ŠKODA KODIAQ sai Euro NCAPi ohutuskatses üldohutuse eest viis tärni

ŠKODA KODIAQ sai Euro NCAPi ohutuskatses üldohutuse eest viis tärni

ŠKODA KODIAQ sai Euro NCAPi ohutuskatses üldohutuse eest viis tärni

15. 11. 2017

ŠKODA KODIAQ sai ohutuse eest maksimaalse hinnangu.

Täiskasvanud sõitjate kaitse sai hinnangu 92%.
Külgkokkupõrke katses saadi maksimumpunktid.
Tulemused demonstreerivad ŠKODA suure linnamaasturi tipptasemel ohutust.
Moodne tehnoloogia aitab vältida kokkupõrkeid või leevendab nende tagajärgi.

Euroopa uute autode hindamise programmis (Euro NCAP) anti Tšehhi autotootja suurele linnamaasturile kõige kõrgem ohutushinnang ehk viis tärni, mis tõendab, et ŠKODA KODIAQ kaitseb kõiki sõitjaid võimalikult parimal viisil. Euro NCAPi katses hinnatakse nii täiskasvanud sõitjate kui ka laste turvalisust, jalakäijate ohutust kokkupõrkel autoga ning ohutust suurendavaid süsteeme. KODIAQ on ŠKODA mudelite OCTAVIA, FABIA, RAPID, CITIGO, YETI ja SUPERB järel kogenud Tšehhi tootja seitsmes mudel, mis on saanud maksimaalse ohutushinnangu. Viie tärni hinnang näitab, kui rangele standardile vastavad ŠKODA väljatöötatud ohutussüsteemid.

„Euro NCAP on üks rangeimaid ohutuskatseid. Seetõttu on meil väga hea meel, et saavutasime parima tulemuse,” ütles ŠKODA tehnilise arenduse osakonna juhatuse liige Christian Strube. „ŠKODA KODIAQILE on lisatud palju uuenduslikke tehnoloogiaid ja nutikaid lahendusi. Suurendasime passiivohutust veelgi, kuid ka juba sõiduki kere kuju muudab sõitmise ohutumaks. Peale selle suurendasime täiustatud abisüsteemide arvu, et õnnetusi saaks veelgi lihtsamalt vältida.”

Euro NCAP andis täiskasvanud sõitjate kaitse eest sõidukile hinnanguks 92 protsenti. Külgkokkupõrke katses sai ŠKODA KODIAQ parima tulemuse hea kaitsetaseme eest kõigis kere haavatavates piirkondades. Kiideti ka kõrgel tasemel kaitset kaelavigastuste eest tagant otsasõidu korral. Euro NCAP tõi välja standardvarustusse kuuluva hädapidurdussüsteemi tõhususe. Süsteem töötab hästi aeglastel kiirustel, näiteks linnas sõitmisel, ja aitab maanteel vältida peaaegu kõiki kokkupõrkeid. Peale sõitjate kaitseb ŠKODA KODIAQ ka jalakäijaid. Euro NCAP andis maksimumpunktid ka jalakäijate jalgade kaitse kõrge taseme eest, mis on saavutatud tänu kvaliteetsele põrkerauale. Head hinnangud anti ka vaagna- ja peapiirkonna hea või piisava kaitse eest. ŠKODA KODIAQI ohutusvarustus on tipptasemel. Auto äärmiselt jäik kere ja kuni üheksa turvapatja, mille hulka kuuluvad juhi ja kõrvalistuja turvapadjad, eesmised külgturvapadjad, turvakardinad, juhi põlveturvapadi ning tagumised külgturvapadjad, pakuvad õnnetuse korral suurepärast kaitset. Standardvarustusse kuuluvad 3-punktilised turvavööd koos pingutitega ning ISOFIX-süsteem lasteistmete kinnitamiseks tagaistmetele.

Abifunktsioonide hulka kuuluvad ohutulede automaatne aktiveerimine hädapidurduse korral, uste automaatne lukust avamine ja ohutulede aktiveerimine ning kütusega varustamise katkestamine kokkupõrke korral. Kui kokkupõrge on vältimatu, sulgeb ennetav sõitjate kaitsmise süsteem Crew Protect Assist aknad ja katuseluugi ning pingutab esiistmete turvavöösid. Pärast õnnetust takistab kokkupõrgete vältimise pidurdussüsteem autol kontrollimatult edasi liikuda. Peale selle on ŠKODA KODIAQ varustatud mitme kaamera ning radari- ja anduripõhise süsteemiga.

Süsteem Front Assist koos linnapidurdusabiga ning jalakäijate turvasüsteem aitavad vältida õnnetusi jalakäijatega. Süsteemi Area-View neli kaamerat näitavad, mis toimub linnamaasturi vahetus ümbruses. Manööverdamisabi ja tagurdamisel läheneva sõiduki eest hoiatav süsteem annavad märku peidetud ohtudest, kui nähtavus on piiratud.

ŠKODA ohutust suurendavate süsteemide hulka kuuluvad veel kohanduv kiirushoidik, sõiduraja hoidmise süsteem, pimenurga abisüsteem, hädaabisüsteem, ummikuabi ja liiklusmärkide tuvastamise süsteem. Neile lisandub juhi väsimust tuvastav süsteem, mis jälgib juhi käitumist ja hoiatab teda, kui tuvastab käitumises väsimust. Euro NCAP on Belgias tegutsev Euroopa transpordiministeeriumide, autoklubide ja kindlustusettevõtete assotsiatsioon. See teeb praeguste automudelitega kokkupõrkekatseid ja hindab saadaolevate ohutussüsteemide põhjal auto ohutust. Euro NCAP asutati 1997. aastal. Alguses korraldas assotsiatsioon ainult kokkupõrkekatseid. Nüüd hinnatakse üldises hinnangus ka aktiivseid ohutussüsteeme.

Viimased uudised

Kõik uudised