Oluline informatsioon

  • Uue Škoda Superbi hinnad avalikustatakse teises kvartalis 2024.

  • Esimesed autod jõuavad Eestisse teises kvartalis 2024.

Neljanda põlvkonna Superb on veelgi elegantsem, emotsioone äratavam ja dünaamilisem. Mudel avaldab muljet oma voolujoonelise disaini, julgete ja plastiliste vormide, konkreetsete joonte ja kristallimotiividega valgustusega. Ta on pikem ja kõrgem, pakub rohkem ruumi ning kuni 28 Simply Clever-lahendust juhi ja reisijate mugavuse suurendamiseks.

Majesteetlik auto igaks päevaks

VälimusInterjöör

Interjöör sai uue disaini, kus selge fookus on kliendikesksusel ja optimaalsel kasutajakogemusel. Juhikoht on täiesti uue arhitektuuriga, kus on teravmeelsel moel ühendatud manuaal- ja digitaaljuhtseadised. Uus teabe- ja meelelahutuskeskuse ekraan on nüüd kuni 12,9-tolline. Keskkonsooli disain on puhas ja lisandusteta, kuna käiguvalits paikneb nüüd roolisambal.

Interjöör

Škoda Smart Dials

Digitaalekraaniga surunupud (Smart Dials) võimaldavat kiiret juurdepääsu sõiduki arvukatele funktsioonidele. Kaks välimist nuppu juhile ja eesmisele kaasreisijale on mõeldud sisetemperatuuri, istmesoojenduse ja istmetuulutuse haldamiseks ning kuvavad parajasti aktiveeritud funktsiooni. Keskmine nupp haldab kuni nelja funktsiooni, näiteks teabe- ja meelelahutussüsteemi helitugevust, ventilaatori kiirust, õhuvoogude suunda, kliimaseadet, sõidurežiime ja kaardi mastaapi (suumi).

Tehnika

Superb ühendab eeskujuliku kütusekulu suurepärase suutlikkusega. Kolm moodsat ja ülitõhusat bensiinimootorit, kaks kaasaegset diislit ja uus pistikhübriidajam, mille suurendatud elektriline sõiduulatus ületab 100 kilomeetrit, katavad võimsuste vahemiku 110 kW (150 hj) kuni 195 kW (265 hj).

Esimest korda on saadaval kerghübriidajam ning kõigile mudelitele paigaldatakse põhivarustusena DSG-automaatkäigukast.


Kõrgepingeaku mahutavus kasvas 12,7 kWh võrra ning on nüüd 25,7 kWh. Lisaks suurendas Škoda maksimaalset laadimisvõimsust seinakilpidest ja vahelduvvooluga laadimispunktidest 3,6 kilovatilt 11 kilovatini, tänu millele saab aku kiiremini laetud. Samuti tagab see alalisvooluga laadimise võimsusega kuni 50 kW. Endiselt on võimalik ka laadimine 230 V pistikupesast võimsusega 2,3 kW.

Uus Škoda Superb saab arvukalt uusi või täiustatud juhiabisüsteeme. Esimest korda paigaldatakse Superbile pööramisabi ja ristmikuabi.

Lisaks tuttavale jalakäijate tuvastus- ja turvasüsteemile tuvastab põhivarustusse kuuluv lähiümbruse jälgimissüsteem nüüd ka jalgrattureid. Kõrge passiivturvalisuse taseme tagavad kuni kümme turvapatja, sealhulgas keskturvapadi.

Jätkusuutlikud materjalid

Superb on meie sisepõlemismootoriga sõidukite lipulaev ja on neljanda põlvkonnana edaspidigi etalon mugavuse ja ruumikuse alal nii luukpärana kui ka universaalkerega Combina. See pakub modernseid ja tõhusaid bensiini- ja diiselmootoreid, samuti pistik- ja kerghübriidajami võimalust.

Neljanda põlvkonna Superbi hakatakse tootma Volkswageni kontserni Slovakkias Bratislavas asuvas tehases.

Mõõtmed*

Pikkus: 4912 mm, 4912 mm**
Laius: 1849 mm
Kõrgus: 1481 mm, 1482 mm**
Teljevahe: 2841 mm
Pearuum esiistmetel: 1049 mm
Pearuum tagaistmetel: 986 mm, 1008 mm**
Pakiruumi maht: 645 l, 690 l**

* Esialgsed andmed
** Kehtib universaalkerega Combi kohta

Mootorid

Bensiinimootorid
1.5 TSI (kerghübriid) 7-käiguline DSG 110 kW (150 hj)
2.0 TSI 7-käiguline DSG 150 kW (204 hj)
2.0 TSI 7-käiguline DSG 4×4 195 kW (265 hj)
Diiselmootorid
2.0 TDI 7-käiguline DSG 110 kW (150 hj)
2.0 TDI 7-käiguline 4×4 DSG 142 kW (193 hj)
Pistikhübriid
1.5 TSI iV* 6-käiguline DSG 150** kW (204 hj)

* Ainult universaalkerega Combi versioon
** Maksimaalne süsteemivõimsus (sisepõlemismootor ja elektrimootor)

Karmid katsetused äärmuslikes oludes

Škoda Superbi ja Kodiaqi mudelkondade uued põlvkonnad on edukalt lõpetanud intensiivse rahvusvahelise katsetuste programmi. Kahe aasta jooksul läbiti üle miljoni kilomeetri. Katsesõitudel talusid autod kuni 30-kraadist pakast, aga ka kuni 50-kraadist kuuma Arizona kõrbes.

Enamgi veel, Škoda Auto pani nad vedama haagiseid Grossglockneri mägimaanteel ning katsetas mitmesugust laadimistaristut. Arvukate täiendavate kestvus- ja materjalikatsetega katsestendidel ja laborites simuleeris Škoda 40 aasta pikkust argikasutust.

Katsetused polaarjoone taga

Uue põlvkonna Superbi ja Kodiaqi mudelid läbisid edukalt intensiivsed pakasekatsetused polaarjoone taga. Sõidukite funktsioone, kvaliteeti ja vastupidavust hinnati temperatuuridel kuni miinus 30 kraadi Celsiuse järgi.

Nende katsetuste põhitähelepanu oli sõidustabiilsusel, reisijate mugavusel külmades oludes ja üldisel töökindlusel pikkade talviste sõitude ajal. Lisaks pidid sõidukid välja kannatama lumest ja jääst tekkiva lisaraskuse. Põhjalikult kontrolliti üle kõik katsesõidukite osad: veermik, kere, mootor, soojendus ja kogu elektrisüsteem.

90 aastat edu

Uus, neljanda põlvkonna Škoda Superb tuuakse välja sel sügisel, 90 aastat pärast ajalooliselt esimese Superbi mudeli esitlemist – viimast toodeti aastail 1934 kuni 1949. Üle 50 aasta hiljem jõudis avalikkuse ette esimene kaasaegne Škoda Superbi põlvkond, mis märkis Škoda margi taassisenemist kõrgemasse keskklassi.

1. põlvkond

Aastail 2001 kuni 2008 müüdi ligi 137 00 esimese kaasaegse põlvkonna Superbi. See oli esimene Škoda mudel, kus juurutati niisugused kõrgtehnoloogilised lahendused nagu biksenoon-esituled, Tiptronic-automaatkäigukast ja tulede saabumisfunktsioon. Algusest peale hakkas esimese põlvkonna Superb pälvima mainekaid auhindu, sealhulgas andis Saksamaa ajakiri Auto Bild sellele parima importauto tiitli.

2. põlvkond

Teine põlvkond jõudis avalikkuse ette aastal 2008 ning pakkus esimest korda klientidele nelikvedu. Superbi universaalkerega versioon Combi läks tootmisse 2009. aastal ning tekitas veelgi suurema nõudluse. Kokku tarniti klientidele 618 000 teise põlvkonna Superbi.

3. põlvkond

Kolmandat põlvkonda tutvustati 2015. aasta veebruaris ning see pakkus mõlema kerekuju puhul reisijaile ja nende pagasile veelgi enam ruumi. Samuti oli see säästlikum, tekitas vähem heitmeid ning sai turvalisuse tõstmiseks täiendavad juhiabisüsteemid.

Pistikhübriid

Lipulaeva uuendati taas aastal 2019, mil Superb iV sai esimeseks Škoda pistikhübriidmudeliks. Praeguseks on klientidele tarnitud üle 777 000 kolmanda põlvkonna Superbi.

Superb on meie sisepõlemismootoriga mudelite portfelli lipulaev ning jätkab oma neljandas põlvkonnas etalonina mugavuse ja siseruumi osas, nii luukpärana kui ka universaalkerega Combina. See pakub kaasaegseid ja tõhusaid bensiini- ja diiselmootoreid, samuti kerghübriidvarianti.

Neljanda põlvkonna Superbi hakatakse tootma Slovakkias Bratislavas asuvas Volkswageni kontsern tehases.