See on avalehe täiendav leht. Tagasi pöördumiseks klikkige nupul.

Kõik üksikasjad, mida Sa otsid

OCTAVIA TEHNILISED ANDMED

Auto mõõtmed

 

Turvalisus

Turvafunktsioonid

Turvafunktsioonid ŠKODA OCTAVIA iV turvalisuse alal kompromisse ei tee. Lisaks ülalmainitutele on põhi- või lisavarustusena saadaval veel järgmised turvasüsteemid:

Isofix- ja TopTether-kinnitused lapseistme tarvis teise istmerea välimistel kohtadel. Isofix on saadaval ka eesmise kaasreisija istmele.

› Erinevalt kiirushoidikust, mis etteantud tempot hoiab, lubab kiirusepiirik juhil sõita mistahes kiirusega, aga mitte üle etteantud piiri.

Blokeerumisvastane pidurisüsteem ABS hoiab ära rataste blokeerumise hädapidurdusel või libedal pinnal.

› Pidurisüsteemi rõhu tõstmisega aitab hüdrauliline pidurdusabi HBA juhti olukorras, kus hädapidurdus on möödapääsmatu. See võib märkimisväärselt vajalikku pidurdusteekonda lühendada.

Elektrooniline pidurdusjõudude jaotur EBD optimeerib automaatselt pidurdusrõhku ja üldist pidurite tasakaalu ning hoiab ära tagarataste ülepidurdamise.

Mootori pöördemomendi elektronpiirik MSR töötab vastu veorataste blokeerumisele, mis võib juhtuda siledal pinnal pidurdamisel.

Veojõukontrolli süsteem ASR tagab sujuva paigaltvõtu ja kiirenduse, ilma et rattad libedal pinnasel läbi libiseksid.

Elektrooniline diferentsiaalilukustus EDL parandab kiirendust või hõlbustab ülesmäge sõitmist, kui ühe vedava ratta haardumine halveneb.

Haagisestabilisaator TSA toimib juhul, kui autole on tehases paigaldatud haakekonks koos vastava juhtseadmega. Süsteem pidurdab üht või mitut ratast ning vajadusel vähendab samal ajal ka mootori veojõudu. Mistahes pendeldamise korral aitab TSA sekkumine stabiliseerida autot ja haagist.

Elektrooniline diferentsiaalilukustus XDS+ abistab juhti järskudel pööretel ja tagab, et sõiduk käituks neutraalselt ka kiirel kurviläbimisel. Juhtelektroonika aimab järele iselukustuvat diferentsiaali, parandades pööretel haardumist ja sõidudünaamikat. Tänu sellele läbib sõiduk kurve varasemast stabiilsemalt ja loomulikumalt.

Rehvirõhu monitooring TPM+ hoiab juhti pidevalt kursis rehvirõhkudega.

› Lisade hulka kuuluv nõlvaltstardiabi tuleb juhile appi vastumäge paigaltvõtul. Süsteem lülitub sisse suurema kui viiekraadise kaldega nõlval ning tagab lihtsa ja turvalise paigaltvõtu ilma vajaduseta käsipidurit kasutada. Süsteem hoiab ära auto tagasiveeremise ja mootori seiskumise.

Vilkuvad pidurituled vähendavad tagant otsasõidu ohtu, eriti kiirteel liiklusummikule lähenedes või ootamatu takistuse ees pidurdades.

Veoskeem

Pistikhübriidajam

ŠKODA COMBI OCTAVIA iV-s kasutatakse moodsat tehnikat, kus tavapärane 1.4 TSI/115 110 kW bensiinimootor on ühendatud 85 kW elektrimootoriga – see võimaldab nii puhtalt elektri jõul sõitmist kui ka mõlema mootori paralleelset kasutamist hübriidrežiimis. Nende arendatav süsteemivõimsus on 150 kW ning maksimaalne pöördemoment 350 Nm.

Süsteemi kolmandaks osaks on 13 kWh mahutavusega liitium-ioonaku, mis asub tagasilla ees põranda all. Selle brutomahutavus 13 kWh vastab netomahutavusele 10,4 kWh.

Aku laadimine

OCTAVIA COMBI iV liitium-ioonakut saab laadida kolmel viisil:

> Vahelduvvooluga – kas tavalisest pistikupesast või kiirlaadida seinakilbist või avalikust laadimisjaamast.

> Sisepõlemismootoriga – sõidu ajal saab akut laadida või selle täituvust samal tasemel hoida. Vajaliku täituvuse saab käsitsi ette anda.

> Pidurdusenergia taaskasutusega – osa auto kineetilisest energiast muudetakse pidurdamisel uuesti elektrienergiaks. See salvestatakse akusse.

Aku laadimispesa on peidus juhipoolsel esitiival luugi all.

Elektrooniline käigukang

OCTAVIA COMBI iV põhivarustusse kuulub elektroonilise käigukangiga 6-käiguline automaatkäigukast DSG. Uuel käiguvalitsal puudub fikseeritud mehaaniline ühendus DSG-käigukastiga. Selle asemel toimuvad käiguvahetused puhtelektrooniliselt. See tähendab, et elegantse käiguvalitsa kasutamiseks piisab sõrmeliigutusest.

Bensiinipaak

OCTAVIA COMBI iV 40-liitrine bensiinipaak on viie liitri võrra väiksem kui sisepõlemismootoriga mudelitele paigaldatav paak.