mitmekettalise siduriga jõuülekanne saab millisekundite jooksul hakkama isegi pisimate haardumise muutusega OCTAVIA rataste all. Tavaoludes liigub auto nagu harilik esiveoline. Lumes, poris või jääl aga muutub see nelikveoliseks nii sujuvalt, et te seda isegi ei märka.

Veojõu jaotatakse nelja ratta vahel automaatselt ja see sõltub sõidutingimustest. Tagasillale suunatava pöördemomendi arvutab välja juhtseade. Reguleerimine toimub siduriketastele mõjuva rõhu muutmisega.

Nelikvedu
Nelikvedu

Rohelised tehnoloogiad

Start-stopp-süsteem

Start-stopp-süsteem seiskab mootori iga kord, kui pole vajadust seda töös hoida. Eriti kasulik on funktsioon linnaliikluses, vähendades kütusekulu märkimisväärselt. Start-stopp-süsteem lülitub tööle automaatselt mootori käivitamisel ja seda saab käsitsi igal ajal välja lülitada.

Start-stopp-süsteem
Start-stopp-süsteem
Pidurdusenergia taaskasutus

Mis juhtub energia taaskasutamisel? Kineetiline energia muudetakse elektrienergiaks, mis salvestatakse akus või kasutatakse elektriseadmetes. Mootoriga pidurdamisel toidab generaator elektriseadmeid ja laeb akut. See säästab muidu nendeks tegevusteks kuluvat kütust.

Pidurdusenergia taaskasutus
Pidurdusenergia taaskasutus
Eco-režiim (sõidurežiimi valik)

Üks kolmest juhi käsutuses olevast sõidurežiimist kannab nime Eco – mõeldud keskkonnateadlikele juhtidele, kes seavad esiplaanile säästliku sõidu. Selle erifunktsiooniks on vabajooksurežiim DSG-käigukastiga autodele. Vabajooksurežiim rakendub, kui juht võtab jala gaasipedaalilt ära.

Käigusoovitus

Õige käigu valimine võib säästa kütust ja tõsta samal ajal sõidumugavust. Madalamatel pööretel töötav mootor vähendab kütusekulu ja käib vaiksemalt. Näidiku paremal ülanurgas asuv sümbol soovitab käiku üles või alla vahetada või kinnitab, et valitud käik on õige.