• 4x4
      • Octavia 4x4
        Octavia 4x4 alates  23 700
        Octavia 4x4 mudelivalik
        • Uued juhiabisüsteemid veel suurema turvalisuse ja mugavuse jaoks.

        • ŠKODA Octavia mudelivalikus on kokku 4 erinevat 4x4 versiooni.​
        • ​Naudi sõitu! ŠKODA hoolitseb Sinu turvalisuse eest.
      • Octavia Combi 4x4
        Octavia Combi 4x4 alates  24 600
        Octavia Combi 4x4 mudelivalik
        • Uued juhiabisüsteemid veel suurema turvalisuse ja mugavuse jaoks.

        • ​ŠKODA Octavia Combi mudelivalikus on kokku 4 erinevat 4x4 versiooni.​
        • Naudi sõitu! ŠKODA hoolitseb Sinu turvalisuse eest.
      • Superb 4x4
        Superb 4x4 alates  23 800
        Superb 4x4 mudelivalik
        • Palju innovatiivseid turvalisuse ja multimeediasüsteeme.

        • ​ŠKODA Superb mudelivalikus on kokku 4 erinevat 4x4 versiooni.
        • Naudi sõitu! ŠKODA hoolitseb Sinu turvalisuse eest.
      • Superb Combi 4x4
        Superb Combi 4x4 alates  24 900
        Superb Combi 4x4 mudelivalik
        • ​Palju innovaatilisi ohutuse ja mugavuse abisüsteeme.

        • ​ŠKODA Superb Combi mudelivalikus on kokku 4 erinevat 4x4 versiooni.​
        • Naudi sõitu! ŠKODA hoolitseb Sinu turvalisuse eest.
      • Karoq 4x4
        Karoq 4x4 alates  23 500
        Karoq 4x4 mudelivalik
        • Tipptehnoloogia, kuni viis sõidurežiimi ja spetsiaalne Off-road-režiim​​.

        • ​ŠKODA Karoq mudelivalikus on kokku 4 erinevat 4x4 versiooni.​
        • Naudi sõitu! ŠKODA hoolitseb Sinu turvalisuse eest.
      • Kodiaq 4x4
        Kodiaq 4x4 alates  25 500
        Kodiaq 4x4 mudelivalik
        • Jõuline disain, avar sõitjateruum, suurepärane funktsionaalsus, tipptasemel juhiabisüsteemid ja uuenduslikud ühendamislahendused.

        • ​ŠKODA Kodiaq mudelivalikus on kokku 6 erinevat 4x4 versiooni.​
        • Naudi sõitu! ŠKODA hoolitseb Sinu turvalisuse eest.
  • N1
      • Fabia
        Fabia alates  10 110
        Fabia N1 tarbesõidukid
        • Uued abisüsteemid ja uuenduslikud mugavus- ning teabe- ja meelelahutussüsteemid.

        • ​Selge, täpne ja ajatu kujundus; sõitjateruum, kus jagub ohtralt ruumi kogu perele.
        • ​​4 istekohta.
      • Fabia Combi
        Fabia Combi alates  11 270
        Fabia N1 tarbesõidukid
        • Parimad lahendused ettevõtetele!

        • ​4 istekohta.
        • Uued abisüsteemid ja uuenduslikud mugavus- ning teabe- ja meelelahutussüsteemid.
      • Rapid
        Rapid alates  14 040
        Rapid N1 tarbesõidukid
        • Parimad lahendused ettevõtetele!

        • ​Ruumikuse etalon - kuni 1490 l pagasiruumiga.
        • ​4 istekohta.
      • Rapid Spaceback
        Rapid Spaceback alates  13 370
        Rapid Spaceback N1 tarbesõidukid
        • Parimad lahendused ettevõtetele!

        • Sportlik värskus ja dünaamiline elegants. Avar ja ruumikas interjöör.
        • ​4 istekohta.
      • Octavia
        Octavia alates  20 220
        Octavia N1 tarbesõidukid
        • Parimad lahendused ettevõtetele!

        • ​Octavia mudeliuuendus.
        • ​​Viis istekohta. Ei saa Ei saa RS-ile ja Scoudile.
      • Superb
        Superb alates  21 790
        Superb N1 tarbesõidukid
        • Parimad lahendused ettevõtetele!

        • ​​Revolutsioonilise disaini, mugavuse ja tipptehnoloogiaga varustatud Škoda uus lipulaev.
        • 5 istekohta.
      • Superb Combi
        Superb Combi alates  22 790
        Superb N1 tarbesõidukid
        • Parimad lahendused ettevõtetele!

        • Kütkestav ja kõige ruumikam tipptasemel tehnikaga universaal.
        • ​5 istekohta.
  • CNG
      • Octavia G-TEC CNG
        Octavia G-TEC CNG alates  18 800
        Octavia G-TEC CNG - Roheline tulevikukütus. Poole väiksemad kulud.
        • Kahekütuseline 81 kW 1,4 TSI mootor töötab surumaagaasil ja bensiinil

        • Energiasäästlik start/stopp-süsteem
        • Sõiduulatus täispaagiga 1330 km
      • Octavia Combi G-TEC CNG
        Octavia Combi G-TEC CNG alates  19 600
        Octavia Combi G-TEC CNG. Roheline tulevikukütus. Poole väiksemad kulud!
        • Kahekütuseline mootor töötab surumaagaasil ja bensiinil

        • ​Energiasäästlik start/stopp-süsteem
        • Sõiduulatus täispaagiga 1330 km
  • Citigo
      • Citigo 3-ukseline
        Citigo 3-ukseline alates  8 990
        Citigo 3-ukseline
        • ​Nutikas linnaauto, mis on võimekas ka maanteel.
        • ​Kvaliteet mõistliku hinnaga.
        • ​Kompaktne kuid oma segmendis üks ruumikamaid.
      • Citigo 5-ukseline
        Citigo 5-ukseline alates  9 490
        Citigo 5-ukseline
        • ​Nutikas linnaauto, mis on võimekas ka maanteel.
        • ​Kvaliteet mõistliku hinnaga.
        • ​Kompaktne kuid oma segmendis üks ruumikamaid.
  • Fabia
      • Fabia
        Fabia alates  9 990
        Väike auto, mis on väga isikupärane
        • ​Selge, täpne ja ajatu kujundus; sõitjateruum, kus jagub ohtralt ruumi kogu perele.
        • Uued abisüsteemid ja uuenduslikud mugavus- ning teabe- ja meelelahutussüsteemid.
        • Start-stopp süsteem
      • Fabia Style
        Fabia Style alates  10 390
        Fabia erimudel Style
        • Põhineb Active varustusastmel.

        • ​Stiilne, ruumikas, turvaline ja ökonoomne.
        • ​Start-stopp funktsioon, kiirushoidik, käetugi, esiistmete soojendus ja palju muud.
      • Fabia Drive
        Fabia Drive alates  11 890
        Fabia erimudel Drive
        • Põhineb Ambition varustusastmel.

        • ​Turvaline, stiilne, ruumikas ja ökonoomne.
        • ​Driver alert väsimussensor, Sunset toonklaasid, tagumised parkimisandurid, konditsioneer, start-stopp funktsioon ja palju muud.
      • Fabia Show & Sound
        Fabia Show & Sound alates  11 940
        Fabia erimudel Show & Sound
        • Colour Concept: musta, valget või hõbedast värvi katus. Musta värvi valuveljed.
        • Baseerub Ambition varustusastmel.
        • 3-kodaraga nahkrool, pakett "Sunset", raadio "Bolero" ja palju muud.
      • Fabia Combi
        Fabia Combi alates  11 510
        Fabia Combi
        • ​Oma klassi suurim pakiruum.
        • ​Uued abisüsteemid ja uuenduslikud mugavus- ning teabe- ja meelelahutussüsteemid.
        • Võimsad ja säästlikud mootorid.
      • Fabia Combi Style
        Fabia Combi Style alates  11 490
        Fabia Combi erimudel Style
        • Põhineb Active varustusastmel.

        • Stiilne, ruumikas, turvaline ja ökonoomne.               

        • ​Start-stopp funktsioon, nahkrool, käigukang ja käsipidur nahkkattega, Raadio Swing, käetugi ja palju muud.
      • Fabia Combi Drive
        Fabia Combi Drive alates  12 870
        Fabia Combi erimudel Drive
        • Põhineb Ambition varustusastmel.

        • Stiilne, ruumikas, turvaline ja ökonoomne.
        • ​Driver alert väsimussensor, Sunset toonklaasid, tagumised parkimisandurid ja palju muud.
  • Rapid
      • Rapid
        Rapid alates  13 800
        Rapidi mudel
        • ​Kompaktauto, mis mahutab muretult viis reisijat ja nende pagasi.
        • ​ŠKODA uus disainikeel koos innovaatiliste tehnoloogiatega.
        • ​Ruumikuse etalon kuni 1490 l pagasiruumiga.​​​
        • mahutavus550l /1490l
        • alates3,9l/100km
        • alates101g/km
      • Rapid Comfort
        Rapid Comfort alates  12 880
        Rapid Comfort erimudel
        • Kompaktauto, mis mahutab muretult viis reisijat ja nende pagasi.
        • ŠKODA uus disainikeel koos innovaatiliste tehnoloogiatega.
        • Ruumikuse etalon - kuni 1490 l pagasiruumiga.
        • mahutavus550l /1490l
        • alates3,5l/100km
        • alates94g/km
      • Rapid Spaceback
        Rapid Spaceback alates  13 100
        Rapid Spaceback mudeliuuendus
        • Sportlik värskus ja dünaamiline elegants.
        • ​​Avar ja ruumikas interjöör.
        • Ainulaadne panoraamluuguga klaaskatus ja pikendatud tagaaken.
        • mahutavus415l /1381l
        • alates3,9l/100km
        • alates101g/km
      • Rapid Spaceback Comfort
        Rapid Spaceback Comfort alates  11 990
        Rapid Spaceback Comfort erimudel
        • Hinnas sisaldub rikkalik varustus.

        • ​Elektriaknad ees, soojendusega küljepeeglid, tagaklaasi soojendus, konditsioneer, valuveljed ja palju muud!
        • ​Ainulaadne panoraamluuguga klaaskatus ja pikendatud tagaaken.
        • mahutavus415l /1380l
        • alates3,4l/100km
        • alates89g/km
  • Octavia
      • Octavia
        Octavia alates  15 300
        Octavia mudeliuuendus
        • Uue kujunduse saanud esi- ja tagaosa.
        • ​​Veebipõhised teabe- ja meelelahutusteenused värskeima info ja meelelahutuse tarbeks.
        • ​​Uued juhiabisüsteemid veel suurema turvalisuse ja mugavuse jaoks.
      • Octavia RS
        Octavia RS alates  25 400
        Kõigi aegade kõige võimsam OCTAVIA.
        • 2,0-liitrine TSI bensiinimootor võimsusega 169 kW (230 hj), 2,0-liitrine TDI diiselmootor koos nelikveoga.
        • Uus esiosa, täis-LED-esituled, spetsiaalselt RS-i jaoks loodud detailid.
        • Uuel tasemel teabe- ja meelelahutus-, ühenduvus- ning juhiabisüsteemid.
      • Octavia RS 245
        Octavia RS 245 alates  28 700
        Võimas ja kiire sportlik auto
        • 2.0 TSI 180 kW (245 hj) mootor, 7-käiguline DSG-käigukast.
        • Tippkiirus 250 km/h, 0 kuni 100 km/h 6,6 sekundiga​​.
        • Elektrooniline diferentsiaalilukk VAQ
      • Octavia Style
        Octavia Style alates  14 500
        Octavia Style erimudel
        • Octavia mudeliuuendus.

        • Start/Stop süsteem, valuveljed, nahkrool, LED-päevasõidutuled/tagasõidutuled, puutetundlik raadio+8 kõlarit, soojendusega esiistmed ja palju muud.
        • Uue põlvkonna jõulised ent senisest veelgi säästlikumad mootorid.
      • Octavia hübriid CNG
        Octavia hübriid CNG alates  18 800
        Octavia hübriid CNG - Looduse- ja rahakoti sõber.
        • Kahekütuseline 81 kW 1,4 TSI mootor töötab surumaagaasil ja bensiinil
        • Saadaval ka DSG-automaatkäigukastiga
        • Sõiduulatus täispaagiga 1330 km
      • Octavia Combi
        Octavia Combi alates  16 100
        Octavia Combi mudeliuuendus
        • Uue kujunduse saanud esi- ja tagaosa.
        • ​​Veebipõhised teabe- ja meelelahutusteenused värskeima info ja meelelahutuse tarbeks.
        • Uued juhiabisüsteemid veel suurema turvalisuse ja mugavuse jaoks.​​
      • Octavia Combi RS
        Octavia Combi RS alates  26 300
        Kõigi aegade kõige võimsam OCTAVIA.
        • 2,0-liitrine TSI bensiinimootor võimsusega 169 kW (230 hj), 2,0-liitrine TDI diiselmootor koos nelikveoga.
        • Uus esiosa, täis-LED-esituled, spetsiaalselt RS-i jaoks loodud detailid.
        • Uuel tasemel teabe- ja meelelahutus-, ühenduvus- ning juhiabisüsteemid.
      • Octavia Combi RS 245
        Octavia Combi RS 245 alates  29 500
        Võimas ja kiire sportlik auto
        • 2.0 TSI 180 kW (245 hj) mootor, 7-käiguline DSG-käigukast.
        • Tippkiirus 250 km/h, 0 kuni 100 km/h 6,6 sekundiga.
        • Elektrooniline diferentsiaalilukk VAQ.​​
      • Octavia Combi hübriid CNG
        Octavia Combi hübriid CNG alates  19 600
        Octavia Combi hübriid CNG. Looduse- ja rahakoti sõber!
        • Kahekütuseline mootor töötab surumaagaasil ja bensiinil
        • Saadaval ka DSG-automaatkäigukastiga
        • Sõiduulatus täispaagiga 1330 km
      • Octavia Combi Style
        Octavia Combi Style alates  15 700
        Octavia Combi Style erimudel
        • Octavia mudeliuuendus.

        • ​Lisavarustuses Start/Stop süsteem, valuveljed, nahkrool, LED-päevasõidutuled/tagasõidutuled, puutetundlik raadio+8 kõlarit, soojendusega esiistmed ja palju muud.
        • Uued juhiabisüsteemid veel suurema turvalisuse ja mugavuse jaoks.​​
      • Octavia Scout
        Octavia Scout alates  27 900
        Vastupidav ja võimas.
        • Maastikuvarustus: hõbedane põhjakaitse, maastikupakett ja suurem kliirens.
        • Kolm mootorit vahemikus 110 kW (150 hj) kuni 135 kW (184 hj): 2,0-liitrine TDI (110 kW), nelikveoline mudel ja DSG-käigukastiga mudel.
        • Erinevad juhiabisüsteemid, head mäkke tõusmise omadused ja suur veojõud.
  • Karoq
      • Karoq Ambition
        Karoq Ambition alates  19 600
        Uus ŠKODA linnamaastur Karoq
        • Esimesed autod ŠKODA salongides üle Eesti 2.jaanuar 2018.
          Active varustusaste saadaval alates 06.2018.

        • Täis-leed-esituled ja digitaalne näidikutepaneel.
        • ​Tipptehnoloogia, kuni viis sõidurežiimi ja spetsiaalne Off-road-režiim​​.
  • Kodiaq
      • Kodiaq
        Kodiaq alates  20 900
        ŠKODA uus linnamaastur Kodiaq.
        • Jõuline disain, avar sõitjateruum, suurepärane funktsionaalsus, tipptasemel juhiabisüsteemid ja uuenduslikud ühendamislahendused.

        • Oma klassi suurim pakiruum, vahemikus 720–2065 l.
        • ​Mahutab kuni 7 reisijat.
  • Superb
      • Superb
        Superb alates  18 990
        See ei ole facelift. See on UUESTISÜND.
        • Revolutsioonilise disaini, mugavuse ja tipptehnoloogiaga varustatud Škoda lipulaev.

        • ​Oma klassi suurim pagasiruum ja salong.
        • Palju innovatiivseid turvalisuse ja multimeediasüsteeme.
      • Superb SportLine
        Superb SportLine alates  27 500
        Superb SportLine
        • Lisaks Ambitioni standardis olevale varustusele sisaldab Superb SportLine hulgaliselt lisavarustust.

        • ​Mustad kujunduslemendid ja 18" plaatinahallid valuveljed.
        • ​Sportistmed, sportvedrustus, interjööri LED-valgustuse pakett ja palju muud.
      • Superb Plus
        Superb Plus alates  19 490
        Superb erimudel Plus
        • Saadaval Active, Ambition, Elegance ja L&K varustusastmel.

        • ​Sisaldab hulgaliselt lisavarustust.
        • Revolutsioonilise disaini, mugavuse ja tipptehnoloogiaga varustatud Škoda lipulaev.
      • Superb Combi
        Superb Combi alates  20 700
        Kütkestav ja kõige ruumikam tipptasemel tehnikaga universaal.
        • Mootorite võimsus vahemikus 88–206 kW, kütusekulu vaid 4,0–7,2 l 100 km kohta.

        • ​Palju innovaatilisi ohutuse ja mugavuse abisüsteeme.
        • Maksimaalne mugavus tänu dünaamilisele veermiku kontrollsüsteemile.
  • Tulevik
      • Vision E
        Vision E
        VISION E võimaldab piiluda ŠKODA elektriautode strateegiasse
        • Lai valik: 2025. aastaks viis erinevates segmentides elektriautot.
        • ​​Algus: Pistikuhübriid ŠKODA SUPERB 2019. aastal.
        • Isejuhtiv auto: ŠKODA VISION E vastab kolmanda taseme nõuetele.

Kasutatud Škoda - Octavia on hea ost ka pruugituna

2/5/2015
Kasutajad on Octaviaga reeglina väga rahul.

Škoda Octavia teist põlvkonda saatis müügiedu kogu pika „karjääri” jooksul. Kasutajad on Octaviaga reeglina väga rahul.

Octavia teine põlvkond tuli turule 2004. aastal, järjest uuendatud mootori- ja versioonide valiku ning 2009. aastal toimunud mudelivärskenduse toel püsis see tootmises kaua – kokku üheksa aastat. Edu võtmeks oli eelkõige soodsa hinnaga kõrgel tasemel Volkswageni tehnika ühes meeldiva disaini, korralike sõiduomaduste ja väga suure pakiruumiga.
Ka töökindlus osutus kiiduväärseks. Teinekord on Octavia II nimetatud isegi pommikindlaks autoks ning kui valida mõni lihtsama mootori-käigukasti ja varustusega versioon, siis peab see tõepoolest paika. Volkswageni grupi autodele omased vead esinevad siiski ka Octavial, ennekõike tasub ostul tähelepanu pöörata mootoritele.

Kere ja mahukas pakiruum

Octavia teine põlvkond tehti samale platvormile Volkswagen Golf V, Audi A3 ja veel mitme teise autoga. See sai eelkäijast suurem ja pikema telgede vahega, välimus jäi konservatiivseks-soliidseks. Pakuti luukpära ja universaali, mõlema tugevaks küljeks on väga suur pakiruum. Kui mõne teise mudeli puhul pole mahuka auto otsijal universaalile alternatiivi, siis Octavia puhul piisab tavaliselt ka luukpärast: sellega pole tõesti mingit probleemi külmkappe, pesumasinaid, ehitusmaterjali või jalgratast vedada. Küll võiks tagaistmel jalgadele ruumi pisut enam olla.
Väga erinev on Octaviate varustus. Kui baasversioonid on seest lihtsad ja odavakoelised – plastist rooli, käigukangi nupu ja minimaalse mugavusvarustusega –, siis paremate varustusest piisaks ka luksusautole.

Mudelivärskendus toimus 2009. aasta alguses. Kui uuenenud mootorivalik välja arvata, jäi auto sisuliselt samaks. Peamisena tunneb uuema versiooni ära ümaramaks muudetud esitulede järgi. Võimalusel tasub eelistada siiski pärast värskenduskuuri valminud autosid, kas või seepärast, et need tunduvad moodsamad ja neid on hiljem lihtsam müüa.

Kasutajate peamised etteheited puudutavad kõrgevõitu rehvimüra, mõnda häirivad ka kõvapoolsed istmed või luukpära nähtavus taha. Sõltuvalt mootorist võib tülikaks osutuda sõitmine talvel. Näiteks säästlik 1,2 TSI ei taha sugugi soojaks minna. Paremad on alles päris lõpus toodetud autod, mis said lisakütteseadme standardvarustusse. Kurdetud on ka diislite soojenemise üle, kuigi Eestis müüdud autodel oli elektriline lisasoojendus algusest peale olemas.
Seda, et kasutusomadustele suuri etteheiteid teha ei saa, tõestab kas või fakt, et Octavia II oli pidevalt suveräänne testide võitja. Kas võrreldi sõltumata riigist luukpärasid, bensiini- või diiselmootoriga autosid aastal 2005 või 2012, Octavia lõpetas tavaliselt ikka esikohal või vähemalt kohe võitja järel.

Tehnilise poole pealt on esinenud paar tüüpilisemat viga konditsioneeri/kliimasüsteemiga – teatud autodel ütlesid üles konditsioneeri pumbad ja osadel radiaatorid. Harvem räägitakse ventilatsiooni-/kliimaseadme nuppude riketest, vee lekkimisest sõitjateruumi või uste sisse. Rooste eest on Octavia küll hästi kaitstud, aga mitte sajaprotsendiliselt „kuulikindel”. Luukide servad ja rattakoopad tasub vanema auto ostul kindlasti üle vaadata.

Mootor

Octavia mootorivalik on suur: algab väikestest vabalthingavatest bensiinimootoritest ja lõpeb võimsate ülelaetavatega. Neljasilindrilised on need küll alati. Baasmootorit, 1,4liitrist (55 kW), tasub pigem vältida, see on päris selgelt liiga nõrk. Levinud on 1,6liitrine (75 kW) ja alates 2010. aastast valikusse tulnud 1,2 liitrine turbomootor (TSI, 77 kW). Esimene oli uuena odavam ja on ka natuke janusem, aga selle töökindlusele pole üldiselt kellelgi etteheiteid. Kui soovite vähenõudlikku ja usaldusväärset autot, siis on see väga hea valik.

Aeglase soojenemise kõrval on 1,2 TSI miinuseks vähe pöördemomenti madalatel pööretel (segab nt haagist vedades või manööverdades), aga kui turbo umbes 1500 pöördel puhuma hakkab, on auto ergas. 1,4 liitrisest TSI-st (90 kW) piisab juba enamikule ja kes veel võimsamaid tahab, võib valida näiteks sportliku RS-i. Diislitest on tavalised vanematüübiline 1,9- (77 kW) ja uuem 2,0- (103 kW), alates 2010. aastast ka 1,6liitrine (77 kW).

Vigadest on kõige levinum ja räägitum 1,2 liitrise TSI kõrisev- plärisev ketiajam. Paljudel juhtudel on seda vahetatud juba 30 000 – 40 000 kilomeetri läbimise järel ja kuigi öeldakse, et vahetusosad on palju vastupidavamad, teame mitut omanikku, kes on hiljem (kuigi suurema läbisõidu järel) pidanud ketti veel vahetama. Teistel TSI-del esineb seda viga palju harvemini. Õnneks pole remont tapvalt kallis (vt spetsialisti hinnang). Suurematel TSI-del kurdetakse päris sageli suurt õlikulu (1,8 ja 2,0).

Diislitest on kindlaim 1,9 liitrine. See on küll lärmakas, aga lihtsama ehitusega ja vähemate muredega kui kaheliitrine. Ohukohti on diislitel siiski kõigil ning eriti siis, kui auto läbisõit on suur, võivad päevakorras olla kübemefiltri, kahemassilise hooratta,EGR-klapi või toitesüsteemi vead.
Pakuti ka nelikvedu (Haldex), manuaalkasti kõrval on palju DSG-kastiga Octaviaid. Mõni sõidab DSG-ga suure läbisõiduni ja kiidab seda, teine on pidanud korduvalt käima tarkvara uuendamas ja/või ka põhjalikumas remondis. Kahtlemata on DSG, olgu see siis kuue- või seitsmekäiguline, manuaalsest riskantsem.

Veermik - hea sõita ja vastupidav

Octavia veermik on igas mõttes õnnestunud. Sõiduomadused kindlad ja konkreetsed, auto käitumine arusaadav ja tunnetus hea. Pakuti ka nn raskete teeolude paketti, mis annab paar sentimeetrit kõrgema kliirensi ja muudab vedrustuse jäigemaks, samuti kuulusid sellesse komplekti mootori ja käigukasti komposiitmaterjalist põhjakaitse ning tagaõõtshoobade ja piduritrosside kaitsed.

Ühtegi halba sõna ei saa öelda ka vastupidavuse kohta. Need Škoda omanikud, kellega rääkisime, pole pidanud veermikus ühtki detaili vahetama, läbisõit küünib seejuures 50 000 kuni 150 000 kilomeetrini. Tüütu veana mainisid aga kõik kivikeste jäämist tagumise ketta ja selle kaitsepleki vahele – hääl, mis seejärel tekib, võib olla ka üsna vali ja hirmutav. Mõnel juhul kaob kivi ise, aga vahel on seepärast pöördutud ka teenindusse.

Hinnad

Octaviate valik järelturul vastab populaarsusele uuena: kokku on müügil ligi 150 teise põlvkonna autot. Hinnad algavad kuskil 3500 euro juurest, aga parem valik tekib tuhatkond eurot kõrgemal. Värskema mudeli saab kätte 7000 euroga. Teistest selgelt
kallimad on kiired RSid (just bensiinimootoriga), loo kirjutamise ajal maksis odavaim neist 10 000 eurot. Erimudelitest tasub mainida veel nelikveolist, kõrgema kliirensiga ja kere plastkaitsmetega Scouti, paraku on seegi versioon järelturul haruldane ja kallis.

Margiesinduse info hoolduste kohta on järgmine. Hooldevälpa on kahte tüüpi, olenemata
mootorist: fikseeritud läbisõiduga 15 000 kilomeetrit või üks aasta ja varieeruva läbisõiduga (interval service) kuni 30 000 kilomeetrit või kaks aastat (auto arvestab ise hooldusvajadust vastavalt kasutuse eripärale). Rihmaga olid bensiinimootoritest
1,6- (75 ja 77 kW), 1,4- (59 kW) ja 2,0liitrine (110 ja 147 kW) kuni oktoobrini 2008 ning kõik diiselmootorid. Hammasrihma vahetusvälp on olenevalt mootorist 120 000 – 210 000 kilomeetrit.

Hinnang. Omanik: Antti, Škoda Octavia 1,4 TSI, 2010

Škoda Octavia oli mu tööauto pärast 2008. aasta Corollat. Kuigi ka Corolla on üsna hea auto, ei saa see Octavia vastu kuidagi. Toyota sisu on plastmassisem ja juhitavus vedel, eriti kruusal. Octaviasse istudes tunned end kohe nagu „kodus”, kõik on hästi paigas ja auto tundlik ning väga hästi juhitav. 1,4 liitrisel mootoril on minekut küllalt ja DSG-kast kiire. Kuigi olen üsna raske jalaga, jäi kütusekulu umbes 7 l / 100 km juurde. Maanteel võis sõita ka umbes 5 l / 100 km. Suur boonus on hiiglaslik pakiruum, vedasin Octaviaga riidekappe, kodumasinaid ja muud, kõik läks sisse.

Hiljuti sain tööautoks uue põlvkonna sama mootoriga auto. Välimus on parem, kuid muidu on kõik väga sarnane. Üllataval kombel tundub uues rohkem müra olevat – just tuulemüra – ja kuigi ka vana võttis natuke õli, tuleb uuel seda rohkemgi peale valada. Vana Octavia juures meeldis veel raskete teeolude pakett, kõrgem kliirens tähendas, et ei pidanud äärekive jälgima, sai vabalt parkida.

Meie firmas oli mitu Octaviat, mina sõitsin enda omaga umbes 120 000 kilomeetrit. Kõik autod pidasid väga hästi vastu, tehnilisi viperusi polnud minu autol ühtegi ja teistelgi kuulu järgi sisuliselt mitte. Mõnes mõttes oli see väike üllatus, sest n-ö töökindluslegendi
Toyotaga pidi aeg-ajalt ikka mingisuguseid väikeseid asju parandama. Kokkuvõttes väga positiivne kogemus. Kui isiklikku autot vaja oleks, ostaks Octavia endale kõhklemata.
 

Loe täismahus artiklit (PDF) SIIT.

--------------------------------------------------

Allikas: Autoleht, jaanuar 2015, Margus Pipar


RSS