• 4x4
      • Octavia 4x4
        Octavia 4x4 alates  23 700
        Octavia 4x4 mudelivalik
        • Uued juhiabisüsteemid veel suurema turvalisuse ja mugavuse jaoks.

        • ŠKODA Octavia mudelivalikus on kokku 4 erinevat 4x4 versiooni.​
        • ​Naudi sõitu! ŠKODA hoolitseb Sinu turvalisuse eest.
      • Octavia Combi 4x4
        Octavia Combi 4x4 alates  24 600
        Octavia Combi 4x4 mudelivalik
        • Uued juhiabisüsteemid veel suurema turvalisuse ja mugavuse jaoks.

        • ​ŠKODA Octavia Combi mudelivalikus on kokku 4 erinevat 4x4 versiooni.​
        • Naudi sõitu! ŠKODA hoolitseb Sinu turvalisuse eest.
      • Superb 4x4
        Superb 4x4 alates  23 800
        Superb 4x4 mudelivalik
        • Palju innovatiivseid turvalisuse ja multimeediasüsteeme.

        • ​ŠKODA Superb mudelivalikus on kokku 4 erinevat 4x4 versiooni.
        • Naudi sõitu! ŠKODA hoolitseb Sinu turvalisuse eest.
      • Superb Combi 4x4
        Superb Combi 4x4 alates  24 900
        Superb Combi 4x4 mudelivalik
        • ​Palju innovaatilisi ohutuse ja mugavuse abisüsteeme.

        • ​ŠKODA Superb Combi mudelivalikus on kokku 4 erinevat 4x4 versiooni.​
        • Naudi sõitu! ŠKODA hoolitseb Sinu turvalisuse eest.
      • Karoq 4x4
        Karoq 4x4 alates  23 500
        Karoq 4x4 mudelivalik
        • Tipptehnoloogia, kuni viis sõidurežiimi ja spetsiaalne Off-road-režiim​​.

        • ​ŠKODA Karoq mudelivalikus on kokku 4 erinevat 4x4 versiooni.​
        • Naudi sõitu! ŠKODA hoolitseb Sinu turvalisuse eest.
      • Kodiaq 4x4
        Kodiaq 4x4 alates  25 500
        Kodiaq 4x4 mudelivalik
        • Jõuline disain, avar sõitjateruum, suurepärane funktsionaalsus, tipptasemel juhiabisüsteemid ja uuenduslikud ühendamislahendused.

        • ​ŠKODA Kodiaq mudelivalikus on kokku 6 erinevat 4x4 versiooni.​
        • Naudi sõitu! ŠKODA hoolitseb Sinu turvalisuse eest.
  • N1
      • Fabia
        Fabia alates  10 110
        Fabia N1 tarbesõidukid
        • Uued abisüsteemid ja uuenduslikud mugavus- ning teabe- ja meelelahutussüsteemid.

        • ​Selge, täpne ja ajatu kujundus; sõitjateruum, kus jagub ohtralt ruumi kogu perele.
        • ​​4 istekohta.
      • Fabia Combi
        Fabia Combi alates  11 270
        Fabia N1 tarbesõidukid
        • Parimad lahendused ettevõtetele!

        • ​4 istekohta.
        • Uued abisüsteemid ja uuenduslikud mugavus- ning teabe- ja meelelahutussüsteemid.
      • Rapid
        Rapid alates  14 040
        Rapid N1 tarbesõidukid
        • Parimad lahendused ettevõtetele!

        • ​Ruumikuse etalon - kuni 1490 l pagasiruumiga.
        • ​4 istekohta.
      • Rapid Spaceback
        Rapid Spaceback alates  13 370
        Rapid Spaceback N1 tarbesõidukid
        • Parimad lahendused ettevõtetele!

        • Sportlik värskus ja dünaamiline elegants. Avar ja ruumikas interjöör.
        • ​4 istekohta.
      • Octavia
        Octavia alates  20 220
        Octavia N1 tarbesõidukid
        • Parimad lahendused ettevõtetele!

        • ​Octavia mudeliuuendus.
        • ​​Viis istekohta. Ei saa Ei saa RS-ile ja Scoudile.
      • Superb
        Superb alates  21 790
        Superb N1 tarbesõidukid
        • Parimad lahendused ettevõtetele!

        • ​​Revolutsioonilise disaini, mugavuse ja tipptehnoloogiaga varustatud Škoda uus lipulaev.
        • 5 istekohta.
      • Superb Combi
        Superb Combi alates  22 790
        Superb N1 tarbesõidukid
        • Parimad lahendused ettevõtetele!

        • Kütkestav ja kõige ruumikam tipptasemel tehnikaga universaal.
        • ​5 istekohta.
  • CNG
      • Octavia G-TEC CNG
        Octavia G-TEC CNG alates  18 800
        Octavia G-TEC CNG - Roheline tulevikukütus. Poole väiksemad kulud.
        • Kahekütuseline 81 kW 1,4 TSI mootor töötab surumaagaasil ja bensiinil

        • Energiasäästlik start/stopp-süsteem
        • Sõiduulatus täispaagiga 1330 km
      • Octavia Combi G-TEC CNG
        Octavia Combi G-TEC CNG alates  19 600
        Octavia Combi G-TEC CNG. Roheline tulevikukütus. Poole väiksemad kulud!
        • Kahekütuseline mootor töötab surumaagaasil ja bensiinil

        • ​Energiasäästlik start/stopp-süsteem
        • Sõiduulatus täispaagiga 1330 km
  • Citigo
      • Citigo 3-ukseline
        Citigo 3-ukseline alates  8 990
        Citigo 3-ukseline
        • ​Nutikas linnaauto, mis on võimekas ka maanteel.
        • ​Kvaliteet mõistliku hinnaga.
        • ​Kompaktne kuid oma segmendis üks ruumikamaid.
      • Citigo 5-ukseline
        Citigo 5-ukseline alates  9 490
        Citigo 5-ukseline
        • ​Nutikas linnaauto, mis on võimekas ka maanteel.
        • ​Kvaliteet mõistliku hinnaga.
        • ​Kompaktne kuid oma segmendis üks ruumikamaid.
  • Fabia
      • Fabia
        Fabia alates  9 990
        Väike auto, mis on väga isikupärane
        • ​Selge, täpne ja ajatu kujundus; sõitjateruum, kus jagub ohtralt ruumi kogu perele.
        • Uued abisüsteemid ja uuenduslikud mugavus- ning teabe- ja meelelahutussüsteemid.
        • Start-stopp süsteem
      • Fabia Style
        Fabia Style alates  10 390
        Fabia erimudel Style
        • Põhineb Active varustusastmel.

        • ​Stiilne, ruumikas, turvaline ja ökonoomne.
        • ​Start-stopp funktsioon, kiirushoidik, käetugi, esiistmete soojendus ja palju muud.
      • Fabia Drive
        Fabia Drive alates  11 890
        Fabia erimudel Drive
        • Põhineb Ambition varustusastmel.

        • ​Turvaline, stiilne, ruumikas ja ökonoomne.
        • ​Driver alert väsimussensor, Sunset toonklaasid, tagumised parkimisandurid, konditsioneer, start-stopp funktsioon ja palju muud.
      • Fabia Show & Sound
        Fabia Show & Sound alates  11 940
        Fabia erimudel Show & Sound
        • Colour Concept: musta, valget või hõbedast värvi katus. Musta värvi valuveljed.
        • Baseerub Ambition varustusastmel.
        • 3-kodaraga nahkrool, pakett "Sunset", raadio "Bolero" ja palju muud.
      • Fabia Combi
        Fabia Combi alates  11 510
        Fabia Combi
        • ​Oma klassi suurim pakiruum.
        • ​Uued abisüsteemid ja uuenduslikud mugavus- ning teabe- ja meelelahutussüsteemid.
        • Võimsad ja säästlikud mootorid.
      • Fabia Combi Style
        Fabia Combi Style alates  11 490
        Fabia Combi erimudel Style
        • Põhineb Active varustusastmel.

        • Stiilne, ruumikas, turvaline ja ökonoomne.               

        • ​Start-stopp funktsioon, nahkrool, käigukang ja käsipidur nahkkattega, Raadio Swing, käetugi ja palju muud.
      • Fabia Combi Drive
        Fabia Combi Drive alates  12 870
        Fabia Combi erimudel Drive
        • Põhineb Ambition varustusastmel.

        • Stiilne, ruumikas, turvaline ja ökonoomne.
        • ​Driver alert väsimussensor, Sunset toonklaasid, tagumised parkimisandurid ja palju muud.
  • Rapid
      • Rapid
        Rapid alates  13 800
        Rapidi mudel
        • ​Kompaktauto, mis mahutab muretult viis reisijat ja nende pagasi.
        • ​ŠKODA uus disainikeel koos innovaatiliste tehnoloogiatega.
        • ​Ruumikuse etalon kuni 1490 l pagasiruumiga.​​​
        • mahutavus550l /1490l
        • alates3,9l/100km
        • alates101g/km
      • Rapid Comfort
        Rapid Comfort alates  12 880
        Rapid Comfort erimudel
        • Kompaktauto, mis mahutab muretult viis reisijat ja nende pagasi.
        • ŠKODA uus disainikeel koos innovaatiliste tehnoloogiatega.
        • Ruumikuse etalon - kuni 1490 l pagasiruumiga.
        • mahutavus550l /1490l
        • alates3,5l/100km
        • alates94g/km
      • Rapid Spaceback
        Rapid Spaceback alates  13 100
        Rapid Spaceback mudeliuuendus
        • Sportlik värskus ja dünaamiline elegants.
        • ​​Avar ja ruumikas interjöör.
        • Ainulaadne panoraamluuguga klaaskatus ja pikendatud tagaaken.
        • mahutavus415l /1381l
        • alates3,9l/100km
        • alates101g/km
      • Rapid Spaceback Comfort
        Rapid Spaceback Comfort alates  11 990
        Rapid Spaceback Comfort erimudel
        • Hinnas sisaldub rikkalik varustus.

        • ​Elektriaknad ees, soojendusega küljepeeglid, tagaklaasi soojendus, konditsioneer, valuveljed ja palju muud!
        • ​Ainulaadne panoraamluuguga klaaskatus ja pikendatud tagaaken.
        • mahutavus415l /1380l
        • alates3,4l/100km
        • alates89g/km
  • Octavia
      • Octavia
        Octavia alates  15 300
        Octavia mudeliuuendus
        • Uue kujunduse saanud esi- ja tagaosa.
        • ​​Veebipõhised teabe- ja meelelahutusteenused värskeima info ja meelelahutuse tarbeks.
        • ​​Uued juhiabisüsteemid veel suurema turvalisuse ja mugavuse jaoks.
      • Octavia RS
        Octavia RS alates  25 400
        Kõigi aegade kõige võimsam OCTAVIA.
        • 2,0-liitrine TSI bensiinimootor võimsusega 169 kW (230 hj), 2,0-liitrine TDI diiselmootor koos nelikveoga.
        • Uus esiosa, täis-LED-esituled, spetsiaalselt RS-i jaoks loodud detailid.
        • Uuel tasemel teabe- ja meelelahutus-, ühenduvus- ning juhiabisüsteemid.
      • Octavia RS 245
        Octavia RS 245 alates  28 700
        Võimas ja kiire sportlik auto
        • 2.0 TSI 180 kW (245 hj) mootor, 7-käiguline DSG-käigukast.
        • Tippkiirus 250 km/h, 0 kuni 100 km/h 6,6 sekundiga​​.
        • Elektrooniline diferentsiaalilukk VAQ
      • Octavia Style
        Octavia Style alates  14 500
        Octavia Style erimudel
        • Octavia mudeliuuendus.

        • Start/Stop süsteem, valuveljed, nahkrool, LED-päevasõidutuled/tagasõidutuled, puutetundlik raadio+8 kõlarit, soojendusega esiistmed ja palju muud.
        • Uue põlvkonna jõulised ent senisest veelgi säästlikumad mootorid.
      • Octavia hübriid CNG
        Octavia hübriid CNG alates  18 800
        Octavia hübriid CNG - Looduse- ja rahakoti sõber.
        • Kahekütuseline 81 kW 1,4 TSI mootor töötab surumaagaasil ja bensiinil
        • Saadaval ka DSG-automaatkäigukastiga
        • Sõiduulatus täispaagiga 1330 km
      • Octavia Combi
        Octavia Combi alates  16 100
        Octavia Combi mudeliuuendus
        • Uue kujunduse saanud esi- ja tagaosa.
        • ​​Veebipõhised teabe- ja meelelahutusteenused värskeima info ja meelelahutuse tarbeks.
        • Uued juhiabisüsteemid veel suurema turvalisuse ja mugavuse jaoks.​​
      • Octavia Combi RS
        Octavia Combi RS alates  26 300
        Kõigi aegade kõige võimsam OCTAVIA.
        • 2,0-liitrine TSI bensiinimootor võimsusega 169 kW (230 hj), 2,0-liitrine TDI diiselmootor koos nelikveoga.
        • Uus esiosa, täis-LED-esituled, spetsiaalselt RS-i jaoks loodud detailid.
        • Uuel tasemel teabe- ja meelelahutus-, ühenduvus- ning juhiabisüsteemid.
      • Octavia Combi RS 245
        Octavia Combi RS 245 alates  29 500
        Võimas ja kiire sportlik auto
        • 2.0 TSI 180 kW (245 hj) mootor, 7-käiguline DSG-käigukast.
        • Tippkiirus 250 km/h, 0 kuni 100 km/h 6,6 sekundiga.
        • Elektrooniline diferentsiaalilukk VAQ.​​
      • Octavia Combi hübriid CNG
        Octavia Combi hübriid CNG alates  19 600
        Octavia Combi hübriid CNG. Looduse- ja rahakoti sõber!
        • Kahekütuseline mootor töötab surumaagaasil ja bensiinil
        • Saadaval ka DSG-automaatkäigukastiga
        • Sõiduulatus täispaagiga 1330 km
      • Octavia Combi Style
        Octavia Combi Style alates  15 700
        Octavia Combi Style erimudel
        • Octavia mudeliuuendus.

        • ​Lisavarustuses Start/Stop süsteem, valuveljed, nahkrool, LED-päevasõidutuled/tagasõidutuled, puutetundlik raadio+8 kõlarit, soojendusega esiistmed ja palju muud.
        • Uued juhiabisüsteemid veel suurema turvalisuse ja mugavuse jaoks.​​
      • Octavia Scout
        Octavia Scout alates  27 900
        Vastupidav ja võimas.
        • Maastikuvarustus: hõbedane põhjakaitse, maastikupakett ja suurem kliirens.
        • Kolm mootorit vahemikus 110 kW (150 hj) kuni 135 kW (184 hj): 2,0-liitrine TDI (110 kW), nelikveoline mudel ja DSG-käigukastiga mudel.
        • Erinevad juhiabisüsteemid, head mäkke tõusmise omadused ja suur veojõud.
  • Karoq
      • Karoq Ambition
        Karoq Ambition alates  19 600
        Uus ŠKODA linnamaastur Karoq
        • Esimesed autod ŠKODA salongides üle Eesti 2.jaanuar 2018.
          Active varustusaste saadaval alates 06.2018.

        • Täis-leed-esituled ja digitaalne näidikutepaneel.
        • ​Tipptehnoloogia, kuni viis sõidurežiimi ja spetsiaalne Off-road-režiim​​.
  • Kodiaq
      • Kodiaq
        Kodiaq alates  20 900
        ŠKODA uus linnamaastur Kodiaq.
        • Jõuline disain, avar sõitjateruum, suurepärane funktsionaalsus, tipptasemel juhiabisüsteemid ja uuenduslikud ühendamislahendused.

        • Oma klassi suurim pakiruum, vahemikus 720–2065 l.
        • ​Mahutab kuni 7 reisijat.
  • Superb
      • Superb
        Superb alates  18 990
        See ei ole facelift. See on UUESTISÜND.
        • Revolutsioonilise disaini, mugavuse ja tipptehnoloogiaga varustatud Škoda lipulaev.

        • ​Oma klassi suurim pagasiruum ja salong.
        • Palju innovatiivseid turvalisuse ja multimeediasüsteeme.
      • Superb SportLine
        Superb SportLine alates  27 500
        Superb SportLine
        • Lisaks Ambitioni standardis olevale varustusele sisaldab Superb SportLine hulgaliselt lisavarustust.

        • ​Mustad kujunduslemendid ja 18" plaatinahallid valuveljed.
        • ​Sportistmed, sportvedrustus, interjööri LED-valgustuse pakett ja palju muud.
      • Superb Plus
        Superb Plus alates  19 490
        Superb erimudel Plus
        • Saadaval Active, Ambition, Elegance ja L&K varustusastmel.

        • ​Sisaldab hulgaliselt lisavarustust.
        • Revolutsioonilise disaini, mugavuse ja tipptehnoloogiaga varustatud Škoda lipulaev.
      • Superb Combi
        Superb Combi alates  20 700
        Kütkestav ja kõige ruumikam tipptasemel tehnikaga universaal.
        • Mootorite võimsus vahemikus 88–206 kW, kütusekulu vaid 4,0–7,2 l 100 km kohta.

        • ​Palju innovaatilisi ohutuse ja mugavuse abisüsteeme.
        • Maksimaalne mugavus tänu dünaamilisele veermiku kontrollsüsteemile.
  • Tulevik
      • Vision E
        Vision E
        VISION E võimaldab piiluda ŠKODA elektriautode strateegiasse
        • Lai valik: 2025. aastaks viis erinevates segmentides elektriautot.
        • ​​Algus: Pistikuhübriid ŠKODA SUPERB 2019. aastal.
        • Isejuhtiv auto: ŠKODA VISION E vastab kolmanda taseme nõuetele.

Škoda Octavia Scout ehk igavus on uus mugavus

3/13/2015
Proovisõit Octavia Scoudiga.

What Car? Eesti peatoimetaja Tõnu käis eelmisel sügisel Octavia Scoutiga Saksamaal tutvust tegemas ja kirjutas väga asjaliku loo. Ma ei hakka Tõnu juttu ümber kirjutama vaid teen tagasivaate nädalavahetusele, mil Octavia Scoutiga Harjumaal lund ja jääd otsisime.

Škoda on mõne viimase aastaga teinud muljetavaldava arenguhüppe. Käisin sügisel sõitmas uue Fabiaga, ja olin meeldivalt üllatunud. Tšehhid on võtnud suuna konkurentidel vaiba jalge alt kokkurullimisele, sest mille muuga seletada ajakirjanike seltskonnas korduvalt kõlanud küsimust: “Milleks meile veel Audi ja VW?” Tõepoolest, milleks, kui on Škoda, mis grupikaaslastest sammugi maha ei jää; annab standardpaketis kaasa suurepärase varustuse; mille lisavarustuse nimekiri on pikk ja hinnad normaalsed; mille koostekvaliteet ja kasutatud materjalid väärivad vaid komplimente? Grupisiseselt on bränd integreerinud parimad palad, sh. šassiid, uudse “intelligentse” nelikveo, loetava graafika ja salongisisese ergonoomika tervikuna ning lisanud juurde tšehhide iseteadliku “meie teeme paremini” inseneritöö, koostekvaliteedi ja peaaegu et geniaalse panipaikade kontseptsiooni.

Eestlased on Škoda omaks võtnud, seda näitavad müüginumbrid ning Š-lugude populaarsus meedias. Oma osa mainekujunduses on Eesti Politseil, mis edukalt (peamiselt) Octaviatega ringi ratsutab. Uute ostjate südameid võidab maaletooja Eestis harvanähtava teeninduskvaliteedi ning kaasaegsete müügi-ja hooldustingimuste loomisega. Üks Euroopa moodsamaid automüügi- ja hoolduskeskusi avati mõni nädal tagasi Tallinna külje all, Laagris. Laagri majja on hea sisse astuda- esiteks märgatakse sind selsamal momendil, kui sisened; teiseks on saalis tavapärasest rohkem kauneid, asjatundlikke naisi.

Kogu eelnev jutt on asjalik ja kantud positiivsest noodist, eks. Ja ei mingit rokki ega rolli, onju. Ega ei tulegi, sest Škoda on euroopalikult klanitud, puhta rinnaesise ja valitud kõnepruugiga automark. Olgu Fabia või Yeti või Octavia, auto teeb oma tööd profilt ja hästi, laskumata emotsioonidesse. Brändi lipukirja võiks vabalt tõlkida “kogu raha eest funktsionaalsust, usaldusväärsust, kvaliteeti ja vastupidavust.” Kõik on… läbi mõeldud. Nii kaalutletud, et seda võib isegi igavaks pidada.

Tiba mängulisust on säilinud Škoda logos, mis 1933. aastast alates on püsinud enam-vähem muutumatuna (sini-valgest ehitud indiaanlase peast sai 1996. aastal kohmakama joonega rohe-must ja rääkima hakati “keskkonnasõbralikust lendavast noolest”, 2011 tõi tagasi elegantse lakoonilisuse ), sest tšehhi auto seostamiseks indiaanlase peaehtega peab olema omamoodi mõtlemisega…

Tunked selga, sõidame

Nädalavahetusel saab mu kaaslaseks 2.0 TDI CR 4X4 DSG Octavia Scout. Võimas ja üsna viimasepeale varustuses isend. “Scout” võiks tähendada otsetõlkes skauti, kartmatut matkajat, kes vajadusel ehitab valmis kuuseokstest onni ja võlub tulevibust lõkke koos vardas küpseva metsseaga.
Tootja nägemuses on tegu maasturi ja matkaauto ristandiga, millegagi, mis viskab kinda pehmodest linnamaasturitele, mis näevad küll välja, aga koormat vedada ei suuda. Octavia Scoutile võib taha haakida kaks tonni hobuseid või kaatrit või saunamaja… Mõnigi “kõigesõitja” peab alla vanduma ka ruumikuse osas.

Scout näeb esmapilgul välja nagu…auto. Sisse istudes tervitab suhteliselt ruumikas salong ja röögatu pakiruum ja hulganisti tšehhi disainerite käekirjaga joonistatud panipaiku. Kuniks tagaistmele kõrvuti kolme täiskasvanut ei suru, ei pea kuskil ruumipuuduse üle kurtma. Mitte midagi ei paista eriliselt silma ja mitte midagi ei sega otseselt ka. OS vaatab mulle vastu, justkui öeldes: kule, katsuks kuidagi heaga. Lohistaks põhikooli läbi ja läheks õige kutsekasse ametit õppima, ahh?

184 väikese januga hobust, 171mm kliirensit, 10,3m pöörderaadiust, nutikas, viienda põlvkonna DSG Haldex jõuülekanne (elektroonilised difrid), lisatud põhjakaitsed- see kõik kinnitab kuvandit tublist tööloomast. Hätta ei tohiks siin jääda küll ühegi teega, haamer ei kuku käest ja taskulamp on vahelaekasse kenasti kaasa pakitud; vesijahutusega plaadilõikuri mahutab vabalt eesistuja jalgade juurde. Kui kooli juurest teismelist peale nokin, kostab ohe: “Isssssssand, kui igav auto! Mitte midagi öelda ei oska, mitte millegagi meelde ei jää. Istu sisse ja sõida Soome tööle.” Njah, mis selles ohkes poleks tõsi? Kui pareerin, et Škoda on eestlaste üks lemmiksõidukeid, ohkab noormees uuesti: “Miks ma küll ei imesta…” paneb klapid pähe ja sulgub omaenese maailma.

Vajutan gaasi- ja OS libiseb vaikselt ja veatult teele. Diislile iseloomulikult ei saa mootor madalatel pööretel alguses kohe vedama, aga pärast pidama ei saa hoopiski, möödasõidud käivad sutsti. Veab hästi, laias pööretevahemikus. Rool istub tihkelt kätte ja tagasiside teelt on hea. Octavia Scout. Tore ja turvaline. Korrektne. Eee… igav. Suunurgad vajuvad vaikselt allapoole (minu eas on see katastroof eniveis), sest kõik on nii kurjama mõistuspärane! Nupud, hoovad, numbrid, klambrid… isegi RETRO FM-i on kellegi hoolas käsi eelseadistanud! A äkki ma tahan Elmarit hoopis !? Tegelt ei taha muidugi, keeran lustikasti üldse nulli, et kuulda, mis salongis toimub. Suurt ei midagi, puhta igav värk- üsna vaikne on! Korrektselt vaikne. Noormees loeb kõrvalistmel raamatut. Tunnen end natuke nagu eesti ehitaja “teine elu”; soome salanaine. Pildilt on puudu vaid uhutud kollased retuusid ja KARHU kirjaga “kondomimütsü”. Kui see ka oleks kärtspunane, ei paneks mind keegi tähele. Tahaks igavusse ära surra praegu, aga keset Viru ristmikku on seda vastutustundetu teha. Tuleb olla auto vääriline ja kütta kombekalt koduni.

Lustivaba lumikate

Selleks, et oma longuvajunud nägu veidigi liftappida, otsin üles kodukandi kõige jõledamad kruusateed ning ainsa, allesjäänud lumevälja ja jäärajajupikese. Tahan teada, kas OS “nõudmisel nelikvedu” on tõesti nii nutikas nagu nad räägivad.
Siledal teel sõites on auto (peaaegu) esikveoline- 96% veojõust rakendub esiteljele. Liivasel külavaheteel peaks skeem end ümber arvutama “pool ja pool kummalegi teljele”. Roopasse sõites on korraks justkui tunda, et autoaju mõtleb ümber- väike nõks ja tagumine ots on ka mängus. Idee poolest peaks Octavia Scouti saama muuta ka 90%-liselt tagaveoliseks lustmobiiliks. Idee poolest võiks see jäärajal ju toimidagi.

Lükkan abilised maha ja lasen OS-l mõnuga hange hammustada. Tuimalt, pehmelt, aga sihikindlalt veab ta end lumest läbi. Teen jääl mõne kiirema ringi- mitte et ma seda nüüd just üleliia hästi oskaksin (Porsche Winter Driving Experience’ini on veel loetud päevad), aga Octavia Scoutiga tundub see libisemaminek kuidagi igavalt turvaline. Mis ikka juhtuda saab… ei saagi. See auto ei lõbutse vaid on. Ta lihtsalt on. Auto. Jääl. Sõõrikujoonistamiseks jääb pealehakkamisest puudu meil mõlemal. Niipea, kui üks ratas leiab natukenegi kindlama pinna, rakendab nelikvedu kogu oma haardejõu sellele ja me oleme jälle kindlalt teel. Mina seda saba liputama ei saa!

Igavus ongi uus mugavus

Lõbusõitjana olen ma läbi kukkunud (nagu instruktor hiljem tõdeb, “kaksteist punkti alati turvalise kojusõidu eest, olgu teeolud kuitahes rasked. Luba töötada taksojuhina või laibavedajana, on antud”), ehitada ei oska ja soome naist ei saa minust kunagi. Siiski, kõik pole kaugeltki kadunud. Esmasündinu, kes koos teismelise Liblik und Fotograafiga Octavia Scouti fotošuudile viib, tuleb koju ja patsutab mind lohutavalt õlale: “No mis, täitsa tegija produtsendi auto ju on! Väiksema produktsiooni kraami mahutab vabalt ära, ope-helimehe-toimetaja; kui käru taha, siis valgus ja rekvisiit ka. Kütusekulu on väga norm, sõiduomadused vinks-vonks. Ma ei tea, mis siin põdeda! Tööauto on tööauto. Polegi lõbutsemiseks mõeldud.”

Mhmh, selge siis. Vali välja- soovitavalt DSGga 2.0 135kW diisel või 1.8 TSI 132kW (kui tööauto, siis teeb automaatkast elu oluliselt lihtsamaks ning kes tahab, võib imiteerida ka käsitsisõitu), tee linnukesed nahksisu, tagaistme soojenduse, navi, korralike kergvelgede jms. lahtrisse; rendi haagissuvila ja vormista leping. Viis aastat garantiid või 150 000 km läbisõitu, hind alates 27 000 eurost, põhimõtteliselt ei idane ega mädane- mis emotsiooni sa veel tahad, naine! Tõmba aga tunked selga, lükka pipo pähe ja sõida! Igavus on uus mugavus.

Loe artiklit täismahus SIIT.

Tutvu Octavia Scoudiga lähemalt SIIN.
--------------------------------------

Autor: Ylle Rajasaar, veebruar 2015


RSS