• 4x4
      • Octavia 4x4
        Octavia 4x4 alates  23 700
        Octavia 4x4 mudelivalik
        • Uued juhiabisüsteemid veel suurema turvalisuse ja mugavuse jaoks.

        • ŠKODA Octavia mudelivalikus on kokku 4 erinevat 4x4 versiooni.​
        • ​Naudi sõitu! ŠKODA hoolitseb Sinu turvalisuse eest.
      • Octavia Combi 4x4
        Octavia Combi 4x4 alates  24 600
        Octavia Combi 4x4 mudelivalik
        • Uued juhiabisüsteemid veel suurema turvalisuse ja mugavuse jaoks.

        • ​ŠKODA Octavia Combi mudelivalikus on kokku 4 erinevat 4x4 versiooni.​
        • Naudi sõitu! ŠKODA hoolitseb Sinu turvalisuse eest.
      • Superb 4x4
        Superb 4x4 alates  23 800
        Superb 4x4 mudelivalik
        • Palju innovatiivseid turvalisuse ja multimeediasüsteeme.

        • ​ŠKODA Superb mudelivalikus on kokku 4 erinevat 4x4 versiooni.
        • Naudi sõitu! ŠKODA hoolitseb Sinu turvalisuse eest.
      • Superb Combi 4x4
        Superb Combi 4x4 alates  24 900
        Superb Combi 4x4 mudelivalik
        • ​Palju innovaatilisi ohutuse ja mugavuse abisüsteeme.

        • ​ŠKODA Superb Combi mudelivalikus on kokku 4 erinevat 4x4 versiooni.​
        • Naudi sõitu! ŠKODA hoolitseb Sinu turvalisuse eest.
      • Karoq 4x4
        Karoq 4x4 alates  23 500
        Karoq 4x4 mudelivalik
        • Tipptehnoloogia, kuni viis sõidurežiimi ja spetsiaalne Off-road-režiim​​.

        • ​ŠKODA Karoq mudelivalikus on kokku 4 erinevat 4x4 versiooni.​
        • Naudi sõitu! ŠKODA hoolitseb Sinu turvalisuse eest.
      • Kodiaq 4x4
        Kodiaq 4x4 alates  25 500
        Kodiaq 4x4 mudelivalik
        • Jõuline disain, avar sõitjateruum, suurepärane funktsionaalsus, tipptasemel juhiabisüsteemid ja uuenduslikud ühendamislahendused.

        • ​ŠKODA Kodiaq mudelivalikus on kokku 6 erinevat 4x4 versiooni.​
        • Naudi sõitu! ŠKODA hoolitseb Sinu turvalisuse eest.
  • N1
      • Fabia
        Fabia alates  10 110
        Fabia N1 tarbesõidukid
        • Uued abisüsteemid ja uuenduslikud mugavus- ning teabe- ja meelelahutussüsteemid.

        • ​Selge, täpne ja ajatu kujundus; sõitjateruum, kus jagub ohtralt ruumi kogu perele.
        • ​​4 istekohta.
      • Fabia Combi
        Fabia Combi alates  11 270
        Fabia N1 tarbesõidukid
        • Parimad lahendused ettevõtetele!

        • ​4 istekohta.
        • Uued abisüsteemid ja uuenduslikud mugavus- ning teabe- ja meelelahutussüsteemid.
      • Rapid
        Rapid alates  14 040
        Rapid N1 tarbesõidukid
        • Parimad lahendused ettevõtetele!

        • ​Ruumikuse etalon - kuni 1490 l pagasiruumiga.
        • ​4 istekohta.
      • Rapid Spaceback
        Rapid Spaceback alates  13 370
        Rapid Spaceback N1 tarbesõidukid
        • Parimad lahendused ettevõtetele!

        • Sportlik värskus ja dünaamiline elegants. Avar ja ruumikas interjöör.
        • ​4 istekohta.
      • Octavia
        Octavia alates  20 220
        Octavia N1 tarbesõidukid
        • Parimad lahendused ettevõtetele!

        • ​Octavia mudeliuuendus.
        • ​​Viis istekohta. Ei saa Ei saa RS-ile ja Scoudile.
      • Superb
        Superb alates  21 790
        Superb N1 tarbesõidukid
        • Parimad lahendused ettevõtetele!

        • ​​Revolutsioonilise disaini, mugavuse ja tipptehnoloogiaga varustatud Škoda uus lipulaev.
        • 5 istekohta.
      • Superb Combi
        Superb Combi alates  22 790
        Superb N1 tarbesõidukid
        • Parimad lahendused ettevõtetele!

        • Kütkestav ja kõige ruumikam tipptasemel tehnikaga universaal.
        • ​5 istekohta.
  • CNG
      • Octavia G-TEC CNG
        Octavia G-TEC CNG alates  18 100
        Octavia G-TEC CNG - Roheline tulevikukütus. Poole väiksemad kulud.
        • Kahekütuseline 81 kW 1,4 TSI mootor töötab surumaagaasil ja bensiinil

        • Energiasäästlik start/stopp-süsteem
        • Sõiduulatus täispaagiga 1330 km
      • Octavia Combi G-TEC CNG
        Octavia Combi G-TEC CNG alates  18 900
        Octavia Combi G-TEC CNG. Roheline tulevikukütus. Poole väiksemad kulud!
        • Kahekütuseline mootor töötab surumaagaasil ja bensiinil

        • ​Energiasäästlik start/stopp-süsteem
        • Sõiduulatus täispaagiga 1330 km
  • Citigo
      • Citigo 3-ukseline
        Citigo 3-ukseline alates  8 990
        Citigo 3-ukseline
        • ​Nutikas linnaauto, mis on võimekas ka maanteel.
        • ​Kvaliteet mõistliku hinnaga.
        • ​Kompaktne kuid oma segmendis üks ruumikamaid.
      • Citigo 5-ukseline
        Citigo 5-ukseline alates  9 490
        Citigo 5-ukseline
        • ​Nutikas linnaauto, mis on võimekas ka maanteel.
        • ​Kvaliteet mõistliku hinnaga.
        • ​Kompaktne kuid oma segmendis üks ruumikamaid.
  • Fabia
      • Fabia
        Fabia alates  9 990
        Väike auto, mis on väga isikupärane
        • ​Selge, täpne ja ajatu kujundus; sõitjateruum, kus jagub ohtralt ruumi kogu perele.
        • Uued abisüsteemid ja uuenduslikud mugavus- ning teabe- ja meelelahutussüsteemid.
        • Start-stopp süsteem
      • Fabia Style
        Fabia Style alates  10 390
        Fabia erimudel Style
        • Põhineb Active varustusastmel.

        • ​Stiilne, ruumikas, turvaline ja ökonoomne.
        • ​Start-stopp funktsioon, kiirushoidik, käetugi, esiistmete soojendus ja palju muud.
      • Fabia Drive
        Fabia Drive alates  11 890
        Fabia erimudel Drive
        • Põhineb Ambition varustusastmel.

        • ​Turvaline, stiilne, ruumikas ja ökonoomne.
        • ​Driver alert väsimussensor, Sunset toonklaasid, tagumised parkimisandurid, konditsioneer, start-stopp funktsioon ja palju muud.
      • Fabia Show & Sound
        Fabia Show & Sound alates  11 940
        Fabia erimudel Show & Sound
        • Colour Concept: musta, valget või hõbedast värvi katus. Musta värvi valuveljed.
        • Baseerub Ambition varustusastmel.
        • 3-kodaraga nahkrool, pakett "Sunset", raadio "Bolero" ja palju muud.
      • Fabia Combi
        Fabia Combi alates  11 510
        Fabia Combi
        • ​Oma klassi suurim pakiruum.
        • ​Uued abisüsteemid ja uuenduslikud mugavus- ning teabe- ja meelelahutussüsteemid.
        • Võimsad ja säästlikud mootorid.
      • Fabia Combi Style
        Fabia Combi Style alates  11 490
        Fabia Combi erimudel Style
        • Põhineb Active varustusastmel.

        • Stiilne, ruumikas, turvaline ja ökonoomne.               

        • ​Start-stopp funktsioon, nahkrool, käigukang ja käsipidur nahkkattega, Raadio Swing, käetugi ja palju muud.
      • Fabia Combi Drive
        Fabia Combi Drive alates  12 870
        Fabia Combi erimudel Drive
        • Põhineb Ambition varustusastmel.

        • Stiilne, ruumikas, turvaline ja ökonoomne.
        • ​Driver alert väsimussensor, Sunset toonklaasid, tagumised parkimisandurid ja palju muud.
  • Rapid
      • Rapid
        Rapid alates  13 800
        Rapidi mudel
        • ​Kompaktauto, mis mahutab muretult viis reisijat ja nende pagasi.
        • ​ŠKODA uus disainikeel koos innovaatiliste tehnoloogiatega.
        • ​Ruumikuse etalon kuni 1490 l pagasiruumiga.​​​
        • mahutavus550l /1490l
        • alates3,9l/100km
        • alates101g/km
      • Rapid Comfort
        Rapid Comfort alates  12 880
        Rapid Comfort erimudel
        • Kompaktauto, mis mahutab muretult viis reisijat ja nende pagasi.
        • ŠKODA uus disainikeel koos innovaatiliste tehnoloogiatega.
        • Ruumikuse etalon - kuni 1490 l pagasiruumiga.
        • mahutavus550l /1490l
        • alates3,5l/100km
        • alates94g/km
      • Rapid Spaceback
        Rapid Spaceback alates  13 100
        Rapid Spaceback mudeliuuendus
        • Sportlik värskus ja dünaamiline elegants.
        • ​​Avar ja ruumikas interjöör.
        • Ainulaadne panoraamluuguga klaaskatus ja pikendatud tagaaken.
        • mahutavus415l /1381l
        • alates3,9l/100km
        • alates101g/km
      • Rapid Spaceback Comfort
        Rapid Spaceback Comfort alates  11 990
        Rapid Spaceback Comfort erimudel
        • Hinnas sisaldub rikkalik varustus.

        • ​Elektriaknad ees, soojendusega küljepeeglid, tagaklaasi soojendus, konditsioneer, valuveljed ja palju muud!
        • ​Ainulaadne panoraamluuguga klaaskatus ja pikendatud tagaaken.
        • mahutavus415l /1380l
        • alates3,4l/100km
        • alates89g/km
  • Octavia
      • Octavia
        Octavia alates  15 300
        Octavia mudeliuuendus
        • Uue kujunduse saanud esi- ja tagaosa.
        • ​​Veebipõhised teabe- ja meelelahutusteenused värskeima info ja meelelahutuse tarbeks.
        • ​​Uued juhiabisüsteemid veel suurema turvalisuse ja mugavuse jaoks.
      • Octavia RS
        Octavia RS alates  25 400
        Kõigi aegade kõige võimsam OCTAVIA.
        • 2,0-liitrine TSI bensiinimootor võimsusega 169 kW (230 hj), 2,0-liitrine TDI diiselmootor koos nelikveoga.
        • Uus esiosa, täis-LED-esituled, spetsiaalselt RS-i jaoks loodud detailid.
        • Uuel tasemel teabe- ja meelelahutus-, ühenduvus- ning juhiabisüsteemid.
      • Octavia RS 245
        Octavia RS 245 alates  28 700
        Võimas ja kiire sportlik auto
        • 2.0 TSI 180 kW (245 hj) mootor, 7-käiguline DSG-käigukast.
        • Tippkiirus 250 km/h, 0 kuni 100 km/h 6,6 sekundiga​​.
        • Elektrooniline diferentsiaalilukk VAQ
      • Octavia Style
        Octavia Style alates  14 500
        Octavia Style erimudel
        • Octavia mudeliuuendus.

        • Start/Stop süsteem, valuveljed, nahkrool, LED-päevasõidutuled/tagasõidutuled, puutetundlik raadio+8 kõlarit, soojendusega esiistmed ja palju muud.
        • Uue põlvkonna jõulised ent senisest veelgi säästlikumad mootorid.
      • Octavia hübriid CNG
        Octavia hübriid CNG alates  18 800
        Octavia hübriid CNG - Looduse- ja rahakoti sõber.
        • Kahekütuseline 81 kW 1,4 TSI mootor töötab surumaagaasil ja bensiinil
        • Saadaval ka DSG-automaatkäigukastiga
        • Sõiduulatus täispaagiga 1330 km
      • Octavia Combi
        Octavia Combi alates  16 100
        Octavia Combi mudeliuuendus
        • Uue kujunduse saanud esi- ja tagaosa.
        • ​​Veebipõhised teabe- ja meelelahutusteenused värskeima info ja meelelahutuse tarbeks.
        • Uued juhiabisüsteemid veel suurema turvalisuse ja mugavuse jaoks.​​
      • Octavia Combi RS
        Octavia Combi RS alates  26 300
        Kõigi aegade kõige võimsam OCTAVIA.
        • 2,0-liitrine TSI bensiinimootor võimsusega 169 kW (230 hj), 2,0-liitrine TDI diiselmootor koos nelikveoga.
        • Uus esiosa, täis-LED-esituled, spetsiaalselt RS-i jaoks loodud detailid.
        • Uuel tasemel teabe- ja meelelahutus-, ühenduvus- ning juhiabisüsteemid.
      • Octavia Combi RS 245
        Octavia Combi RS 245 alates  29 500
        Võimas ja kiire sportlik auto
        • 2.0 TSI 180 kW (245 hj) mootor, 7-käiguline DSG-käigukast.
        • Tippkiirus 250 km/h, 0 kuni 100 km/h 6,6 sekundiga.
        • Elektrooniline diferentsiaalilukk VAQ.​​
      • Octavia Combi hübriid CNG
        Octavia Combi hübriid CNG alates  19 600
        Octavia Combi hübriid CNG. Looduse- ja rahakoti sõber!
        • Kahekütuseline mootor töötab surumaagaasil ja bensiinil
        • Saadaval ka DSG-automaatkäigukastiga
        • Sõiduulatus täispaagiga 1330 km
      • Octavia Combi Style
        Octavia Combi Style alates  15 700
        Octavia Combi Style erimudel
        • Octavia mudeliuuendus.

        • ​Lisavarustuses Start/Stop süsteem, valuveljed, nahkrool, LED-päevasõidutuled/tagasõidutuled, puutetundlik raadio+8 kõlarit, soojendusega esiistmed ja palju muud.
        • Uued juhiabisüsteemid veel suurema turvalisuse ja mugavuse jaoks.​​
      • Octavia Scout
        Octavia Scout alates  27 900
        Vastupidav ja võimas.
        • Maastikuvarustus: hõbedane põhjakaitse, maastikupakett ja suurem kliirens.
        • Kolm mootorit vahemikus 110 kW (150 hj) kuni 135 kW (184 hj): 2,0-liitrine TDI (110 kW), nelikveoline mudel ja DSG-käigukastiga mudel.
        • Erinevad juhiabisüsteemid, head mäkke tõusmise omadused ja suur veojõud.
  • Karoq
      • Karoq Ambition
        Karoq Ambition alates  19 600
        Uus ŠKODA linnamaastur Karoq
        • Esimesed autod ŠKODA salongides üle Eesti 2.jaanuar 2018.
          Active varustusaste saadaval alates 06.2018.

        • Täis-leed-esituled ja digitaalne näidikutepaneel.
        • ​Tipptehnoloogia, kuni viis sõidurežiimi ja spetsiaalne Off-road-režiim​​.
  • Kodiaq
      • Kodiaq
        Kodiaq alates  20 900
        ŠKODA uus linnamaastur Kodiaq.
        • Jõuline disain, avar sõitjateruum, suurepärane funktsionaalsus, tipptasemel juhiabisüsteemid ja uuenduslikud ühendamislahendused.

        • Oma klassi suurim pakiruum, vahemikus 720–2065 l.
        • ​Mahutab kuni 7 reisijat.
  • Superb
      • Superb
        Superb alates  18 990
        See ei ole facelift. See on UUESTISÜND.
        • Revolutsioonilise disaini, mugavuse ja tipptehnoloogiaga varustatud Škoda lipulaev.

        • ​Oma klassi suurim pagasiruum ja salong.
        • Palju innovatiivseid turvalisuse ja multimeediasüsteeme.
      • Superb SportLine
        Superb SportLine alates  27 500
        Superb SportLine
        • Lisaks Ambitioni standardis olevale varustusele sisaldab Superb SportLine hulgaliselt lisavarustust.

        • ​Mustad kujunduslemendid ja 18" plaatinahallid valuveljed.
        • ​Sportistmed, sportvedrustus, interjööri LED-valgustuse pakett ja palju muud.
      • Superb Plus
        Superb Plus alates  19 490
        Superb erimudel Plus
        • Saadaval Active, Ambition, Elegance ja L&K varustusastmel.

        • ​Sisaldab hulgaliselt lisavarustust.
        • Revolutsioonilise disaini, mugavuse ja tipptehnoloogiaga varustatud Škoda lipulaev.
      • Superb Combi
        Superb Combi alates  20 700
        Kütkestav ja kõige ruumikam tipptasemel tehnikaga universaal.
        • Mootorite võimsus vahemikus 88–206 kW, kütusekulu vaid 4,0–7,2 l 100 km kohta.

        • ​Palju innovaatilisi ohutuse ja mugavuse abisüsteeme.
        • Maksimaalne mugavus tänu dünaamilisele veermiku kontrollsüsteemile.
  • Tulevik
      • Vision E
        Vision E
        VISION E võimaldab piiluda ŠKODA elektriautode strateegiasse
        • Lai valik: 2025. aastaks viis erinevates segmentides elektriautot.
        • ​​Algus: Pistikuhübriid ŠKODA SUPERB 2019. aastal.
        • Isejuhtiv auto: ŠKODA VISION E vastab kolmanda taseme nõuetele.

Uus Škoda Superb - konkurentidel on kurvad päevad

8/26/2015
whatcar.ee proovisõit uue Superbiga.

Õnneks ei tea ma, mis tunne on endale jalga tulistada. Aga iga kord, kui mõtlen Škodale, meenub mulle ütlus "endale jalga tulistama". Ja mul hakkab kahju sellest brändist, kellele Škoda loodi “odavama otsa” sõsaraks. Kulla sakslased, kas te ei teadnud siis, et tšehhi insenerid on tuntud oma nutikuse, innovatiivsuse ja ka korraarmastuse poolest? Vaadake või tšehhide arhitektuuri… või õllekultuuri. Või vaadake...Škodat.

Uus Škoda Superb on tulnud. Kannul nii imetlus kui ahastus. Ahastab see, kes endale jalga tulistas, sest võrreldes sõsarmudeliga on tegu vähemalt sama kvaliteetse (kui mitte parema) ning märksa odavama premiumisse pürgiva luukpäraga. Superbi universaalkerega variant ei lase end samuti enam kaua oodata. Hinnad on täna teada, tootmist alustatakse septembris. Erinevalt põhikonkurendist ei ulatu tellimisjärjekord ka jaanuarini.

Samm edasi hästi väljakantud esinduslikkuse suunas

Olgem ausad, kaks eelmist põlvkonda Superbi olid (ja on) igati sõidetavad, aga väljanägemiselt kahjuks mittemidagiütlevad. Või, noh, silmnähtavalt Škodad. Kolmandat Superbi asuti joonistama aastal 2012 ning peadisainer Jozef Kabanil on õigus, kui ta ütleb, et tulemuseks on “fantastiline edulugu”. Võrreldes sellega, mis oli, on tulemus väga äge- jõulisem, dünaamilisem, ajatum. Lai radiaatorivõre, tugeva pliiatsijoonega visandatud kapott, laiad esituled ja udutuled lisavad esiotsale ilmekust ja isepära. Tagaosa mõjub oluliselt konservatiivsemalt ja peenekoelisemalt, põhjuseks kitsamad-laiemad leed-tagatuled ja pinda lõikavad liigendjooned.

Tubli töö, Jozef! Kuigi uue Passati välimus teeb minu meelest oma terviklahendustega Superbile veel ära, siis on see enam-vähem ka ainus, mis Passatil parem on. Olgu, Passati kallimas otsas saab juht rõõmu tunda ka infokeskuse elegantsest graafikalahendusest, aga sõidetavust ei mõjuta see kuidagi.

Superbi inerjööriga on vaeva nähtud sama palju kui välisilmega. Kõige odavamas, Active varustusastmes auto näeb sisse istudes igati soliidne ja kaasaegne välja. Jah, meelelahutussüsteemi ekraan on väiksem, igasuguseid elektrilisi vidinaid on vähem- aga see auto on sõidetav! Lõpuks, mis siis on eesmärk- näha välja või jõuda kohale? Jõuallikate lõigus selgub, et Škoda meelest on kõige olulisem siiski kohalejõudmine ning seks puhuks pakutakse säärast jõuallikate virr-varri, millest ka kõige pirtsakam peaks leidma endale sobiva.

Kere on tugevdatud ja kasutatud on rohkem kergmetalli: eelmise põlvkonnaga võrreldes on Superb 75 kg kergem. Kaasaegsetele uuenemistele omaselt, on kasvanud ka auto mõõtmed ning teljevahe, mis tähendab rohkem ruumi ja paremat pöörderaadiust.

Ruumi on mehiselt, ees, taga ja pakiruumis. Tahaistmele mahutab trügimata kolm keskmist kasvu täiskasvanut, kes ei pea kurtma pea-ega jalaruumi üle. 1760-liitrine pakiruum on omas klassis suurim ning seda saab nutikalt kombineerida, lastes põrandat allapoole või klappides seljatoed ja ka kõrvalistuja tooli alla. “Kontrabassimängija auto,” ütleks seda avarust nähes mu hea muusikust sõber. Ambition varustustasemest alates on tagaistet võimalik poolitada allatõmmatava käetoega ning lisavarustuse nimekirjast võib tellida virtuaalse “jalaviibutuse” ehk siis nutika andurlahenduse, mis jalaliigutuse peale tagaluugi lahti teeb. Virtuaalne pedaal töötab vaid siis, kui mootor on välja lülitatud.

Kellele aga tilulilu oluline on, saab neljateistkümnes värvitoonis ja neljas varustusastmes+ lisanimekirjast kombineerida endale täpselt nii veikleva, viipleva, kontsertkvaliteedis muusikat edastava kui igas asendis juhiga suhtleva ja kohati isemõtleva masina, kui rahakott kannatab.

VW grupi kvaliteeti hindava ostja rõõmuks võib öelda, et võrreldes peamise konkurendiga (nime poolest suurema sõsaraga) kannatab rahakott Superbi puhul täitsa rahulikult välja nii istmete-peeglite elektroonilised mälud kui suurema ja mahlasema bassiga lustikasti. Siiski-siiski, elu ei ole ükspäinis mesi ja selle lakkumine. USB-liidest ei ole ja 230V pistikut ka mitte. See komplekt tuleb lunastada kõigis neljas varustusastmes 130€ eest. VW grupi eripära, tõepoolest. Nüüd siis ka Škodal. See-eest on 12V pistikuid lausa 3 tükki, 1 taga, 2 ees. Saab pista ja pista ja pista.

Sõidan nagu boss!

Soojendusega rooli meil Itaalias vaja ei lähe seekord, aga istmejahutusi küll. Ja kõike muud- alates kurvituledest, kiirustundliku rooli ja Start/Stop süsteemini ka. Superb on täna Škoda lipulaev ja selle sõiduvõimekusse ning aktiivturvalisusse panustavad tšehhid piiritundetult. Nii ongi.

Ta on vaikne - nii vaikne, et esimene tuulemüha hakkab kiirteel kõrva jõudma kiirusel 160 km/h. Ta on mugav, istudes teel nagu liimitult. Nelikveolises variandis on tajuda ka auto raskepärasemat olekut ja näha nõks suuremat kütusekulu. Seepärast ka ei soovita ma- kogu eestlase nelikveo-ihaluses- Superbi “nõudmisel nelikvedu”-varianti võtta. Esiveoline teeb oma töö tavatingimustes sama hästi ja on nõksu kergem ning ökonoomsem. Elektrooniline diferentsiaalilukk XDS+ lisab stabiilsust ka keerulistes teeoludes.

Turvaabide nimekiri on pea lehekülje pikkune, aga on paar märkimisväärset funktsiooni, millest igapäevasel sõitmisel silmnähtavat kasu tõuseb. Pikkadel matkadel tõenäoliselt on tõsine abi juhi väsimust tuvastavast süsteemist- Superbi andurid registreerivad muutuse juhi käitumises ning auto annab helisignaaliga märku, vajadusest teha sõidupaus.

Front Assist radari laserid jälgivad paarikümne meetri ulatuses auto lähiümbrust ning kokkupõrkeohu korral aeglustab sõiduk liikumist. Tagant tulevad, küljelt sõitvad, rida vahetavad sõidukid tuvastatakse ning ohu korral annab Superb helisignaaliga juhile toimuvast märku, kuvades nuhvlile ohuala. Manööverdamisel tuleb appi tahavaatekaamera, mille pilt on selge ja kirkavärviline.

Sõidureas püsimise abisüsteem jälgib kaamerasilmast teemärgistust ja hoiatab juhti, kui sõiduk valitud reast kaldub ning juhib sõiduki tagasi sõidurea keskele. Esialgu tundub kummaline, et auto juhtimise üle võtab, kui aga süsteemi usaldada, on rajal püsimise assistent koos adapteeruva püsikiirushoidjaga ning kokkupõrkeohtu ennetava laseriga hindamatu abimees näiteks linnaliikluses. Tõsi, üle 50 km/h kokkupõrget ennetavat pidurdust katsetada väga tervislik ei ole. Mul õnnestus kiirteel ummikust hetkeks pääseda, auto võttis pikal sirgel kiiruse üles ning siis, märgates eespool järgmises ummikusabas seisatunud sõidukit, pidurdas. Ja üsna äkiliselt. Ei olnud kuigi tore tunne.

Esimest korda saab Superbile koos sõidureas püsimise ja pimenurga assistendiga tellida intelligentse kaugtulede juhtimise. Lisaks automaatsele tulede lülitusele muudab valgusvihk end selliselt, et vastutulijat või eessõitjat mitte pimestada. Üldisemalt on Superbil ülihea manööverdamisvõime ning kiirustundlik rool lisab sõidurõõmu. Lisaks saab sõiduviiside paketi olemasolul valida endale sobivaima sõidustiili viie erineva seast- Ecost Spordini. Kui tahta meepotti tilgutada midagi kibedamat, siis küljepeeglid on Superbi proportsioonidega võrreldes liiga pisikesed. Sama viga on ka kallil õel, Passatil. Ju see on siis grupi poliitika, mitte koormata juhti üleliia peeglisse vahtimisega.

Jõuallikate valik võtab silmad kirjuks

Autoostjale on siinkohal tegu kõige raskema osaga ostu vormistamisest: Superb on välja valitud, varustustase valitud ja lisanimekirjast meeldivad kellad-viled linnukesega tähistatud. Mootor aga võiks olla optimaalseim, vajadusest lähtuvalt. Laia lauaga lüües on valikus 7 eri võimsusega jõuallikat; seda on piisavalt, et pakkuda midagi nii rahumeelsele-soliidsele vanemale härrasmehele kui pöörasele start-up loojale. Tasapisi pöörduvad eestlased mugavuse-usku ja ostavad järjest rohkem automaatkastiga autosid.

Sõltuvalt jõuallikast, tundub Superbi puhul 6- või 7-käiguline topeltsiduriga DSG pigem loogilise valikuna, nii soliidse auto puhul eeldaks mugavust ka käiguvahetuses. Käsikasti fännidele pakub Škoda 6-käigulist manuaali kõikide mootorite juurde, v.a. 2-liitrine TSI, mis tuleb nii 162 kW kui 206 kW versioonis üksnes 6-se DSG-ga. Eesti ostja eelistusi vaadates võib uskuda, et üheks populaarsemaks müügiartikliks kujuneb 1.8 liitrise bensiinimootori ja DSG-ga Superb. Mulle meeldis testisõidus ka 162kw 2,0 TSI DSG, mis hiilgas dünaamika ja särtsakusega.

110kW 1.4 TSI ACT jäi mägiteedel lahjaks, Eesti paesel lauskmaal aga peaks vähenõudlikumale sõitjale sellest bensiinimootorist täiesti piisama. Jõuallika eeliseks on kahtlemata tema intelligentne ökonoomsus- sõltuvalt koormusest aktiveeritakse või lülitatakse välja kaks keskmist silindrit. Kütusesäästu annab see isegi kuni liitrijagu. Kahene diisel koos “nõudmisel” nelikveoga ei mõjunud üleliia inspireerivana. Jääb arusaamatuks, miks peaks üldse nelikvedu valima, kui on olemas elektrooniline esidifri lukk? Sellega sõites, “Sport” režiimil, saab natuke isegi lõbutseda; eriti kruusateel oli see hästi tunda.

Või võtkem näiteks hinnad

Superbi uue VW Passatiga võrrelda on tänamatu ja mitte üleliia objektiivne töö. Paraku võrdlevad neid kahte omavahel kõik need, kes lojaalsed VW grupi toodetele ning vaatavad suure-keskklassi segmendi sõidukit. Superb ja Passat on teineteisele kõige suuremad konkurendid. Passatile pakutakse kolm baasvarustustaset, Superbile 4, madalamast kõrgemani Active, Ambition, Elegance ja eksklusiivseim Laurin&Klement.

Ülal sai öeldud, et suure tõenäosusega valivad paljud 132kW 1.8-liitrise TSI koos 7-käigulise DSG kastiga- sama mootor ja käigukast on valikus ka Passatil. Enam-vähem võrreldavad on ka baasvarustusse kuuluvad lisad. Vaatame hindu keskmises ja kõrgemas varustusastmes. Rivis on “hind alates” Superbi luukpära ja Passati sedaanversioon.

Mudel/Varustus/Hind €     Comfortline/Ambition     Highline/Elegance

Volkswagen Passat             27 765                             30 203

 Škoda Superb                   25 500                             28 100

Kui vaadata võistlustandrit laiemalt, siis tasuks kiigata prantslasi ja jaapanlasi- Peugeot 508 ning uus Toyota Avensis on tõenäoliselt ühed tõsiseltvõetavamad konkurendid nii oma varustuse, jõuallikate valiku kui ka hindade poolest.

Kokkuvõtteks

Saab olema huvitav, jälgida, mis Eesti autoturul suure-keskklassi segmendis edasi juhtuma hakkab. Superb oma kvaliteedi, sõiduomaduste, baasvarustuse ning lõpuks muidugi hindadega lööb enamusel konkurentidest jalad alt. Me ei räägi üksnes autoostust vaid ka sellest, mis tuleb edasi- siis, kui on vaja hooldada või järelturgu otsida. Elu on näidanud, et Superb hoiab järelturul hinda ning tema koostekvaliteet on tänasele Škodale iseloomulikult hea. Mis tähendab, et tegu on suhteliselt muretult ülalpeetava sõidukiga. Üks kõnekas fakt seegi, et enne uue Superbi jõudmist oli end huvilisena üles andnud üle 700 inimese. Saame näha, millisteks müüginumbriteks see huvi realiseerub.

Meeldis: Koostekvaliteet, ruumikus, sõiduomadused
Ei meeldinud: väikesed küljepeeglid

Loe artiklit täismahus SIIT.
-------------------------------------------------
Allikas: whatcar.ee, Ylle Rajasaar, juuli 2015


RSS