• 4x4
      • Octavia 4x4
        Octavia 4x4 alates  23 700
        Octavia 4x4 mudelivalik
        • Uued juhiabisüsteemid veel suurema turvalisuse ja mugavuse jaoks.

        • ŠKODA Octavia mudelivalikus on kokku 4 erinevat 4x4 versiooni.​
        • ​Naudi sõitu! ŠKODA hoolitseb Sinu turvalisuse eest.
      • Octavia Combi 4x4
        Octavia Combi 4x4 alates  24 600
        Octavia Combi 4x4 mudelivalik
        • Uued juhiabisüsteemid veel suurema turvalisuse ja mugavuse jaoks.

        • ​ŠKODA Octavia Combi mudelivalikus on kokku 4 erinevat 4x4 versiooni.​
        • Naudi sõitu! ŠKODA hoolitseb Sinu turvalisuse eest.
      • Superb 4x4
        Superb 4x4 alates  23 800
        Superb 4x4 mudelivalik
        • Palju innovatiivseid turvalisuse ja multimeediasüsteeme.

        • ​ŠKODA Superb mudelivalikus on kokku 4 erinevat 4x4 versiooni.
        • Naudi sõitu! ŠKODA hoolitseb Sinu turvalisuse eest.
      • Superb Combi 4x4
        Superb Combi 4x4 alates  24 900
        Superb Combi 4x4 mudelivalik
        • ​Palju innovaatilisi ohutuse ja mugavuse abisüsteeme.

        • ​ŠKODA Superb Combi mudelivalikus on kokku 4 erinevat 4x4 versiooni.​
        • Naudi sõitu! ŠKODA hoolitseb Sinu turvalisuse eest.
      • Karoq 4x4
        Karoq 4x4 alates  23 500
        Karoq 4x4 mudelivalik
        • Tipptehnoloogia, kuni viis sõidurežiimi ja spetsiaalne Off-road-režiim​​.

        • ​ŠKODA Karoq mudelivalikus on kokku 4 erinevat 4x4 versiooni.​
        • Naudi sõitu! ŠKODA hoolitseb Sinu turvalisuse eest.
      • Kodiaq 4x4
        Kodiaq 4x4 alates  25 500
        Kodiaq 4x4 mudelivalik
        • Jõuline disain, avar sõitjateruum, suurepärane funktsionaalsus, tipptasemel juhiabisüsteemid ja uuenduslikud ühendamislahendused.

        • ​ŠKODA Kodiaq mudelivalikus on kokku 6 erinevat 4x4 versiooni.​
        • Naudi sõitu! ŠKODA hoolitseb Sinu turvalisuse eest.
  • N1
      • Fabia
        Fabia alates  10 110
        Fabia N1 tarbesõidukid
        • Uued abisüsteemid ja uuenduslikud mugavus- ning teabe- ja meelelahutussüsteemid.

        • ​Selge, täpne ja ajatu kujundus; sõitjateruum, kus jagub ohtralt ruumi kogu perele.
        • ​​4 istekohta.
      • Fabia Combi
        Fabia Combi alates  11 270
        Fabia N1 tarbesõidukid
        • Parimad lahendused ettevõtetele!

        • ​4 istekohta.
        • Uued abisüsteemid ja uuenduslikud mugavus- ning teabe- ja meelelahutussüsteemid.
      • Rapid
        Rapid alates  14 040
        Rapid N1 tarbesõidukid
        • Parimad lahendused ettevõtetele!

        • ​Ruumikuse etalon - kuni 1490 l pagasiruumiga.
        • ​4 istekohta.
      • Rapid Spaceback
        Rapid Spaceback alates  13 370
        Rapid Spaceback N1 tarbesõidukid
        • Parimad lahendused ettevõtetele!

        • Sportlik värskus ja dünaamiline elegants. Avar ja ruumikas interjöör.
        • ​4 istekohta.
      • Octavia
        Octavia alates  20 220
        Octavia N1 tarbesõidukid
        • Parimad lahendused ettevõtetele!

        • ​Octavia mudeliuuendus.
        • ​​Viis istekohta. Ei saa Ei saa RS-ile ja Scoudile.
      • Superb
        Superb alates  21 790
        Superb N1 tarbesõidukid
        • Parimad lahendused ettevõtetele!

        • ​​Revolutsioonilise disaini, mugavuse ja tipptehnoloogiaga varustatud Škoda uus lipulaev.
        • 5 istekohta.
      • Superb Combi
        Superb Combi alates  22 790
        Superb N1 tarbesõidukid
        • Parimad lahendused ettevõtetele!

        • Kütkestav ja kõige ruumikam tipptasemel tehnikaga universaal.
        • ​5 istekohta.
  • CNG
      • Octavia G-TEC CNG
        Octavia G-TEC CNG alates  18 100
        Octavia G-TEC CNG - Roheline tulevikukütus. Poole väiksemad kulud.
        • Kahekütuseline 81 kW 1,4 TSI mootor töötab surumaagaasil ja bensiinil

        • Energiasäästlik start/stopp-süsteem
        • Sõiduulatus täispaagiga 1330 km
      • Octavia Combi G-TEC CNG
        Octavia Combi G-TEC CNG alates  18 900
        Octavia Combi G-TEC CNG. Roheline tulevikukütus. Poole väiksemad kulud!
        • Kahekütuseline mootor töötab surumaagaasil ja bensiinil

        • ​Energiasäästlik start/stopp-süsteem
        • Sõiduulatus täispaagiga 1330 km
  • Citigo
      • Citigo 3-ukseline
        Citigo 3-ukseline alates  8 990
        Citigo 3-ukseline
        • ​Nutikas linnaauto, mis on võimekas ka maanteel.
        • ​Kvaliteet mõistliku hinnaga.
        • ​Kompaktne kuid oma segmendis üks ruumikamaid.
      • Citigo 5-ukseline
        Citigo 5-ukseline alates  9 490
        Citigo 5-ukseline
        • ​Nutikas linnaauto, mis on võimekas ka maanteel.
        • ​Kvaliteet mõistliku hinnaga.
        • ​Kompaktne kuid oma segmendis üks ruumikamaid.
  • Fabia
      • Fabia
        Fabia alates  9 990
        Väike auto, mis on väga isikupärane
        • ​Selge, täpne ja ajatu kujundus; sõitjateruum, kus jagub ohtralt ruumi kogu perele.
        • Uued abisüsteemid ja uuenduslikud mugavus- ning teabe- ja meelelahutussüsteemid.
        • Start-stopp süsteem
      • Fabia Style
        Fabia Style alates  10 390
        Fabia erimudel Style
        • Põhineb Active varustusastmel.

        • ​Stiilne, ruumikas, turvaline ja ökonoomne.
        • ​Start-stopp funktsioon, kiirushoidik, käetugi, esiistmete soojendus ja palju muud.
      • Fabia Drive
        Fabia Drive alates  11 890
        Fabia erimudel Drive
        • Põhineb Ambition varustusastmel.

        • ​Turvaline, stiilne, ruumikas ja ökonoomne.
        • ​Driver alert väsimussensor, Sunset toonklaasid, tagumised parkimisandurid, konditsioneer, start-stopp funktsioon ja palju muud.
      • Fabia Show & Sound
        Fabia Show & Sound alates  11 940
        Fabia erimudel Show & Sound
        • Colour Concept: musta, valget või hõbedast värvi katus. Musta värvi valuveljed.
        • Baseerub Ambition varustusastmel.
        • 3-kodaraga nahkrool, pakett "Sunset", raadio "Bolero" ja palju muud.
      • Fabia Combi
        Fabia Combi alates  11 510
        Fabia Combi
        • ​Oma klassi suurim pakiruum.
        • ​Uued abisüsteemid ja uuenduslikud mugavus- ning teabe- ja meelelahutussüsteemid.
        • Võimsad ja säästlikud mootorid.
      • Fabia Combi Style
        Fabia Combi Style alates  11 490
        Fabia Combi erimudel Style
        • Põhineb Active varustusastmel.

        • Stiilne, ruumikas, turvaline ja ökonoomne.               

        • ​Start-stopp funktsioon, nahkrool, käigukang ja käsipidur nahkkattega, Raadio Swing, käetugi ja palju muud.
      • Fabia Combi Drive
        Fabia Combi Drive alates  12 870
        Fabia Combi erimudel Drive
        • Põhineb Ambition varustusastmel.

        • Stiilne, ruumikas, turvaline ja ökonoomne.
        • ​Driver alert väsimussensor, Sunset toonklaasid, tagumised parkimisandurid ja palju muud.
  • Rapid
      • Rapid
        Rapid alates  13 800
        Rapidi mudel
        • ​Kompaktauto, mis mahutab muretult viis reisijat ja nende pagasi.
        • ​ŠKODA uus disainikeel koos innovaatiliste tehnoloogiatega.
        • ​Ruumikuse etalon kuni 1490 l pagasiruumiga.​​​
        • mahutavus550l /1490l
        • alates3,9l/100km
        • alates101g/km
      • Rapid Comfort
        Rapid Comfort alates  12 880
        Rapid Comfort erimudel
        • Kompaktauto, mis mahutab muretult viis reisijat ja nende pagasi.
        • ŠKODA uus disainikeel koos innovaatiliste tehnoloogiatega.
        • Ruumikuse etalon - kuni 1490 l pagasiruumiga.
        • mahutavus550l /1490l
        • alates3,5l/100km
        • alates94g/km
      • Rapid Spaceback
        Rapid Spaceback alates  13 100
        Rapid Spaceback mudeliuuendus
        • Sportlik värskus ja dünaamiline elegants.
        • ​​Avar ja ruumikas interjöör.
        • Ainulaadne panoraamluuguga klaaskatus ja pikendatud tagaaken.
        • mahutavus415l /1381l
        • alates3,9l/100km
        • alates101g/km
      • Rapid Spaceback Comfort
        Rapid Spaceback Comfort alates  11 990
        Rapid Spaceback Comfort erimudel
        • Hinnas sisaldub rikkalik varustus.

        • ​Elektriaknad ees, soojendusega küljepeeglid, tagaklaasi soojendus, konditsioneer, valuveljed ja palju muud!
        • ​Ainulaadne panoraamluuguga klaaskatus ja pikendatud tagaaken.
        • mahutavus415l /1380l
        • alates3,4l/100km
        • alates89g/km
  • Octavia
      • Octavia
        Octavia alates  15 300
        Octavia mudeliuuendus
        • Uue kujunduse saanud esi- ja tagaosa.
        • ​​Veebipõhised teabe- ja meelelahutusteenused värskeima info ja meelelahutuse tarbeks.
        • ​​Uued juhiabisüsteemid veel suurema turvalisuse ja mugavuse jaoks.
      • Octavia RS
        Octavia RS alates  25 400
        Kõigi aegade kõige võimsam OCTAVIA.
        • 2,0-liitrine TSI bensiinimootor võimsusega 169 kW (230 hj), 2,0-liitrine TDI diiselmootor koos nelikveoga.
        • Uus esiosa, täis-LED-esituled, spetsiaalselt RS-i jaoks loodud detailid.
        • Uuel tasemel teabe- ja meelelahutus-, ühenduvus- ning juhiabisüsteemid.
      • Octavia RS 245
        Octavia RS 245 alates  28 700
        Võimas ja kiire sportlik auto
        • 2.0 TSI 180 kW (245 hj) mootor, 7-käiguline DSG-käigukast.
        • Tippkiirus 250 km/h, 0 kuni 100 km/h 6,6 sekundiga​​.
        • Elektrooniline diferentsiaalilukk VAQ
      • Octavia Style
        Octavia Style alates  14 500
        Octavia Style erimudel
        • Octavia mudeliuuendus.

        • Start/Stop süsteem, valuveljed, nahkrool, LED-päevasõidutuled/tagasõidutuled, puutetundlik raadio+8 kõlarit, soojendusega esiistmed ja palju muud.
        • Uue põlvkonna jõulised ent senisest veelgi säästlikumad mootorid.
      • Octavia hübriid CNG
        Octavia hübriid CNG alates  18 800
        Octavia hübriid CNG - Looduse- ja rahakoti sõber.
        • Kahekütuseline 81 kW 1,4 TSI mootor töötab surumaagaasil ja bensiinil
        • Saadaval ka DSG-automaatkäigukastiga
        • Sõiduulatus täispaagiga 1330 km
      • Octavia Combi
        Octavia Combi alates  16 100
        Octavia Combi mudeliuuendus
        • Uue kujunduse saanud esi- ja tagaosa.
        • ​​Veebipõhised teabe- ja meelelahutusteenused värskeima info ja meelelahutuse tarbeks.
        • Uued juhiabisüsteemid veel suurema turvalisuse ja mugavuse jaoks.​​
      • Octavia Combi RS
        Octavia Combi RS alates  26 300
        Kõigi aegade kõige võimsam OCTAVIA.
        • 2,0-liitrine TSI bensiinimootor võimsusega 169 kW (230 hj), 2,0-liitrine TDI diiselmootor koos nelikveoga.
        • Uus esiosa, täis-LED-esituled, spetsiaalselt RS-i jaoks loodud detailid.
        • Uuel tasemel teabe- ja meelelahutus-, ühenduvus- ning juhiabisüsteemid.
      • Octavia Combi RS 245
        Octavia Combi RS 245 alates  29 500
        Võimas ja kiire sportlik auto
        • 2.0 TSI 180 kW (245 hj) mootor, 7-käiguline DSG-käigukast.
        • Tippkiirus 250 km/h, 0 kuni 100 km/h 6,6 sekundiga.
        • Elektrooniline diferentsiaalilukk VAQ.​​
      • Octavia Combi hübriid CNG
        Octavia Combi hübriid CNG alates  19 600
        Octavia Combi hübriid CNG. Looduse- ja rahakoti sõber!
        • Kahekütuseline mootor töötab surumaagaasil ja bensiinil
        • Saadaval ka DSG-automaatkäigukastiga
        • Sõiduulatus täispaagiga 1330 km
      • Octavia Combi Style
        Octavia Combi Style alates  15 700
        Octavia Combi Style erimudel
        • Octavia mudeliuuendus.

        • ​Lisavarustuses Start/Stop süsteem, valuveljed, nahkrool, LED-päevasõidutuled/tagasõidutuled, puutetundlik raadio+8 kõlarit, soojendusega esiistmed ja palju muud.
        • Uued juhiabisüsteemid veel suurema turvalisuse ja mugavuse jaoks.​​
      • Octavia Scout
        Octavia Scout alates  27 900
        Vastupidav ja võimas.
        • Maastikuvarustus: hõbedane põhjakaitse, maastikupakett ja suurem kliirens.
        • Kolm mootorit vahemikus 110 kW (150 hj) kuni 135 kW (184 hj): 2,0-liitrine TDI (110 kW), nelikveoline mudel ja DSG-käigukastiga mudel.
        • Erinevad juhiabisüsteemid, head mäkke tõusmise omadused ja suur veojõud.
  • Karoq
      • Karoq Ambition
        Karoq Ambition alates  19 600
        Uus ŠKODA linnamaastur Karoq
        • Esimesed autod ŠKODA salongides üle Eesti 2.jaanuar 2018.
          Active varustusaste saadaval alates 06.2018.

        • Täis-leed-esituled ja digitaalne näidikutepaneel.
        • ​Tipptehnoloogia, kuni viis sõidurežiimi ja spetsiaalne Off-road-režiim​​.
  • Kodiaq
      • Kodiaq
        Kodiaq alates  20 900
        ŠKODA uus linnamaastur Kodiaq.
        • Jõuline disain, avar sõitjateruum, suurepärane funktsionaalsus, tipptasemel juhiabisüsteemid ja uuenduslikud ühendamislahendused.

        • Oma klassi suurim pakiruum, vahemikus 720–2065 l.
        • ​Mahutab kuni 7 reisijat.
  • Superb
      • Superb
        Superb alates  18 990
        See ei ole facelift. See on UUESTISÜND.
        • Revolutsioonilise disaini, mugavuse ja tipptehnoloogiaga varustatud Škoda lipulaev.

        • ​Oma klassi suurim pagasiruum ja salong.
        • Palju innovatiivseid turvalisuse ja multimeediasüsteeme.
      • Superb SportLine
        Superb SportLine alates  27 500
        Superb SportLine
        • Lisaks Ambitioni standardis olevale varustusele sisaldab Superb SportLine hulgaliselt lisavarustust.

        • ​Mustad kujunduslemendid ja 18" plaatinahallid valuveljed.
        • ​Sportistmed, sportvedrustus, interjööri LED-valgustuse pakett ja palju muud.
      • Superb Plus
        Superb Plus alates  19 490
        Superb erimudel Plus
        • Saadaval Active, Ambition, Elegance ja L&K varustusastmel.

        • ​Sisaldab hulgaliselt lisavarustust.
        • Revolutsioonilise disaini, mugavuse ja tipptehnoloogiaga varustatud Škoda lipulaev.
      • Superb Combi
        Superb Combi alates  20 700
        Kütkestav ja kõige ruumikam tipptasemel tehnikaga universaal.
        • Mootorite võimsus vahemikus 88–206 kW, kütusekulu vaid 4,0–7,2 l 100 km kohta.

        • ​Palju innovaatilisi ohutuse ja mugavuse abisüsteeme.
        • Maksimaalne mugavus tänu dünaamilisele veermiku kontrollsüsteemile.
  • Tulevik
      • Vision E
        Vision E
        VISION E võimaldab piiluda ŠKODA elektriautode strateegiasse
        • Lai valik: 2025. aastaks viis erinevates segmentides elektriautot.
        • ​​Algus: Pistikuhübriid ŠKODA SUPERB 2019. aastal.
        • Isejuhtiv auto: ŠKODA VISION E vastab kolmanda taseme nõuetele.

Uus ŠKODA Fabia: vaimustumiseks on põhjust!

1/12/2015
whatcar.ee ülevaade proovisõidust Portugalis uue Fabiaga.

• Täiesti uudne, Tšehhis kokku pandud Fabia
• Euro NCAP maksimumtärnid
• Mõistlik hind, alates 9990 eurost

Kolmanda põlvkonna Fabial on oma eelkäijatega umbes samapalju ühist, kui ühe pere õdedel ja vendadel- napilt alla kümnendiku äratuntavast DNA-jäljest. Tšehhid pakatavad uhkusest- kolmas Fabia on esimene, päris puhas “tšehh”, inseneritööst koostekvaliteedini.
Etteruttavalt tuleb öelda, et see mäng on küünlaid väärt! Väikeses, aga igapidi kvaliteetses Fabias on piisavalt ambitsiooni, et ka suuremate, väike-keskklassi konkurentide sõidukid kauaks ajaks müügiplatsidele seisma jätta.

Sellest, et torm on tulemas, andis aimu ka äsjane What Car? Aasta Auto 2015 auhind. ŠKODA Fabia tegi võistlusel puhta töö ja kuulutati uhkelt üldvõitjaks. Möödunud aasta lõpul andis Euro NCAP Fabiale kokkupõrketestides maksimumhinde, ehk 5 punkti ja nii on Fabia omas klassis ka üks turvalisemaid autosid. Seda, kuidas Fabial Eestis minna võiks, saame peagi teada- uued autod on aasta lõpust müügisalongides nähtaval ning laovaru piisav, et igaüks leiaks meelepärase auto.

Välise ja sisemise ilu väljapeetud tasakaal

ŠKODA on Fabia puhul õige pisut läinud kaasa pisiautosid üldisemalt tabanud trendilainega “igaüks saab häbenemata oma halba maitset demonstreerida” ning pakub ostjale ühtekokku kuni 125 värvikombinatsiooni keredetailide sobitamiseks. Õnneks on 125 vaid matemaatilise tehte tulem. Kerevärvide paletist leiab 15 põhitooni. Colour Concept programmi ja müügiesindaja abiga on võimalik aktsentide sobitamisel jääda hea maitse piiresse: katuse, A-piilarite, küljepeeglite ja 16-tolliste valuvelgede värvikamaks muutmisel on valikus punane, hõbedane, must ja valge.

Interjööris pakutakse nelja värvilahendust, mulle isiklikult meeldis Elegance varustustaseme valge naha kombinatsioon, mis lisas oluliselt soliidsust ning sportlikku üldmuljet. Muidugi saab veel sammu edasi minna, avada rahakotirauad veidi laiemalt ja võttagi eriti mugavate, spets-sportistmetega ja panoraamkatusega variandis auto ning nautida teadmist, et olete kõige edevama võimaliku Fabia omanik. Aga ka kõige lihtsamas, Active Black musta-halli tekstiiliga salongis, ei tekkinud kordagi tunnet, et eesmärgiks on olnud odavus ja kokkuhoid. Soliidne lihtsus ja kerge hooldatavus peaksid vähenõudlikumale kasutajale kenasti sobima.

Tervikuna jätabki Fabia endast väljapeetud ja kaasaegse ning kaugelt luksuslikuma mulje kui seda ühelt väikeklassi autolt eeldaks. Arvestades tõsiasja, et insenerid on kõvasti panustanud tehnoloogilistesse uuendustesse ning turvalisusse, teeb väikeauto ilusad silmad ette suurematele konkurentidele, kes mingil põhjusel pole suutnud ajaga kaasas käia. Mugavusvarustuse nimekiri on vähemalt pool kilomeetrit pikk, aga minu kaksteist punkti läheb sellele toredale tšehhi disainerile, kes on kursis Eesti ilmaoludega. Nimelt on ta pannud jääkraabitsa kohta, kust selle saab kätte ka siis, kui auto on mattunud lumme või on niiskus lukud kinni jäätanud- kütuseluugi siseküljele! See on geniaalne!

Kobe kokpit moodsale nutiinimesele

Viimasel ajal teatavad autotootjad, et kaks aju sõidu ajal on üleliigne luksus ja soovitavad juhil paaritada oma nutitelefon auto infosüsteemiga. ŠKODA Fabia on säärase armastuse väljendamiseks töötanud välja kombineeritud süsteemi, nimega MirrorLink™ ja Android-inimesed võivad siinkohal vist rõõmust hõisatagi, sest nii mugav on oma asju ajada puutetundlikul ekraanil, i-inimene irseb paraku piredalt ja ütleb, et see osa tahab veel järelaitamistunde. Navi hangub ja paneb pange - igal muul ajal mõjuks arvututel ringteedel edasi-tagasi seiklemine tõelise ajaviitena, aga mitte siis, kui minek käib kella järgi. Muusikat ei saa kuulata samal ajal kui navi töötab, jne. Muidugi on need vaid elu pisiasjad. Inimesed, kel nutifoni pole, peavad Fabias esialgu vististi paberkaardiga läbi ajama. Mis teatud oludes on ehk vanamoodne, aga omajagu kindlam kohalejõudmise viis.

Ruumikus ja volüümikus pole häbiasi!

Eelmisest nõks pikem ja laiem, MQB platvormile ehitatud ŠKODA Fabia sarnaneb oma mõõtudelt neljanda põlvkonna VW Golfile, mahutades vaevata neli täiskasvanut koos kaasavaraga. Hädapärast saab tagaistmele suruda ka kääbiku-mõõtu olendi, kes oma karvased labajalad peab sel juhul küll eesistujale kõrva pistma või siis end külili üle kaasistujate heitma.

See-eest on tšehhid vaeva näinud rea nutikate panikapaikade ja hoidikute laialipaiskamisega salongi- võimalik näiteks, et kääbiku varbad mahuvad esiistme seljatoe taskusse või ulatuvad pudelihoidikuni; tuleb lasta loovusel lennata! Eesistmel on mõnusalt pea-ja jalaruumi, käetoe juures läks kitsaks vaid sel korral, kui pimesi kuuendat käiku sisse lülitama hakkasin ja ehmatusega avastasin, et seda ei olegi. Soojas kliimas on muidugi erakordselt mõnus, lasta aken alla ja lükata sealt küünarnukk ja mõnikord ka pool keret tänavale, et vastutulijatele või mahajääjatele rõõmsalt lehvitada.

Proovisõidul Portugalis oli meil, naisterahvasel, pidevalt see tunne, et Fabia on justkui loodud uute suhete sõlmimiseks. Iseasi, kuidas Eestis viletsa suusailma ja paksu talvejopega rooli taga lõbutsemisega lugu on. Ennustan siiski, et mahub vabalt istuma ka morni ilmega ja luigesulest puhvriga. 330-liitrine pagasiruum on oma klassis suurim. Pool maja ja ämma lihapirukad, mis on tavaline neljaliikmelise pere nädalalõpu-väljasõidu varustus, mahutab Fabia silmagi pilgutamata. Kui lapsed koju jätta ja tagaiste alla lappida, võib autot kasutada askeetliku ööbimispaigana.

Seitse jõuallikat ja üllatused käigukastiga

Uus Fabia on tõeline iluvõimleja, kaaludes oma kergemas variandis, 1-liitrise, kolmesilindrilise mootoriga kõigest 980 kg ! See tähendab, et kerge kondiga sõidukit suudab särtsult edasi viia ka lahjem mootor. Seda proovisõit 1.0 MPI 70hj 5-käigulise manuaalkastiga Fabiaga ka tõestas: kui alguses ei saanud vedama, siis pärast ei raatsinud jääda pidama- Portugali kiirteel käis spidomeetri nõel paaril korral ära 150 km/h ligiduses ning soliidsed inglise autoajakirjanikud jäid meist valgusaastate kaugusele, lõug armatuurlaual, maha.

Elu läks erakordselt ilusaks siis, kui sõidujärjekord jõudis 1.4 TDI DSG kätte. 7-käiguline automaatkast on tuttav grupi teistelt markidelt ja kui midagi ette heita, siis ehk mõningast ülemõtlemist. llmselgelt on 90 hj käänulistel mägiteedel isegi rohkem kui vaja, vägisi kisub külg ees kurvi võtma.

Uue ŠKODA Fabia valikust leiab 4 bensiini-ja 3 diiselmootorit, võimsust vastavalt 60-110 ja 90-105 hj. DSG kahesidurilist, otselülitusega automaatkasti pakutakse vaid ülalmainitud 1.4-liitrisele, 90 hobjõulisele dislile ja 110-hobujõulsele, 1.2-liitrsele ottole. Manuaalkastide valik võtab silmad kirjuks ja jätab loogika ukse taha: kolmepotised tulevad viiekäigulistena, 1.2-st saab nii 5- kui 6-käigulisena ja diislitele on üksnes viiekad manuaalid. 5 käiku manuaalil ongi suurim miinus, mida oskan Fabiale ette heita. Tõenäoliselt võtab diisliomanikul, kes ei taha automaati, ajas tagasiminek aega. Mootori parameetrid lubaksid vabalt vahele panna ka kuuekäigulise manuaali, mis elu oluliselt mõnusamaks teeks! Selge see, et viis on odavam kui kuus, aga kas see on parim koht kokkuhoiuks? Eriti, kui kogu ülejäänud Fabia on nii-nii kaasaegne?!

Noh olgu, tootja lubab, et uus Fabia on koguni 17% protsenti vanast ökonoomsem. Start-stopp süsteem, kergemad materjalid ja rida sõiduabilisi aitavad ökotamisele kindlasti kaasa, aga kontseptuaalselt on “öko” siiski inim- ja loodussõbraliku eluviisi moebränd. Seega, kuus käiku oleks abiks!

Kokkuvõtteks

Uus ŠKODA Fabia on eeskujulik näide tänapäeva unifitseeruvast, võrdõiguslikust maailmast. Väike, moodne, sooliste eelistusteta, soliidne auto, mis sobib mehele ja naisele, noorele ja vanale, maal ja linnas. Eestis ilmselt lähevad paremini kaubaks ottomootoritega, keskmises varustuses Fabiad, kuigi diisli sõiduomadused vääriksid paremat positsiooni.

Hinnad on isuäratavad. Active-varustuses, 1.0 kolmepotilise, 60 hj, 5-käigulise manuaaliga Fabia hind algab 9990 eurost. Kõige kallim luukpära, Elegance varustuses 1.4ne DSG-kastiga diisel maksab alates 18 990 eurost. Combi-kerega on kõik mudelid paari tuhande euro võrra kallimad. Ma isiklikult eelistaksin, puht visuaal-esteetilistel põhjustel, Fabia luukpära. Ja eelistaksin seda väga mitmetele konkurentidele. On stiilselt välja kukkunud auto, mis pakub piisavalt ka sõidurõõmu-hetki.

Loe artiklit whatcar.ee´st SIIT.

-------------------------------------------

Allikas: whatcar.ee, jaanuar 2015, Ylle Rajasaar, Portugal 


RSS