Oluline informatsioon

  • Uue Škoda Kodiaqi hinnad avalikustatakse teises kvartalis 2024.
  • Esimesed autod jõuavad Eestisse teises kvartalis 2024.

Kodiaqi teine põlvkond saab iseloomulikuma disaini ja veelgi rohkem ruumi, eriti kolmanda istmerea reisijaile. Seda iseloomustab ka uus interjöörikontseptsioon, mille osadeks on kuni 12,9-tolline puutetundlik ekraan, roolisambale toodud käiguvalits, manuaal- ja digitaaljuhtseadised ning ülevaatlikult korraldatud keskkonsool.

Sisemuse põhiomadused

  • Käiguvalits asub roolisambal. See võimaldas keskkonsooli kujundada lakooniliseks.
  • Uus keskel asuv puutetundlik ekraan on 12,9-tollise diagonaaliga. 10,25-tollist digitaalset näidikuplokki täiendab esiklaasinäidik.
  • Manuaal- ja digitaaljuhtseadiste nutikas kombinatsioon.
  • Tagaistujate jaoks on kesktunneli peal tagumine panipaik koos topsihoidikuga.
  • Teist istmerida saab liigutada, paindlik kinnituselement pakiruumis aitab seda korras hoida.

Interjöör

Jätkusuutlikud materjalid

Võid teha oma valiku interjööri disainikontseptsioonide Loft, Lounge või ecoSuite vahel, viimase mustad või konjakivärvi tekstiilid on täielikult valmistatud taaskasutatud polüestrist. Disainikontseptsiooni ecoSuite nahk on pargitud keskkonnasõbraliku protsessiga, milles pruugitakse kohviubade töötlemise jääke.

Škoda Smart Dials

Digitaalekraaniga surunupud (Smart Dials) võimaldavat kiiret juurdepääsu sõiduki arvukatele funktsioonidele. Kaks välimist nuppu juhile ja eesmisele kaasreisijale on mõeldud sisetemperatuuri, istmesoojenduse ja istmetuulutuse haldamiseks ning kuvavad parajasti aktiveeritud funktsiooni. Keskmine nupp haldab kuni nelja funktsiooni, näiteks teabe- ja meelelahutussüsteemi helitugevust, ventilaatori kiirust, õhuvoogude suunda, kliimaseadet, sõidurežiime ja kaardi mastaapi (suumi).

Mootorivalik sisaldab kaht bensiinimootorit ja kaht diislit võimsuste vahemikus 110 kW (150 hj) kuni 150 kW (204 hj), samuti pistikhübriidversiooni – esimest korda Kodiaqil. See võimaldab elektri jõul läbida üle 100 kilomeetri.

Kaks versiooni on nelikveolised ning kõigil Kodiaqi mudelitel kuulub põhivarustusse DSG-automaatkäigukast. Kerghübriidtehnikaga 1.5 TSI saab ka silindrite väljalülitamissüsteemi uusima põlvkonna (ACT+).

Turvavarustusse kuuluvad muuhulgas teise põlvkonna LED-maatriksesituled ja kaasaegsed juhiabisüsteemid nagu hädaolukorra abisüsteem ja ummikus liiklemise abisüsteem. Kaugjuhtimisega parkimine võimaldab kitsastele parkimiskohtadele juhtida sõidukist väljas viibides nutitelefoni rakenduse vahendusel. Simply Clever-lahendused: Värske panipaik koos topsihoidikuga taga, kahele mobiiltelefonile jahutust ja laadimist pakkuv telefonilaegas ning pneumaatilise massaažifunktsiooniga ergoistmed.

Mõõtmed*

Pikkus: 4758 mm
Laius: 1864 mm
Kõrgus: 1657 mm
Teljevahe: 2791 mm
Pearuum kolmandas istmereas**: 920 mm
Pakiruumi maht: 910 l

* Esialgsed andmed
** Seitsmeistmelisel

Mootorid

Bensiinimootorid
1.5 TSI (kerghübriid) 7-käiguline DSG 110 kW (150 hj)
2.0 TSI 7-käiguline DSG 4×4 150 kW (204 hj)
Diiselmootorid 2.0 TDI 7-käiguline DSG 110 kW (150 hj)
2.0 TDI3 7-käiguline 4×4 DSG 142 kW (193 hj)
Pistikhübriid
1.5 TSI iV 6-käiguline DSG 150 kW (204 hj)*

* Maksimaalne süsteemivõimsus (sisepõlemismootor ja elektrimootor).

Katsetused polaarjoone taga

Uue põlvkonna Superbi ja Kodiaqi mudelid läbisid edukalt intensiivsed pakasekatsetused polaarjoone taga. Sõidukite funktsioone, kvaliteeti ja vastupidavust hinnati temperatuuridel kuni miinus 30 kraadi Celsiuse järgi.

Nende katsetuste põhitähelepanu oli sõidustabiilsusel, reisijate mugavusel külmades oludes ja üldisel töökindlusel pikkade talviste sõitude ajal. Lisaks pidid sõidukid välja kannatama lumest ja jääst tekkiva lisaraskuse. Põhjalikult kontrolliti üle kõik katsesõidukite osad: veermik, kere, mootor, soojendus ja kogu elektrisüsteem.

Ettevalmistused on täies hoos

Škoda Auto investeerib 12 miljonit eurot Kvasiny tehase tootmisliini tulevaste nõuetega kohandamiseks, samas on see juba ette valmistatud pistikhübriidajamiga Kodiaq iV tootmiseks.

Esimesed eelseeriasõidukid on juba valmis, seeriatootmine algab aastal 2024. Seejärel tuleb iga päev koosteliinilt kuni 410 teise põlvkonna Kodiaqi.

Kodiaqi edulugu

Kodiaq toodi turule aastal 2016 Škoda eduka linnamaasturikampaania vedurina ning seda on praeguseks müüdud juba üle 740 000. Soovi korral on Kodiaq saadaval ka seitsmeistmelisena ning selle juures võeti esimesena linnamaasturite segmendis kasutusele Škoda põnev kristallimotiividega disainikeel. Sportlik Kodiaq RS järgnes aastal 2018, kogu mudelkond tegi värskenduskuuri läbi aastal 2021. Rohkem kui 40 rahvusvahelist auhinda on selgeltnähtav tõendus Škoda suure linnamaasturi väljapaistvate omaduste ja erakordse populaarsuse kohta.