ŠKODA KODIAQ RS

ŠKODA KODIAQ RS
ŠKODA KODIAQ RS

ŠKODA KODIAQ RS

1. 10. 2018

Esimene ŠKODA RS-linnamaastur avaldab muljet oma 240-hobujõulise biturbo-diiselmootori, läikivmustade ehisosade ja 20-tolliste Xtreme-valuvelgedega.

DISAIN

Emotsionaalset disaini elavdavad elegantsete joonte koosmõju, sportlikud kontuurid ja linnamaasturile omane jõuline olek. Uue sportlinnamaasturi eestvaadet kujundavad silmatorkav must radiaatorivõre, uus sportlik kaitseraud ja täis-LED-esituled. Tagaosas annavad kaks pilkupüüdvat summutiotsa ja üle kogu auto laiuse ulatuv helkurriba märku, et see sportlik, valiku tipus asuv linnamaastur kuulub ŠKODA RS-perre.

VÄLIMUS

ŠKODA esimene sportlinnamaastur toob oma sportlikud ambitsioonid eile hulga mustade ehisosadega – silmatorkav radiaatorivõre, katusereelingud, aknaraamid ja küljepeeglite korpused on kõik läikivmustad. Tagaosa kujunduses annavad tooni kaks nähtavat summutiotsa kaitseraua all ja üle kogu auto laiuse ulatuv helkur – kõigi ŠKODA RS-mudelite iseloomulik element.

ŠKODA KODIAQ RS on esimene auto ŠKODA ajaloos, mis põhivarustusena saab endale 20-tollised rattad. Punased pidurisadulad 17-tollistel piduriketastel on tänu Xtreme-valuvelgedele selgesti nähtavad. Selline sportlikkuse ja jõu kombinatsioon tõstab nelikveolise linnamaasturi selgelt esile kui kõige silmapaistvama mudeli ŠKODA valikus.

INTERJÖÖR

ŠKODA KODIAQ RS-i põhivarustus sisaldab muuhulgas ka seadistatavat digitaalset näidikuplokki. Nelja harjumuspärase ekraanipildi kõrvale saab see veel viienda nimega Sport, selle keskmes asuvad tahhomeeter ja spidomeeter.

KODIAQ RS on esimene ŠKODA mudel, millele pakutakse dünaamilist heligeneraatorit. See keerukas süsteem kasutab auto elektroonilistest pardasüsteemidest pärit andmeid ning sõltuvalt valitud sõidurežiimist muundab ja võimendab mootoriheli. Tulemuseks on paeluv ja emotsioonirohke kuulamiselamus, mis muudab ŠKODA KODIAQ RS-iga sõitmise veelgi nauditavamaks.

Integreeritud peatugedega sportistmed kuuluvad ŠKODA KODIAQ RS-i põhivarustusse ning nende padjad ja seljatoed on kaetud alcantaraga, mootorispordis ohtrat kasutust leidva materjaliga. Kontrasttoonis ehisõmblused ja punased detailid perforeeritud alcantaral on ka silmale meeldivad vaadata. Istmete küljepolstreid katvat süsinikkiu mustriga nahka ilmestavad punased ehisõmblused, samasugust nahka võib leida ka esiistmete vaheliselt käetoelt ja ustel asuvatelt käetugedelt.

Sportlikku multifunktsionaalrooli ehivad RS-logo ja punased kontrasttoonis ehisõmblused. Uksepolstrite materjalina on kasutusel must alcantara, kuid siin on iseloomulik rombimuster teostatud mustade õmblustega. Süsinikumustriga näidikupaneel, must laepolster ja roostevabast terasest pedaalikatted kuuluvad samuti ŠKODA KODIAQ RS-i sportliku interjööri juurde. Loomulikult on sportlik linnamaastur säilitanud kõik KODIAQi mudeliperekonnale iseloomulikud omadused: piisavalt avarust viiele või seitsmele inimesele, suur pakiruum ning palju margile omaseid Simply Clever-lahendusi.

UUS RS-LOGO

Emotsioonid, dünaamika ja kirg autode vastu on need omadused, mida ŠKODA ühendab lühendisse RS.

Tähekombinatsioon RS on ŠKODA kõige sportlikumaid mudeleid kaunistanud alates aastast 2000. ŠKODA KODIAQ RS on esimene linnamaastur, mis astub sellesse eliitseltskonda. Tšehhi autotootja toob seega oma 117-aastase võidusõidu- ja ralliajaloo uude sõidukisegmenti ning märgib seda uue moodsa, punaseid detaile sisaldava RS-logo kasutuselevõtuga. Dünaamiline linnamaastur kannab mitut logot, üks neist ehib radiaatorivõret. V-täht logol märgib sõna „võit“, punane sümboliseerib RS-pere sportlikkust ja jõudu. Logo uus moodne välimus rõhutab ka KODIAQ RS-i dünaamilist välimust.

Tähekombinatsioon RS märgib sõnu Rally Sport ning seda kasutati esimest korda aastal 1974 kahel ralliprototüübil, mis kandsid indeksit ŠKODA 180 RS ja 200 RS. Aastal 1975 töötas ŠKODA nende baasil välja mudeli 130 RS. Aastal 1977 saavutas „Ida-Porsche“ hüüdnime kandnud auto klassivõidu legendaarsel Monte Carlo rallil ja Akropolise rallil. Aastal 2000 tutvustas ŠKODA esimest RS-seeriaautot - OCTAVIA RS-i.

UUS BITURBOMOOTOR

Nelikvedu ja ŠKODA ajaloo võimsaim seeriadiisel Võimas mootor tõstab esile ŠKODA KODIAQ RS-i sportlikke ambitsioone.

Eduka nelikveolise linnamaasturi neljasilindriline TDI-mootor arendab 2,0-liitrisest töömahust 176 kW (240 hj) ja 500 Nm tänu biturbo-ülelaadimisele. Need näitajad teevad sellest võimsaima seeriatootmises oleva diiselmootori Mladá Boleslavi margi ajaloos, mis ulatub rohkem kui 120 aasta taha.

Uus jõuallikas tagab piisava veojõu olemasolu ja eeskujuliku reaktsiooni isegi mootori madalatel pööretel. Heitgaase puhastatakse SCR-katalüüsneutralisaatoriga. KODIAQi mudelivalikus on 2,0-liitrine BiTDI reserveeritud ainult RS-i tarvis ning tänu dünaamilisele heligeneraatorile on diiselmootori võimsus kohe hoomatav. Adaptiivveermik DCC koos sõidurežiimi valiku ja muutuva ülekandega rooliga andsid nelikveolisele sõidukile kõik vajaliku rekordilise ringi tarvis Nordschleifel.

REKORDRING NÜRBURGRINGIL

Veel enne turulejõudmist tõestas Tšehhi autotootja esimene sportlinnamaastur ŠKODA KODIAQ RS, et saab hästi hakkama ka maailma kõige keerulisemal võidusõidurajal. Võidusõitja Sabine Schmitz püstitas ŠKODA KODIAQ RS-iga Nürburgringi legendaarse Nordschleife rekordi seitsmeistmelistele linnamaasturitele. RS demonstreeris sellega ilmekalt oma suutlikkust ning laiendab ŠKODA sportlike RS-mudelite (Rally Sport) valikut.

Fuchsröhre, Schwedenkreuz ja Karussell – need Nürburgring legendaarse Nordschleife rajalõigud on hästi tuntud võidusõiduhuvilistele kogu maailmas. Ükski teine rada pole nii keeruline ning kuskil mujal ei pea juhid ja sõidukid nii palju välja panema kui Eifeli mägedes asuval 20,832 kilomeetri pikkusel, 73 kurvi ja umbes 300-meetrise kõrguste vahega trassil.

ŠKODA KODIAQ RS tuli „Rohelisest Põrgust“ auga välja ning püstitas Nordschleife rekordi seitsmeistmelistele linnamaasturitele ajaga 9.29,84.

Rekordiringi ajal istus ŠKODA KODIAQ RS-i roolis Sabine Schmitz. Schmitz osaleb pidevalt Nürburgringi kestvussõitude sarjas (VLN) ja sealsel 24 tunni sõidul. Aastal 1996 sai temast esimene 24 tunni sõidu võitnud naine ning sama saavutust kordas ta aasta hiljem. Kauaaegse Nürburgringi „võidusõidutakso“ juhina ja paljude autosaadete osalisena on ta laiale publikule hästi tuntud. Schmitzi enda hinnangul on ta praeguseks läbinud Nordschleifel üle 30 000 ringi.

„ŠKODA KODIAQ RS pakkus rajal palju sõidurõõmu,“ ütles Sabine Schmitz. „KODIAQ RS-iga on ŠKODA ära kasutanud kogu oma suures linnamaasturis peituva potentsiaali. Kujutan ette, et tulevikus satun ma Nordschleifel ringe tehes pidevalt KODIAQ RS-i peale,“ lisas ta kavala silmapilgutuse saatel.

ŠKODA AUTO kompaktmudelite segmendi juht František Drábek, kes oli vastutav KODIAQ RS-i väljatöötamise eest, osales samuti edukal rekordkatsel. „KODIAQ RS kehastab ühtviisi nii pereauto mitmekülgsust ja ruumikust kui ka emotsioone ja dünaamikat,“ rõhutas ta.

ŠKODA KODIAQ RS-i maailma-esmaesitlus toimus tänavu sügisel. Avalikkusele esitleti seda kõigepealt 2018. aasta Pariisi autonäitusel.

Viimased uudised

Kõik uudised