Škoda on tugev peaaegu igal alal

Škoda on tugev peaaegu igal alal

Škoda on tugev peaaegu igal alal

15. 11. 2017

Škoda Octavia - Autolehe testivõitja!

Neli uut või uuendatud autot tõestavad, et väikekeskklassi tase on tõusnud väga kõrgele.

Viimastel kuudel on väikekesklassis olnud palju uudiseid, võrdlustesti kaasasime neist neli: värskenduse läbinud Mazda 3 ja Škoda Octavia ning täiesti uued mudelid Hyundai i30 ja Honda Civic. Neist esimese kahe puhul saab rääkida peenlihvist: Mazda on saanud värskema disaini, parema siseviimistluse, rohkem varustust ning ka parema juhitavuse. Octavial on uued esituled ja veidi maitsekam viimistlus, kuid põhiosas on auto endine. Seevastu Hondal ning Hyundai i30-l on eelkäijatega peale nime vähe ühist, mõlema põlvkonnavahetus tähendas totaalset muutumist.

Et selles klassis ostetakse peamiselt bensiinimootoriga luukpärasid ja üha enam on need automaatkäigukastiga, kaasasime testi just sellised. Mazda oli küll sedaan, kuid eraldi vaatasime üle ka luukpära. Autode võimsus jäi vahemikku 120–150 hobujõudu, traditsiooniline automaatkäigukast oli ainult Mazdal, Honda pruugib variaatorit ja Škoda ning Hyundai topeltsiduriga isevahetavaid käigukaste.

Ringrajal, linnas ja maanteel
Maantee- ja linnasõidu kõrval hõlmas testitsükkel ka tiiru Laitse rallipargi ringrajal, kus proovisime autode käitumist kiirel kurvisõidul. Samuti mõõtsime müra ja kütusekulu autode endi pardaarvutite järgi.

Tulemused? Tase on ühtlaselt kõrge ning halba autot selles grupis kindlasti ei ole. Mitmes osas läksid testijate hinnangud siiski lahku. Kellele meeldis näiteks Honda disain, kellele seevastu üldse mitte. Või kellele Honda kolmesilindrilise mootori urin, teised hindasid pigem neljasilindrilise tasast käiku. Civic eristubki grupist kõige enam, kuid paraku puudustega, mis ei lubanud sel autol etteotsa tõusta. Kõige vähem emotsioone tekitas Hyundai, Mazda tõusis aga esile kui kõige nauditavama juhitavusega auto. Ning Škoda? Ratsionaalselt võttes on see endiselt oma klassi parim!

Testi võitis ŠKODA Octavia
Kulunud klišee, kuid Octavia tõuseb võitjaks ühtlase esinemisega kõigil aladel. Ostjad hindavad seda autot täiesti õigustatult, Octavia teeb paljut väga hästi ning jätab kritiseerimiseks vaid minimaalse ruumi. Mis meile siis ei meeldinud? Üldine hinnang oli, et viimane facelift tehti ainult facelift’i pärast ja et autot natukenegi põnevamaks muuta, võinuks, noh, rohkem muuta. Erinevaid arvamusi kõlas uute esitulede kohta, kuid üldiselt leiti, et Octavia disain hakkab ajale natuke jalgu jääma.

Etteheiteid teenib DSG-käigukast, mis üritab igal võimalikul juhul käiku üles vahetada, nii et pöörded kukuvad väga madalale. See tähendab aga, et ka väiksemal kiirendamisel peab kast taas käigu alla vahetama ning nii kannatab sõidu sujuvus ja võimsus pole n-ö kohe võtta.

Kõige praktilisem
Kuid need olid ka ainsad etteheited. Näiteks praktilisuses on Octavia kindel liider. Ka tagumisel istmel on palju ruumi, iste on mugav ja, mis veel väga oluline, tagaustel on suured aknad, mis teevad väljavaate väga heaks ning sõitjateruumi avaraks. Ka pakiruumi mahukuse poolest ületab Octavia teisi.

Kuigi müra mõõtmisel osutus Octavia keskpäraseks, on taustaheli tämber meeldivam kui teistel ning rehvikuminat pinnatud teel vähem kosta. Igal juhul oli Octavia ainus, mille müra 110 km/h alas häirivaks ei muutunud.

Võimsust on Octavial kõige rohkem ning seda on ka sõidus tunda, turbo hakkab puhuma varakult ning minek on innukas. Ka juhitavuselt on Octavia kindel ja selle vedrustus on mugav. Suhtelisest pehmusest rääkis see, et lainelisel teel õõtsus Škoda kõige rohkem. Pisut madalam võiks ehk olla ka Octavia kütusekulu, kuid päris otsest võrdlust tavaeluga teha ei saa. Meie testitsükkel sisaldas palju kiiret sõitu, muu hulgas kiirteel, ning pikka linnatsüklit, kus Octavia näitas kõige kõrgemat kulu, 8,4 liitrit 100 kilomeetri kohta.

Lõppkokkuvõttes on ka Octaviate hinnad pakutava taustal täiesti õiglased ning jäävad mõistlikuks ka siis, kui autole tippvarustus ja veelgi võimsam mootor peale panna.

Vaata testi tulemusi SIIT.
--------------------------------------------------
Allikas: Margus Pipar, Autoleht, 31.mai 2017

Viimased uudised

Kõik uudised