• 4x4
      • Octavia 4x4
        Octavia 4x4 alates  23 700
        Octavia 4x4 mudelivalik
        • Uued juhiabisüsteemid veel suurema turvalisuse ja mugavuse jaoks.

        • ŠKODA Octavia mudelivalikus on kokku 4 erinevat 4x4 versiooni.​
        • ​Naudi sõitu! ŠKODA hoolitseb Sinu turvalisuse eest.
      • Octavia Combi 4x4
        Octavia Combi 4x4 alates  24 600
        Octavia Combi 4x4 mudelivalik
        • Uued juhiabisüsteemid veel suurema turvalisuse ja mugavuse jaoks.

        • ​ŠKODA Octavia Combi mudelivalikus on kokku 4 erinevat 4x4 versiooni.​
        • Naudi sõitu! ŠKODA hoolitseb Sinu turvalisuse eest.
      • Superb 4x4
        Superb 4x4 alates  23 800
        Superb 4x4 mudelivalik
        • Palju innovatiivseid turvalisuse ja multimeediasüsteeme.

        • ​ŠKODA Superb mudelivalikus on kokku 4 erinevat 4x4 versiooni.
        • Naudi sõitu! ŠKODA hoolitseb Sinu turvalisuse eest.
      • Superb Combi 4x4
        Superb Combi 4x4 alates  24 900
        Superb Combi 4x4 mudelivalik
        • ​Palju innovaatilisi ohutuse ja mugavuse abisüsteeme.

        • ​ŠKODA Superb Combi mudelivalikus on kokku 4 erinevat 4x4 versiooni.​
        • Naudi sõitu! ŠKODA hoolitseb Sinu turvalisuse eest.
      • Karoq 4x4
        Karoq 4x4 alates  23 500
        Karoq 4x4 mudelivalik
        • Tipptehnoloogia, kuni viis sõidurežiimi ja spetsiaalne Off-road-režiim​​.

        • ​ŠKODA Karoq mudelivalikus on kokku 4 erinevat 4x4 versiooni.​
        • Naudi sõitu! ŠKODA hoolitseb Sinu turvalisuse eest.
      • Kodiaq 4x4
        Kodiaq 4x4 alates  25 500
        Kodiaq 4x4 mudelivalik
        • Jõuline disain, avar sõitjateruum, suurepärane funktsionaalsus, tipptasemel juhiabisüsteemid ja uuenduslikud ühendamislahendused.

        • ​ŠKODA Kodiaq mudelivalikus on kokku 6 erinevat 4x4 versiooni.​
        • Naudi sõitu! ŠKODA hoolitseb Sinu turvalisuse eest.
  • N1
      • Fabia
        Fabia alates  10 110
        Fabia N1 tarbesõidukid
        • Uued abisüsteemid ja uuenduslikud mugavus- ning teabe- ja meelelahutussüsteemid.

        • ​Selge, täpne ja ajatu kujundus; sõitjateruum, kus jagub ohtralt ruumi kogu perele.
        • ​​4 istekohta.
      • Fabia Combi
        Fabia Combi alates  11 270
        Fabia N1 tarbesõidukid
        • Parimad lahendused ettevõtetele!

        • ​4 istekohta.
        • Uued abisüsteemid ja uuenduslikud mugavus- ning teabe- ja meelelahutussüsteemid.
      • Rapid
        Rapid alates  14 040
        Rapid N1 tarbesõidukid
        • Parimad lahendused ettevõtetele!

        • ​Ruumikuse etalon - kuni 1490 l pagasiruumiga.
        • ​4 istekohta.
      • Rapid Spaceback
        Rapid Spaceback alates  13 370
        Rapid Spaceback N1 tarbesõidukid
        • Parimad lahendused ettevõtetele!

        • Sportlik värskus ja dünaamiline elegants. Avar ja ruumikas interjöör.
        • ​4 istekohta.
      • Octavia
        Octavia alates  20 220
        Octavia N1 tarbesõidukid
        • Parimad lahendused ettevõtetele!

        • ​Octavia mudeliuuendus.
        • ​​Viis istekohta. Ei saa Ei saa RS-ile ja Scoudile.
      • Superb
        Superb alates  21 790
        Superb N1 tarbesõidukid
        • Parimad lahendused ettevõtetele!

        • ​​Revolutsioonilise disaini, mugavuse ja tipptehnoloogiaga varustatud Škoda uus lipulaev.
        • 5 istekohta.
      • Superb Combi
        Superb Combi alates  22 790
        Superb N1 tarbesõidukid
        • Parimad lahendused ettevõtetele!

        • Kütkestav ja kõige ruumikam tipptasemel tehnikaga universaal.
        • ​5 istekohta.
  • CNG
      • Octavia G-TEC CNG
        Octavia G-TEC CNG alates  18 100
        Octavia G-TEC CNG - Roheline tulevikukütus. Poole väiksemad kulud.
        • Kahekütuseline 81 kW 1,4 TSI mootor töötab surumaagaasil ja bensiinil

        • Energiasäästlik start/stopp-süsteem
        • Sõiduulatus täispaagiga 1330 km
      • Octavia Combi G-TEC CNG
        Octavia Combi G-TEC CNG alates  18 900
        Octavia Combi G-TEC CNG. Roheline tulevikukütus. Poole väiksemad kulud!
        • Kahekütuseline mootor töötab surumaagaasil ja bensiinil

        • ​Energiasäästlik start/stopp-süsteem
        • Sõiduulatus täispaagiga 1330 km
  • Citigo
      • Citigo 3-ukseline
        Citigo 3-ukseline alates  8 990
        Citigo 3-ukseline
        • ​Nutikas linnaauto, mis on võimekas ka maanteel.
        • ​Kvaliteet mõistliku hinnaga.
        • ​Kompaktne kuid oma segmendis üks ruumikamaid.
      • Citigo 5-ukseline
        Citigo 5-ukseline alates  9 490
        Citigo 5-ukseline
        • ​Nutikas linnaauto, mis on võimekas ka maanteel.
        • ​Kvaliteet mõistliku hinnaga.
        • ​Kompaktne kuid oma segmendis üks ruumikamaid.
  • Fabia
      • Fabia
        Fabia alates  9 990
        Väike auto, mis on väga isikupärane
        • ​Selge, täpne ja ajatu kujundus; sõitjateruum, kus jagub ohtralt ruumi kogu perele.
        • Uued abisüsteemid ja uuenduslikud mugavus- ning teabe- ja meelelahutussüsteemid.
        • Start-stopp süsteem
      • Fabia Style
        Fabia Style alates  10 390
        Fabia erimudel Style
        • Põhineb Active varustusastmel.

        • ​Stiilne, ruumikas, turvaline ja ökonoomne.
        • ​Start-stopp funktsioon, kiirushoidik, käetugi, esiistmete soojendus ja palju muud.
      • Fabia Drive
        Fabia Drive alates  11 890
        Fabia erimudel Drive
        • Põhineb Ambition varustusastmel.

        • ​Turvaline, stiilne, ruumikas ja ökonoomne.
        • ​Driver alert väsimussensor, Sunset toonklaasid, tagumised parkimisandurid, konditsioneer, start-stopp funktsioon ja palju muud.
      • Fabia Show & Sound
        Fabia Show & Sound alates  11 940
        Fabia erimudel Show & Sound
        • Colour Concept: musta, valget või hõbedast värvi katus. Musta värvi valuveljed.
        • Baseerub Ambition varustusastmel.
        • 3-kodaraga nahkrool, pakett "Sunset", raadio "Bolero" ja palju muud.
      • Fabia Combi
        Fabia Combi alates  11 510
        Fabia Combi
        • ​Oma klassi suurim pakiruum.
        • ​Uued abisüsteemid ja uuenduslikud mugavus- ning teabe- ja meelelahutussüsteemid.
        • Võimsad ja säästlikud mootorid.
      • Fabia Combi Style
        Fabia Combi Style alates  11 490
        Fabia Combi erimudel Style
        • Põhineb Active varustusastmel.

        • Stiilne, ruumikas, turvaline ja ökonoomne.               

        • ​Start-stopp funktsioon, nahkrool, käigukang ja käsipidur nahkkattega, Raadio Swing, käetugi ja palju muud.
      • Fabia Combi Drive
        Fabia Combi Drive alates  12 870
        Fabia Combi erimudel Drive
        • Põhineb Ambition varustusastmel.

        • Stiilne, ruumikas, turvaline ja ökonoomne.
        • ​Driver alert väsimussensor, Sunset toonklaasid, tagumised parkimisandurid ja palju muud.
  • Rapid
      • Rapid
        Rapid alates  13 800
        Rapidi mudel
        • ​Kompaktauto, mis mahutab muretult viis reisijat ja nende pagasi.
        • ​ŠKODA uus disainikeel koos innovaatiliste tehnoloogiatega.
        • ​Ruumikuse etalon kuni 1490 l pagasiruumiga.​​​
        • mahutavus550l /1490l
        • alates3,9l/100km
        • alates101g/km
      • Rapid Comfort
        Rapid Comfort alates  12 880
        Rapid Comfort erimudel
        • Kompaktauto, mis mahutab muretult viis reisijat ja nende pagasi.
        • ŠKODA uus disainikeel koos innovaatiliste tehnoloogiatega.
        • Ruumikuse etalon - kuni 1490 l pagasiruumiga.
        • mahutavus550l /1490l
        • alates3,5l/100km
        • alates94g/km
      • Rapid Spaceback
        Rapid Spaceback alates  13 100
        Rapid Spaceback mudeliuuendus
        • Sportlik värskus ja dünaamiline elegants.
        • ​​Avar ja ruumikas interjöör.
        • Ainulaadne panoraamluuguga klaaskatus ja pikendatud tagaaken.
        • mahutavus415l /1381l
        • alates3,9l/100km
        • alates101g/km
      • Rapid Spaceback Comfort
        Rapid Spaceback Comfort alates  11 990
        Rapid Spaceback Comfort erimudel
        • Hinnas sisaldub rikkalik varustus.

        • ​Elektriaknad ees, soojendusega küljepeeglid, tagaklaasi soojendus, konditsioneer, valuveljed ja palju muud!
        • ​Ainulaadne panoraamluuguga klaaskatus ja pikendatud tagaaken.
        • mahutavus415l /1380l
        • alates3,4l/100km
        • alates89g/km
  • Octavia
      • Octavia
        Octavia alates  15 300
        Octavia mudeliuuendus
        • Uue kujunduse saanud esi- ja tagaosa.
        • ​​Veebipõhised teabe- ja meelelahutusteenused värskeima info ja meelelahutuse tarbeks.
        • ​​Uued juhiabisüsteemid veel suurema turvalisuse ja mugavuse jaoks.
      • Octavia RS
        Octavia RS alates  25 400
        Kõigi aegade kõige võimsam OCTAVIA.
        • 2,0-liitrine TSI bensiinimootor võimsusega 169 kW (230 hj), 2,0-liitrine TDI diiselmootor koos nelikveoga.
        • Uus esiosa, täis-LED-esituled, spetsiaalselt RS-i jaoks loodud detailid.
        • Uuel tasemel teabe- ja meelelahutus-, ühenduvus- ning juhiabisüsteemid.
      • Octavia RS 245
        Octavia RS 245 alates  28 700
        Võimas ja kiire sportlik auto
        • 2.0 TSI 180 kW (245 hj) mootor, 7-käiguline DSG-käigukast.
        • Tippkiirus 250 km/h, 0 kuni 100 km/h 6,6 sekundiga​​.
        • Elektrooniline diferentsiaalilukk VAQ
      • Octavia Style
        Octavia Style alates  14 500
        Octavia Style erimudel
        • Octavia mudeliuuendus.

        • Start/Stop süsteem, valuveljed, nahkrool, LED-päevasõidutuled/tagasõidutuled, puutetundlik raadio+8 kõlarit, soojendusega esiistmed ja palju muud.
        • Uue põlvkonna jõulised ent senisest veelgi säästlikumad mootorid.
      • Octavia hübriid CNG
        Octavia hübriid CNG alates  18 800
        Octavia hübriid CNG - Looduse- ja rahakoti sõber.
        • Kahekütuseline 81 kW 1,4 TSI mootor töötab surumaagaasil ja bensiinil
        • Saadaval ka DSG-automaatkäigukastiga
        • Sõiduulatus täispaagiga 1330 km
      • Octavia Combi
        Octavia Combi alates  16 100
        Octavia Combi mudeliuuendus
        • Uue kujunduse saanud esi- ja tagaosa.
        • ​​Veebipõhised teabe- ja meelelahutusteenused värskeima info ja meelelahutuse tarbeks.
        • Uued juhiabisüsteemid veel suurema turvalisuse ja mugavuse jaoks.​​
      • Octavia Combi RS
        Octavia Combi RS alates  26 300
        Kõigi aegade kõige võimsam OCTAVIA.
        • 2,0-liitrine TSI bensiinimootor võimsusega 169 kW (230 hj), 2,0-liitrine TDI diiselmootor koos nelikveoga.
        • Uus esiosa, täis-LED-esituled, spetsiaalselt RS-i jaoks loodud detailid.
        • Uuel tasemel teabe- ja meelelahutus-, ühenduvus- ning juhiabisüsteemid.
      • Octavia Combi RS 245
        Octavia Combi RS 245 alates  29 500
        Võimas ja kiire sportlik auto
        • 2.0 TSI 180 kW (245 hj) mootor, 7-käiguline DSG-käigukast.
        • Tippkiirus 250 km/h, 0 kuni 100 km/h 6,6 sekundiga.
        • Elektrooniline diferentsiaalilukk VAQ.​​
      • Octavia Combi hübriid CNG
        Octavia Combi hübriid CNG alates  19 600
        Octavia Combi hübriid CNG. Looduse- ja rahakoti sõber!
        • Kahekütuseline mootor töötab surumaagaasil ja bensiinil
        • Saadaval ka DSG-automaatkäigukastiga
        • Sõiduulatus täispaagiga 1330 km
      • Octavia Combi Style
        Octavia Combi Style alates  15 700
        Octavia Combi Style erimudel
        • Octavia mudeliuuendus.

        • ​Lisavarustuses Start/Stop süsteem, valuveljed, nahkrool, LED-päevasõidutuled/tagasõidutuled, puutetundlik raadio+8 kõlarit, soojendusega esiistmed ja palju muud.
        • Uued juhiabisüsteemid veel suurema turvalisuse ja mugavuse jaoks.​​
      • Octavia Scout
        Octavia Scout alates  27 900
        Vastupidav ja võimas.
        • Maastikuvarustus: hõbedane põhjakaitse, maastikupakett ja suurem kliirens.
        • Kolm mootorit vahemikus 110 kW (150 hj) kuni 135 kW (184 hj): 2,0-liitrine TDI (110 kW), nelikveoline mudel ja DSG-käigukastiga mudel.
        • Erinevad juhiabisüsteemid, head mäkke tõusmise omadused ja suur veojõud.
  • Karoq
      • Karoq Ambition
        Karoq Ambition alates  19 600
        Uus ŠKODA linnamaastur Karoq
        • Esimesed autod ŠKODA salongides üle Eesti 2.jaanuar 2018.
          Active varustusaste saadaval alates 06.2018.

        • Täis-leed-esituled ja digitaalne näidikutepaneel.
        • ​Tipptehnoloogia, kuni viis sõidurežiimi ja spetsiaalne Off-road-režiim​​.
  • Kodiaq
      • Kodiaq
        Kodiaq alates  20 900
        ŠKODA uus linnamaastur Kodiaq.
        • Jõuline disain, avar sõitjateruum, suurepärane funktsionaalsus, tipptasemel juhiabisüsteemid ja uuenduslikud ühendamislahendused.

        • Oma klassi suurim pakiruum, vahemikus 720–2065 l.
        • ​Mahutab kuni 7 reisijat.
  • Superb
      • Superb
        Superb alates  18 990
        See ei ole facelift. See on UUESTISÜND.
        • Revolutsioonilise disaini, mugavuse ja tipptehnoloogiaga varustatud Škoda lipulaev.

        • ​Oma klassi suurim pagasiruum ja salong.
        • Palju innovatiivseid turvalisuse ja multimeediasüsteeme.
      • Superb SportLine
        Superb SportLine alates  27 500
        Superb SportLine
        • Lisaks Ambitioni standardis olevale varustusele sisaldab Superb SportLine hulgaliselt lisavarustust.

        • ​Mustad kujunduslemendid ja 18" plaatinahallid valuveljed.
        • ​Sportistmed, sportvedrustus, interjööri LED-valgustuse pakett ja palju muud.
      • Superb Plus
        Superb Plus alates  19 490
        Superb erimudel Plus
        • Saadaval Active, Ambition, Elegance ja L&K varustusastmel.

        • ​Sisaldab hulgaliselt lisavarustust.
        • Revolutsioonilise disaini, mugavuse ja tipptehnoloogiaga varustatud Škoda lipulaev.
      • Superb Combi
        Superb Combi alates  20 700
        Kütkestav ja kõige ruumikam tipptasemel tehnikaga universaal.
        • Mootorite võimsus vahemikus 88–206 kW, kütusekulu vaid 4,0–7,2 l 100 km kohta.

        • ​Palju innovaatilisi ohutuse ja mugavuse abisüsteeme.
        • Maksimaalne mugavus tänu dünaamilisele veermiku kontrollsüsteemile.
  • Tulevik
      • Vision E
        Vision E
        VISION E võimaldab piiluda ŠKODA elektriautode strateegiasse
        • Lai valik: 2025. aastaks viis erinevates segmentides elektriautot.
        • ​​Algus: Pistikuhübriid ŠKODA SUPERB 2019. aastal.
        • Isejuhtiv auto: ŠKODA VISION E vastab kolmanda taseme nõuetele.

Autode ja nutitelefonide liidust

3/22/2016
Mobiilirakendused on jõudnud ka autode multimeediaekraanidele.

Ennevanasti lahutas autos meelt raadio ja navigeerimiseks tuli välja võtta paberkaart. Kui oli vaja helistada, siis pidi sihtima mõnd teeäärset telefoniputkat. Need ajad pole muide üldse väga kaugel minevikus, kõigest nii umbes aastat paarkümmend tagasi. Tänased standardid on aga natuke teised ning nüüd tundub elementaarne, et suurelt puuteekraanilt keskkonsoolis saab vaadata ja teha peaaegu et kõike – navigeerida, seadistada, helistada ja miks mitte isegi netis surfata või filme vaadata. Järjest enam autotootjaid kasutab puuteekraane ka erinevate autofunktsioonide lülitamiseks. Auto valmistaja jaoks on puuteekraan väga meeldiv lahendus – virtuaalseid nuppe ja lüliteid ei pea ju päris-materjalidest tootma, mis kokkuvõttes vähendab märkimisväärselt kulusid. Aga ei pruugi olla kasutaja poolt vaadatuna parim mõte, kui ikka vaja labakindaga istmesoojenduse virtuaalsele nupule pihta saada. Täna on meist ilmselt kõigil taskus mobiiltelefon ning suure tõenäosusega on see „nutikas“. Nii tundub ju igati mõistlik telefoni funktsioonid auto omadega ühitada. Aga nagu selgub, pole seda väga lihtne teha. Nutimobiilimaailma valitsejad Apple ja Google on loomulikult mõelnud lahenduste peale ja mõlemal on autotootjatele pakkuda oma süsteem, mis toimib vastavalt iOS- või Android-seadmetega.

Mobiilikõned ja muusika

Enamasti sisaldavad autode multimeediaseadmed vaid võimalust Bluetoothi vahendusel telefon „paaritada“. Nüüdsel ajal on enamasti toetatud ka A2DP-nimeline standard, mis võimaldab juhtmevabalt edastada muusikat, aga veel vaid mõned aastad tagasi oskasid paljud autodvaid telefonikõnesid läbi mikrofoni- kõlarite vahendada. Mobiili esmasel ühendamisel kopeeriti telefoniraamat autoseadmesse (piiriks enamasti 200–300 kirjet), nii oli autoekraanil näha ka helistaja nimi. Ägedamad autosüsteemid oskasid kuvada ka SMSe. Mobiil annab autole võimaluse ühenduda internetiga. Mis omakorda annab väga palju teoreetilisi võimalusi ajakohastada ka autoseadmes olevat infot – uuendada tarkvara, laadida uusi navikaarte ja reaalajas liiklusinfot. Küll aga valitseb autode multimeediaseadmete osas senini paras segadus. Mõned ühilduvad mobiiliga rohkem, mõned vähem, aga päris nutimobiiliga võrdväärset kasutuskogemust n-ö tavaliselt vanemalt autoekraanilt kindlasti ei saa. Just seda probleemi ongi tulnud lahendama Apple ja Google – et autos vaataks vastu tuttav kasutajaliides tuttavate äppidega.

Vahendajaks Mirrorlink

Mirrorlink oli üks esimesi süsteeme, mis siirdas osa nutimobiili nutikusest autosse. Süsteemi arenduse taga on mitmed auto- ja mobiilitootjad ning Car Connectivity konsortsiumi nimeline ühendus proovib tagada seadmete ja tarkvara sobivuse. Autode multimeediasüsteem oskab ekraanil kuvada neid mobiiliäppe, mis on Mirrorlinki poolt sobivaks tunnistatud. Äppe „jooksutab“ ikkagi telefon, aga mobiili ekraanikuva „peegeldatakse“ autoseadmesse – samalaadset põhimõtet kasutavad ka Apple ja Google. Loomulikult oskab süsteem kasutada ka mobiilse andmeside eeliseid. Veel aasta-paar tagasi tundus, et just Mirrorlink ongi saamas uueks standardiks autode nutika multimeedia puhul, ent täna on siiski olukord muutumas. Ühenduse taga olevate ettevõtete read on hõrenemas ning äppe pole samuti teab mis hoogsalt lisandumas. Samas on mõned autotootjad, nagu Volkswagen, tegemas pingutusi just Mirrorlinki elushoidmise nimel, pakkudes oma äppe, mis sõitmise ja sõitmisinfoga seotud. Näiteks võimalust uurida ja salvestada auto telemeetriat, selle põhjal muuta oma sõitu ökonoomsemaks jne.

Peegeldamisest päriselt

Proovisõidul uue Volkswagen Touraniga saime lähemat tutvust teha ka uusima Mirrorlinkiga. Peegeldamise eelduseks on, et mobiil tuleb füüsiliselt ühendada autosüsteemiga. Esiteks liigub info juhet mööda kiiresti ja teiseks, üldse mitte vähem-oluliseks teguriks on mobiili laadimine, sest äppide jooksutamine vajab mobiiliprotsessorilt võhma. Kui süsteem käivitub, siis ilmuvad ekraanile olemasolevad äpid – mida n-ö vaikimisi pole. Teisest küljest pole see ju paha, sest kasutajal on võimalik installeerida just need äpid, mis huvi pakuvad. Küll aga peab nentima, et ega saadaolevate äppide valik pole võrreldav nutitelefonide „poevalikutega“. Samuti ei oska Mirrorlink kuulata häälkäsklusi ja kõik valikud tuleb teha puuteekraani abil. Autofirmade osalus süsteemi arendamisel avaldub aga eelkõige võimaluses piiluda autosüsteemide hingeellu, erinevalt Apple’i ja Google’i praegustest lahendustest.

Carplay ja Siri

Esmakogemuse Apple’i Carplayga saime uute Opel Astra ja Audi A4ga proovisõite tehes. Süsteemi eelduseks on piisavalt uus iPhone (vähemalt viies põlvkond) ja Lightning-kaabel. Kui telefon edukalt ühendatud, ilmub autoekraanile Carplay logo, millele vajutus avab valikumenüü. Menüüs liikumine sõltub ka auto navisüsteemi loogikast, kerimine võib toimida nii rullikuga kui puuteekraanil näppu libistades. Olgugi et võiks ju arvata vastupidist, pole äppide valik kuigi lai. Carplay äppide jaoks pole n-ö oma poodi, vaid need on saadaval App Store’is, nagu teisedki iOSi äpid. „Baasvarustusse“ kuulub Apple’i poolt pakutu – Messages, Maps, Music, Phone, Podcasts ja Notes. Täiendavalt on saadaval ka Spotify ja TuneIn Radio. Apple pole kunagi hiilanud liigse lahkusega konkurentide suunal ja nii on kaardirakendusena saadaval vaid Apple Maps, Google Mapsi võimalust pole. Sama olukord on ka sõnumirakendustega. Kõige parem on Carplayga asju ajada häälassistent Siri vahendusel. Juhil on ju soovitatav sõidu ajal ikkagi aknast välja vaadata ja just seda peaks Siri kasutamine paremini võimaldama. Ekraanil näiteks ei kuvata sel põhjusel (juhi poolt) dikteeritud sõnumeid (kontrolliks), vaid neid saab üle kuulata samuti Siri vahendusel. Siri oskab loomulikult rääkida palju muudki, nagu teatada kalendrisse märgitud sündmustest, informeerida ilmaoludest ja nii edasi. Tegemist on pilvepõhise „tehisintellektiga“, mobiil ainult vahendab juhi räägitu võimsate serveriteni, mis nobedalt vormistavad vastuse. Siri ülesandeks jääb see vaid ette lugeda. Paraku eesti keelt Siri ei oska, mis muudab kogu nutika süsteemi keskmise eestlase jaoks küllalt kasutuks. Kui välismaa keeles rääkimine polegi probleemiks, siis eesti nimede väänamine Sirile arusaadavasse vormi on juba pehmelt öeldes keeruline, et mitte öelda võimatu. Siril pole ka õigust nina pista mitte-Apple’i asjadesse, mis seab omakorda piiranguid – näiteks Spotifyst lugusid otsida pole tal lubatud.

Android Auto

Google on viimastel aegadel kogunud kuulsust isesõitvate autodega, aga Android Auto ambitsiooniks on siiski ainult nn infotainment. Peale mõningast nikerdamist õnnestus meil Audi A4 multimeediasüsteemiga „paaritada“ Samsung Galaxy S6. Eestit kui regiooni Android Auto ei toeta, aga loodetavasti helgem tulevik pole kaugel. Android Auto kasutamine eeldab vastava äpi olemasolu telefonis ning Eesti regioonist vaadates seda Google Play’s lihtsalt pole. Toetatud Androidiversioonid algavad 5st. Nii nagu teistegi süsteemide puhul, tuleb mobiil autoga ühendada USB-kaabliga. Avaekraaniks on Google Now, mis kuvab kalendrisse märgitud sündmused või mistahes muud n-ö kaardid, mis parajasti aktiivsed on – nagu ilmateade, sihtkohta kuluv aeg või viimati kuulatud muusikapala. Kui Carplay eelistab suuri ja selgeid valikuid, siis Android Auto ekraani allservas on viis ikooni, mis avavad lisafunktsioone. Navigatsiooniäpiks on loomulikult Google Maps, mis oskab kasutada ka auto GPS-vastuvõtja signaali. Telefonimenüü avab kõneajaloo koos numbriklahvidega. Multimeediaäpiks on Google Play Music. Nagu Carplayski, on Google’i valikus TuneIn Radio ja Spotify. Kasutajaliides on tehtud võimalikult lihtsaks ja iga äpp ei eelda n-ö ümberõppimist. Rea viimane ikoon toob alati tagasi koduekraanile. Ka Android Auto kasutamine on optimeeritud eelkõige „vestlusele“. Süsteemi kuulamisrežiimi aktiveerimiseks tuleb pikalt vajutada roolil olevat helistamise nuppu või mikrofoniikooni puuteekraanil. Rääkides saab otsida lähimat kohvikut või dikteerida ka sõnumeid ja kalendrikirjeid. Google Androidi häälassistendil on palju rohkem vabadust kui Siril, näiteks on võimalik ka Spotifyst otsida muusikapalu. Aga loomulikult pole kuigi tulemuslik teha juttu eesti keeles.

Liivakastid ilma mänguasjadeta

Apple’i ja Google’i autosüsteemid on alles alguses, just äppide valiku poolest. Arendajatel pole kerge saada n-ö ametlikku heakskiitu äppidele, sest kadalipp on tihe – autotootjad on enamasti väga konservatiivsed ja pigem keelavad kui lubavad. Sest kui juht näiteks mõnd äppi kasutades kraavi sõidab, tekib ju kohe küsimus, kas saamatu juhi asemel pole süüdi hoopis auto- või äpitootja. Samas kardavad ka autotootjad sõna otseses mõttes spionaaži, kui annaksid tarkvaragigantidele liiga vabad käed sõiduspetsiifilises „koodis“ sobrada – mis võib sisaldada ju tundlikuvõitu andmeid. Mõneti on tegemist veidi sellise „ise ei oska või ei taha, aga teistele ka nagu ei raatsi pakkuda“ olukorraga. Nii jäävad ilmselt paljud head äpiideed hirmufiltrisse kinni. Peale Android Auto ja Apple Carplay optimistlikku lansseerimist on äppide lisandumine igatahes ebatüüpiliselt aeglane ja tõenäoliselt on arendajate algne entusiasm saanud tubli annuse argipäeva külma dušši. Google pakub küll tuge tulevastele muusika- ja suhtlusäppidele, ent Apple pole arendajatele eriti mingeid lubadusi andnud – või mingit moodi proovinud neid Carplay paati meelitada. Senised Carplay äpid, nagu öeldud, on peaaegu kõik tehtud n-ö in-house. Apple’i Carplay ja Google’i Android Auto ei pane hetkel veel vaimustusest lakke hüppama, aga tulevikku ei tasu näha ka liig tumedates toonides. Tuttav ja loogiline kasutajaliides ning samad äpid on igal juhul hoopis teine tera võrreldes autotootjate seniste kohmakavõitu ponnistustega. Mitte-ingliskeelse inimese jaoks hakkab valguskiir Apple’i ja Google’i autotunneli otsas paistma muidugi alles siis, kui auto emakeelest aru saab – millal see näiteks eestlaste jaoks juhtub, ei julge keegi ennustada. Aga kunagi vast ikka – töö selle nimel igatahes käib.

Loe täismahus artiklit SIIT.
--------------------------------------------------------------

Allikas: Samuli Herttua, Tehnikamaailm, veebruar 2016 


RSS