• 4x4
      • Octavia 4x4
        Octavia 4x4 alates  23 700
        Octavia 4x4 mudelivalik
        • Uued juhiabisüsteemid veel suurema turvalisuse ja mugavuse jaoks.

        • ŠKODA Octavia mudelivalikus on kokku 4 erinevat 4x4 versiooni.​
        • ​Naudi sõitu! ŠKODA hoolitseb Sinu turvalisuse eest.
      • Octavia Combi 4x4
        Octavia Combi 4x4 alates  24 600
        Octavia Combi 4x4 mudelivalik
        • Uued juhiabisüsteemid veel suurema turvalisuse ja mugavuse jaoks.

        • ​ŠKODA Octavia Combi mudelivalikus on kokku 4 erinevat 4x4 versiooni.​
        • Naudi sõitu! ŠKODA hoolitseb Sinu turvalisuse eest.
      • Superb 4x4
        Superb 4x4 alates  23 800
        Superb 4x4 mudelivalik
        • Palju innovatiivseid turvalisuse ja multimeediasüsteeme.

        • ​ŠKODA Superb mudelivalikus on kokku 4 erinevat 4x4 versiooni.
        • Naudi sõitu! ŠKODA hoolitseb Sinu turvalisuse eest.
      • Superb Combi 4x4
        Superb Combi 4x4 alates  24 900
        Superb Combi 4x4 mudelivalik
        • ​Palju innovaatilisi ohutuse ja mugavuse abisüsteeme.

        • ​ŠKODA Superb Combi mudelivalikus on kokku 4 erinevat 4x4 versiooni.​
        • Naudi sõitu! ŠKODA hoolitseb Sinu turvalisuse eest.
      • Karoq 4x4
        Karoq 4x4 alates  23 500
        Karoq 4x4 mudelivalik
        • Tipptehnoloogia, kuni viis sõidurežiimi ja spetsiaalne Off-road-režiim​​.

        • ​ŠKODA Karoq mudelivalikus on kokku 4 erinevat 4x4 versiooni.​
        • Naudi sõitu! ŠKODA hoolitseb Sinu turvalisuse eest.
      • Kodiaq 4x4
        Kodiaq 4x4 alates  25 500
        Kodiaq 4x4 mudelivalik
        • Jõuline disain, avar sõitjateruum, suurepärane funktsionaalsus, tipptasemel juhiabisüsteemid ja uuenduslikud ühendamislahendused.

        • ​ŠKODA Kodiaq mudelivalikus on kokku 6 erinevat 4x4 versiooni.​
        • Naudi sõitu! ŠKODA hoolitseb Sinu turvalisuse eest.
  • N1
      • Fabia
        Fabia alates  10 110
        Fabia N1 tarbesõidukid
        • Uued abisüsteemid ja uuenduslikud mugavus- ning teabe- ja meelelahutussüsteemid.

        • ​Selge, täpne ja ajatu kujundus; sõitjateruum, kus jagub ohtralt ruumi kogu perele.
        • ​​4 istekohta.
      • Fabia Combi
        Fabia Combi alates  11 270
        Fabia N1 tarbesõidukid
        • Parimad lahendused ettevõtetele!

        • ​4 istekohta.
        • Uued abisüsteemid ja uuenduslikud mugavus- ning teabe- ja meelelahutussüsteemid.
      • Rapid
        Rapid alates  14 040
        Rapid N1 tarbesõidukid
        • Parimad lahendused ettevõtetele!

        • ​Ruumikuse etalon - kuni 1490 l pagasiruumiga.
        • ​4 istekohta.
      • Rapid Spaceback
        Rapid Spaceback alates  13 370
        Rapid Spaceback N1 tarbesõidukid
        • Parimad lahendused ettevõtetele!

        • Sportlik värskus ja dünaamiline elegants. Avar ja ruumikas interjöör.
        • ​4 istekohta.
      • Octavia
        Octavia alates  20 220
        Octavia N1 tarbesõidukid
        • Parimad lahendused ettevõtetele!

        • ​Octavia mudeliuuendus.
        • ​​Viis istekohta. Ei saa Ei saa RS-ile ja Scoudile.
      • Superb
        Superb alates  21 790
        Superb N1 tarbesõidukid
        • Parimad lahendused ettevõtetele!

        • ​​Revolutsioonilise disaini, mugavuse ja tipptehnoloogiaga varustatud Škoda uus lipulaev.
        • 5 istekohta.
      • Superb Combi
        Superb Combi alates  22 790
        Superb N1 tarbesõidukid
        • Parimad lahendused ettevõtetele!

        • Kütkestav ja kõige ruumikam tipptasemel tehnikaga universaal.
        • ​5 istekohta.
  • CNG
      • Octavia G-TEC CNG
        Octavia G-TEC CNG alates  18 800
        Octavia G-TEC CNG - Roheline tulevikukütus. Poole väiksemad kulud.
        • Kahekütuseline 81 kW 1,4 TSI mootor töötab surumaagaasil ja bensiinil

        • Energiasäästlik start/stopp-süsteem
        • Sõiduulatus täispaagiga 1330 km
      • Octavia Combi G-TEC CNG
        Octavia Combi G-TEC CNG alates  19 600
        Octavia Combi G-TEC CNG. Roheline tulevikukütus. Poole väiksemad kulud!
        • Kahekütuseline mootor töötab surumaagaasil ja bensiinil

        • ​Energiasäästlik start/stopp-süsteem
        • Sõiduulatus täispaagiga 1330 km
  • Citigo
      • Citigo 3-ukseline
        Citigo 3-ukseline alates  8 990
        Citigo 3-ukseline
        • ​Nutikas linnaauto, mis on võimekas ka maanteel.
        • ​Kvaliteet mõistliku hinnaga.
        • ​Kompaktne kuid oma segmendis üks ruumikamaid.
      • Citigo 5-ukseline
        Citigo 5-ukseline alates  9 490
        Citigo 5-ukseline
        • ​Nutikas linnaauto, mis on võimekas ka maanteel.
        • ​Kvaliteet mõistliku hinnaga.
        • ​Kompaktne kuid oma segmendis üks ruumikamaid.
  • Fabia
      • Fabia
        Fabia alates  9 990
        Väike auto, mis on väga isikupärane
        • ​Selge, täpne ja ajatu kujundus; sõitjateruum, kus jagub ohtralt ruumi kogu perele.
        • Uued abisüsteemid ja uuenduslikud mugavus- ning teabe- ja meelelahutussüsteemid.
        • Start-stopp süsteem
      • Fabia Style
        Fabia Style alates  10 390
        Fabia erimudel Style
        • Põhineb Active varustusastmel.

        • ​Stiilne, ruumikas, turvaline ja ökonoomne.
        • ​Start-stopp funktsioon, kiirushoidik, käetugi, esiistmete soojendus ja palju muud.
      • Fabia Drive
        Fabia Drive alates  11 890
        Fabia erimudel Drive
        • Põhineb Ambition varustusastmel.

        • ​Turvaline, stiilne, ruumikas ja ökonoomne.
        • ​Driver alert väsimussensor, Sunset toonklaasid, tagumised parkimisandurid, konditsioneer, start-stopp funktsioon ja palju muud.
      • Fabia Show & Sound
        Fabia Show & Sound alates  11 940
        Fabia erimudel Show & Sound
        • Colour Concept: musta, valget või hõbedast värvi katus. Musta värvi valuveljed.
        • Baseerub Ambition varustusastmel.
        • 3-kodaraga nahkrool, pakett "Sunset", raadio "Bolero" ja palju muud.
      • Fabia Combi
        Fabia Combi alates  11 510
        Fabia Combi
        • ​Oma klassi suurim pakiruum.
        • ​Uued abisüsteemid ja uuenduslikud mugavus- ning teabe- ja meelelahutussüsteemid.
        • Võimsad ja säästlikud mootorid.
      • Fabia Combi Style
        Fabia Combi Style alates  11 490
        Fabia Combi erimudel Style
        • Põhineb Active varustusastmel.

        • Stiilne, ruumikas, turvaline ja ökonoomne.               

        • ​Start-stopp funktsioon, nahkrool, käigukang ja käsipidur nahkkattega, Raadio Swing, käetugi ja palju muud.
      • Fabia Combi Drive
        Fabia Combi Drive alates  12 870
        Fabia Combi erimudel Drive
        • Põhineb Ambition varustusastmel.

        • Stiilne, ruumikas, turvaline ja ökonoomne.
        • ​Driver alert väsimussensor, Sunset toonklaasid, tagumised parkimisandurid ja palju muud.
  • Rapid
      • Rapid
        Rapid alates  13 800
        Rapidi mudel
        • ​Kompaktauto, mis mahutab muretult viis reisijat ja nende pagasi.
        • ​ŠKODA uus disainikeel koos innovaatiliste tehnoloogiatega.
        • ​Ruumikuse etalon kuni 1490 l pagasiruumiga.​​​
        • mahutavus550l /1490l
        • alates3,9l/100km
        • alates101g/km
      • Rapid Comfort
        Rapid Comfort alates  12 880
        Rapid Comfort erimudel
        • Kompaktauto, mis mahutab muretult viis reisijat ja nende pagasi.
        • ŠKODA uus disainikeel koos innovaatiliste tehnoloogiatega.
        • Ruumikuse etalon - kuni 1490 l pagasiruumiga.
        • mahutavus550l /1490l
        • alates3,5l/100km
        • alates94g/km
      • Rapid Spaceback
        Rapid Spaceback alates  13 100
        Rapid Spaceback mudeliuuendus
        • Sportlik värskus ja dünaamiline elegants.
        • ​​Avar ja ruumikas interjöör.
        • Ainulaadne panoraamluuguga klaaskatus ja pikendatud tagaaken.
        • mahutavus415l /1381l
        • alates3,9l/100km
        • alates101g/km
      • Rapid Spaceback Comfort
        Rapid Spaceback Comfort alates  11 990
        Rapid Spaceback Comfort erimudel
        • Hinnas sisaldub rikkalik varustus.

        • ​Elektriaknad ees, soojendusega küljepeeglid, tagaklaasi soojendus, konditsioneer, valuveljed ja palju muud!
        • ​Ainulaadne panoraamluuguga klaaskatus ja pikendatud tagaaken.
        • mahutavus415l /1380l
        • alates3,4l/100km
        • alates89g/km
  • Octavia
      • Octavia
        Octavia alates  15 300
        Octavia mudeliuuendus
        • Uue kujunduse saanud esi- ja tagaosa.
        • ​​Veebipõhised teabe- ja meelelahutusteenused värskeima info ja meelelahutuse tarbeks.
        • ​​Uued juhiabisüsteemid veel suurema turvalisuse ja mugavuse jaoks.
      • Octavia RS
        Octavia RS alates  25 400
        Kõigi aegade kõige võimsam OCTAVIA.
        • 2,0-liitrine TSI bensiinimootor võimsusega 169 kW (230 hj), 2,0-liitrine TDI diiselmootor koos nelikveoga.
        • Uus esiosa, täis-LED-esituled, spetsiaalselt RS-i jaoks loodud detailid.
        • Uuel tasemel teabe- ja meelelahutus-, ühenduvus- ning juhiabisüsteemid.
      • Octavia RS 245
        Octavia RS 245 alates  28 700
        Võimas ja kiire sportlik auto
        • 2.0 TSI 180 kW (245 hj) mootor, 7-käiguline DSG-käigukast.
        • Tippkiirus 250 km/h, 0 kuni 100 km/h 6,6 sekundiga​​.
        • Elektrooniline diferentsiaalilukk VAQ
      • Octavia Style
        Octavia Style alates  14 500
        Octavia Style erimudel
        • Octavia mudeliuuendus.

        • Start/Stop süsteem, valuveljed, nahkrool, LED-päevasõidutuled/tagasõidutuled, puutetundlik raadio+8 kõlarit, soojendusega esiistmed ja palju muud.
        • Uue põlvkonna jõulised ent senisest veelgi säästlikumad mootorid.
      • Octavia hübriid CNG
        Octavia hübriid CNG alates  18 800
        Octavia hübriid CNG - Looduse- ja rahakoti sõber.
        • Kahekütuseline 81 kW 1,4 TSI mootor töötab surumaagaasil ja bensiinil
        • Saadaval ka DSG-automaatkäigukastiga
        • Sõiduulatus täispaagiga 1330 km
      • Octavia Combi
        Octavia Combi alates  16 100
        Octavia Combi mudeliuuendus
        • Uue kujunduse saanud esi- ja tagaosa.
        • ​​Veebipõhised teabe- ja meelelahutusteenused värskeima info ja meelelahutuse tarbeks.
        • Uued juhiabisüsteemid veel suurema turvalisuse ja mugavuse jaoks.​​
      • Octavia Combi RS
        Octavia Combi RS alates  26 300
        Kõigi aegade kõige võimsam OCTAVIA.
        • 2,0-liitrine TSI bensiinimootor võimsusega 169 kW (230 hj), 2,0-liitrine TDI diiselmootor koos nelikveoga.
        • Uus esiosa, täis-LED-esituled, spetsiaalselt RS-i jaoks loodud detailid.
        • Uuel tasemel teabe- ja meelelahutus-, ühenduvus- ning juhiabisüsteemid.
      • Octavia Combi RS 245
        Octavia Combi RS 245 alates  29 500
        Võimas ja kiire sportlik auto
        • 2.0 TSI 180 kW (245 hj) mootor, 7-käiguline DSG-käigukast.
        • Tippkiirus 250 km/h, 0 kuni 100 km/h 6,6 sekundiga.
        • Elektrooniline diferentsiaalilukk VAQ.​​
      • Octavia Combi hübriid CNG
        Octavia Combi hübriid CNG alates  19 600
        Octavia Combi hübriid CNG. Looduse- ja rahakoti sõber!
        • Kahekütuseline mootor töötab surumaagaasil ja bensiinil
        • Saadaval ka DSG-automaatkäigukastiga
        • Sõiduulatus täispaagiga 1330 km
      • Octavia Combi Style
        Octavia Combi Style alates  15 700
        Octavia Combi Style erimudel
        • Octavia mudeliuuendus.

        • ​Lisavarustuses Start/Stop süsteem, valuveljed, nahkrool, LED-päevasõidutuled/tagasõidutuled, puutetundlik raadio+8 kõlarit, soojendusega esiistmed ja palju muud.
        • Uued juhiabisüsteemid veel suurema turvalisuse ja mugavuse jaoks.​​
      • Octavia Scout
        Octavia Scout alates  27 900
        Vastupidav ja võimas.
        • Maastikuvarustus: hõbedane põhjakaitse, maastikupakett ja suurem kliirens.
        • Kolm mootorit vahemikus 110 kW (150 hj) kuni 135 kW (184 hj): 2,0-liitrine TDI (110 kW), nelikveoline mudel ja DSG-käigukastiga mudel.
        • Erinevad juhiabisüsteemid, head mäkke tõusmise omadused ja suur veojõud.
  • Karoq
      • Karoq Ambition
        Karoq Ambition alates  19 600
        Uus ŠKODA linnamaastur Karoq
        • Esimesed autod ŠKODA salongides üle Eesti 2.jaanuar 2018.
          Active varustusaste saadaval alates 06.2018.

        • Täis-leed-esituled ja digitaalne näidikutepaneel.
        • ​Tipptehnoloogia, kuni viis sõidurežiimi ja spetsiaalne Off-road-režiim​​.
  • Kodiaq
      • Kodiaq
        Kodiaq alates  20 900
        ŠKODA uus linnamaastur Kodiaq.
        • Jõuline disain, avar sõitjateruum, suurepärane funktsionaalsus, tipptasemel juhiabisüsteemid ja uuenduslikud ühendamislahendused.

        • Oma klassi suurim pakiruum, vahemikus 720–2065 l.
        • ​Mahutab kuni 7 reisijat.
  • Superb
      • Superb
        Superb alates  18 990
        See ei ole facelift. See on UUESTISÜND.
        • Revolutsioonilise disaini, mugavuse ja tipptehnoloogiaga varustatud Škoda lipulaev.

        • ​Oma klassi suurim pagasiruum ja salong.
        • Palju innovatiivseid turvalisuse ja multimeediasüsteeme.
      • Superb SportLine
        Superb SportLine alates  27 500
        Superb SportLine
        • Lisaks Ambitioni standardis olevale varustusele sisaldab Superb SportLine hulgaliselt lisavarustust.

        • ​Mustad kujunduslemendid ja 18" plaatinahallid valuveljed.
        • ​Sportistmed, sportvedrustus, interjööri LED-valgustuse pakett ja palju muud.
      • Superb Plus
        Superb Plus alates  19 490
        Superb erimudel Plus
        • Saadaval Active, Ambition, Elegance ja L&K varustusastmel.

        • ​Sisaldab hulgaliselt lisavarustust.
        • Revolutsioonilise disaini, mugavuse ja tipptehnoloogiaga varustatud Škoda lipulaev.
      • Superb Combi
        Superb Combi alates  20 700
        Kütkestav ja kõige ruumikam tipptasemel tehnikaga universaal.
        • Mootorite võimsus vahemikus 88–206 kW, kütusekulu vaid 4,0–7,2 l 100 km kohta.

        • ​Palju innovaatilisi ohutuse ja mugavuse abisüsteeme.
        • Maksimaalne mugavus tänu dünaamilisele veermiku kontrollsüsteemile.
  • Tulevik
      • Vision E
        Vision E
        VISION E võimaldab piiluda ŠKODA elektriautode strateegiasse
        • Lai valik: 2025. aastaks viis erinevates segmentides elektriautot.
        • ​​Algus: Pistikuhübriid ŠKODA SUPERB 2019. aastal.
        • Isejuhtiv auto: ŠKODA VISION E vastab kolmanda taseme nõuetele.

Väikeste asjade suurekasvuline jumal Škoda Superb

1/8/2016
Võrdselt soliidsust, mugavust ja ruumi.
ellele ei meeldiks võimsad mootorid, kontimurdvalt jäiga vedrustusega madalad, rabavalt ilusad sportlikud autod, peadpööritavad kiirused, teravad kurvid ja plahvatuslikud kiirendused? Arvata võib, et näiteks praktilistele inimestele, kelle elu ei näe välja nagu Hollywoodi film, vaid koosneb pigem tavapärasest Eesti elust, kust ei puudu igapäevane töölesõit, kohtumised, poeskäigud ja väljasõidud perega. Arvata võib ka, et sellistele inimestele pakub märksa rohkem auto, mis pakub ruumi, mugavust ja turvalisust mõistliku kütusekuluga.

Kindlasti on inimesi, kelle meelest see võib tunduda igav või väheglamuurne, ning kes valivad isegi oma igapäevasõidukiks midagi äkilisemat (loe: ebamugavamat ja -praktilisemat). Mingi piirini kuulun ka ise nende viimaste hulka. Samas on fakt see, et Superbi pakutavaga on igapäevaelus lihtne harjuda, see muudab elu tuntavalt lihtsamaks ja kui peab selle ära andma, siis tagasipöördumine äkilise juurde paneb pöörasust ihkava hinge naeratama, aga keha, mis peab jälle hakkama kõiki asju palju keerulisemalt tegema, pillab sisimas pisara.

Ajalugu

Populaarse Superbi ajalugu algab 2001. aastast, kui Volkswagen Passati B5 põhjale tehti 10 cm pikendatud esimene generatsioon. Teine generatsioon toodi turule 2008. aastal, ning oli samuti tollase Passati PQ46 põhjal. Kolmas põlvkond, Škoda praegune lipulaev, millega meiegi sõitmas käisime, tuli välja 2015. aastal ja on juba siinsamas Eestiski saanud näiteks Motors24 parima firmaauto auväärse tiitli.

Minu lugu

Superbi suhtes olid mul mõningad ootused. Võib öelda, et see peaaegu viiemeetrine universaalkerega valge laev jättis mõnevõrra majesteetliku, kuid mitte snoobliku mulje. Mida oodata lipulaevalt, klassi priimuselt, autolt, mille nimi ei jäta kahtlusi, millele pretendeerib? Parimat, ilmselgelt.

Disain

Silmale kindlasti meeldiv, on Superbi disain mõneti nagu klassikalised mustad kingad – mõeldud vääriliselt seisma nii Jean Paul Gaultier’ kui Chaneli kõrval, kuid ei riiva silma ka Zara või Montoniga. Sarnaselt on Superb meeldiv vaadata, kuid ei midagi liiga pretensioonikat või, hoidku jumal, ekstravagantset. Superb on igati korrektne nii välimuselt kui sisemuselt, ja luukpära tagaosas on tunda imenatuke uuemate Audide maiku. Lõpuni jäi minu jaoks natuke harjumatuks peeglite kuju, mis kindlasti teenis mingit eesmärki, aga nähtavus see vaevalt oli.

Kasutuskogemuse disaini osas on Škoda insenerid aru saanud, et elu koosneb väikestest asjadest. Kujutlege: tulete suuremalt poeskäigult või paaripäevaselt reisilt, olete jõudnud koju, rabanud ühte kätte lapse ja teise iga sõrme otsa veel nii palju kotte ja pakikesi kui kannatab, lükkate veel mõne väljaulatuva kehaosaga (ütleme, et näpuga) viimase autoukse kinni ja… kus see auto võti on? Aga ei, selle asemel veate te eelmainitud viimase näpuotsaga mööda ukselingil olevat lohku, leebe hiiglane pakib surinal oma peeglid kokku ning jääb tukkuma.

Juhi töökoht

Juhi töökoha kohta käib kõik juba eelnevalt disaini kohta öeldu. Funktsionaalsus, sisu ja vorm moodustavad Superbile omaselt maitseka terviku. Puudust jäin aga tundma roolisoojendusest (kes seda tunda saanud, ilmselt jääb sellest alatiseks unistama) ja täieväelisest tagurduskaamerast. Juba mainitud omapärase kujuga peeglid kahjuks seda lünka päris täita ei suutnud.

Soojalt olgu ära märgitud kohanduv kiirushoidik, mis minu silmis on väga hästi ära tabanud püsikiirushoidja tegeliku mõtte, mis ei ole ju tegelikult sõita iga hinna eest etteantud kiirusega, vaid vähendada juhi sekkumise vajadust. Nimetatud kohanduv kiirushoidik suutis suurepäraselt hoida määratud kiirust, ent vajadusel ise pidurdada ja vajaduse kadumisel uuesti kiirendada, parandades sellega maanteesõidu kvaliteeti tuntavalt.

Küll aga on muidu tõesti tuntavalt aruka auto puhul ühes vallas minu jaoks veidi arenguruumi. Nimelt teatas auto ühel hetkel oma säraval infolustiväljal, et vasakus esimeses rehvis ei ole rõhuga kõik päris hästi. Selge-selge, aga kas ma saan äkki kohe sealtsamast vaadata, kui palju seda rõhku alles on ja kui palju olema peaks? Siin aga jääb jutt lühikeseks – rõhku on vähevõitu ja kõik.

Sõiduomadused

Superb ei ole nö driver’s car, eeskätt autojuhile mõeldud auto. Teravaid elamusi otsida pole siit mõtet. Tegemist on rahuliku tööloomaga, mis pakub soliidsust ja mugavust ning on mõeldud muutma teel olemist jõudumööda lihtsamaks. Ja selleks tal jõudu jätkub. Prooviauto oli peaaegu vingeimas, Elegance varustusastmes, millega kõikvõimalikke lisasid ja abisid tuli kaasa rohkem kui üles lugeda jõuab.

1,8-liitrine bensiinimootor toimetab koos 7-käigulise DSG-käigukastiga omasoodu kenas kooskõlas ja erilist tähelepanu tõmbamata. Möödasõidule minnes gaasi andes vahetub käik üsna agaralt alla ja auto teeb natukeseks täitsa auto häält. Tõsi, 132 kilovatti seda täislastis ligi kahetonnist keret ülearu reipalt edasi sööstma ei pane, kuid möödasõiduks sellest piisab. Küll aga tõmbasid tähelepanu pidurid, mis prooviautol hammustasid ajuti lausa ootamatult ja ehmatavalt teravalt. Võimalik, et neid muudab pisut leebemaks aeg ja lisanduvad kilomeetrid.

Praktilisus

JAH. Tähendab, Superb ongi praktilisuse definitsioon. Pagasiruumi mahtus täissuuruses lapsevanker, söögitool, reisivoodi ja muud esemed (juuresolevalt pildilt on näha, kuidas isegi kehvasti paigutatuna on pagasiruumis ka pärast vankrit ruumi). Salongi mahtus taha keskele selg sõidusuunas turvatool – selle eest sada kümme absoluutset plusspunkti. Seejärel mahtus esiistmele täiesti normaalsesse sõiduasendisse härra abikaasa ja – pange nüüd tähele – tema taha, lapse kõrvale ilma harjumuspäraselt jalgu eelnevalt maha saagimata ka mina. Kui see ei tundu teab mis saavutusena, siis taustainfoks on meil härra abikaasaga kahe peale pikkust peaaegu 3,8 meetrit.

Infolustiväli

Praamisabas leidsin endas jõudu pikemalt tegeleda sellega, mis mind autode puhul tihti ärritab – puuteekraan. Kui navi oli juba eelnevalt näidanud ennast tugeva “hea” väärilisena, suutes vastupidiselt paljudele käigu pealt uusi marsruute leida ja välja pakkuda (näiteks kui liiga vara ära keerata) ja ka telefoni bluetoothiga paaritamine sujus üsna tavapäraselt, siis spetsiaalsesse laekasse telefoni juhtmega ühendanud, tabas mind peaaegu ilmutus.

SmartLinki-nimeline tarkvara oma väikeste sõpradega Androidile ja iOSile suutis auto puuteekraanile manada mu telefoni ekraani, ja seeläbi näidata näiteks Waze’i või mängida Youtube’i, viimast kusjuures häbematult hea heliga. Olin juba suurest rõõmust peaaegu rullis, kui järsku oli vaja hakata sõitma… ja auto liikuma hakates läks ekraan mustaks ja ette tuli kiri, mis ütles põhimõtteliselt, et sõites me selliste asjadega küll ei tegele.

Kui Youtubest muusikat kuulata võiks ju sõites teoorias ka ilma visuaalita või üle bluetoothi, siis Waze’i efektiivne kasutamine juba eeldaks ka ekraani. Seega rullisin end kurvalt jälle lahti ja lülitusin Superbi enda navi peale tagasi. Lohutuseks võib aga öelda, et infolustiväli iseenesest on tegelikult nii riist- kui tarkvaralise ülesehituse poolest täiesti meeldivalt kasutatav ja laseb end ka pimedas sõites kenasti tuhmiks keerata.

Pimedasõit

Kui juba hakkasime pimedas sõitmisest rääkima, siis selle teema on Škoda lahendanud juhi jaoks lihtsalt – pimedal maanteel piisab automaatrežiimis kaugtulede sisselülitamisest, ja ülejäänu teeb auto. Tuleb siis keegi vastu näo või seljaga, märkab auto seda ise ja kohandab tulesid oma parima äranägemise järgi. Seega jääb juhi osaks võimsate esilaternate valgusvihus rooli keerata (ja sedagi võib auto aidata teha), igasugune tuledelülititega majandamine tihedas maanteeliikluses jääb ära. Väga tänuväärne, kui kiputakse unustama kaugtulesid sisse või välja lülitada.

Jõuallikad

Valikus on kaheksa käigukasti-mootorikombinatsiooni bensiini- ja kuus diiselmootoriga. Kui võimsamaid bensiinimootoreid pakutakse ainult automaatkäigukastiga, siis diiselmootori eelistajatel on ka võimsama variandi puhul alles võimalus valida 6-käiguline manuaalkäigukast.

Hind

Prooviauto, mis oli, nagu mainitud, Elegance varustustasemel, hind oli umbes 35 000 eurot. Odavaima, 1,4-liitrise mootoriga ja 6-käigulise manuaalkastiga Active-varustusastmes luukpära-Superbi saab kätte juba 17 990 euroga, samasugune universaal on 1 000 eurot kallim. Kalleima Superbi eest on võimalik esindusse jätta tervelt 38 500 eurot, kuid selle eest saab ka koju viia 206-kilovatise nelikveolise automaatkäigukastiga L&K varustusastmes universaali, millega kaasatulev lisavarustuse nimekiri võtab silme eest kergelt kirjuks. Kui aga ka sellest väheks jääb, siis on ka sellele võimalik hea tahtmise korral viiekohalise summa eest lisasid valida.

Ülalpidamiskulud

Garantii 4 aastat või 120 000 km on hinna sees, nii et sellega pole muret. Soovides selle asemel 5 aasta või 150 000 km pikkust garantiid, läheb see maksma 590 eurot. Keskmine kütusekulu küündib kirjade järgi vaid kõige võimsamate mootoritega nelikveolistel üle 7 liitri, ülejäänute puhul saab hakkama 5-6 liitriga sajale. Kirjad on siiski vaid kirjad ja minule näha olnud numbrid olid taas õige pisut suuremad. See võib aga muutuda, kui prooviauto napilt 2 000 km läbinud mootor veidi kogemust hangib.

Konkurendid

Konkurentide hulka võiks kuuluda näiteks üsna ilmselge ja üldjoontes õige veidi kallim, aga väga sarnase mootorivalikuga Volkswagen Passat, veel natuke kallim, aga ka rohkem kilovatte pakkuv Audi A6 ning üsna Superbiga samaväärne, kuid automaatkastil ilma 7. käiguta Ford Mondeo.

Accelerista kommentaar

Kui mulle antaks igapäevasõitudeks Škoda Superb, ei esitaks ma liigseid küsimusi ja oleksin rahul. End erilisena tundma see auto ei pane ja silma torgata on sellega raske, ent igapäevaelu jaoks on insenerid suutnud hästi ära tabada, et oluline on väikestest asjadest, pisikestest detailidest (mis hiljem isegi otseselt meelde ei pruugi tulla, aga mille puudumine tekitab seletamatut rahutust) koosnev tervik. Ja Superb on kindlasti väga paljudest sellistest väikestest asjadest koosnev korralik tervik.

Konfigureeri omale ŠKODA Superb SIIN.

Loe täismahus artiklit SIIT.
-----------------------------------------------------------
Allikas: accelerista.com, Maarja Kupits, jaanuar 2016


RSS