See on avalehe täiendav leht. Tagasi pöördumiseks klikkige nupul.

Kõik üksikasjad, mida Sa otsid

OCTAVIA TEHNILISED ANDMED

Auto mõõtmed

 

Turvalisus

Turvafunktsioonid

ŠKODA OCTAVIA turvalisuse alal kompromisse ei tee. Lisaks ülalmainitutele on OCTAVIAle põhi- või lisavarustusena saadaval veel järgmised turvasüsteemid:

Isofix- ja TopTether-kinnitused lapseistme tarvis teise istmerea välimistel kohtadel. Isofix on saadaval ka eesmise kaasreisija istmele.
›Erinevalt kiirushoidikust, mis etteantud tempot hoiab, lubab kiirusepiirik juhil sõita mistahes kiirusega, aga mitte üle etteantud piiri.
Blokeerumisvastane pidurisüsteem ABS hoiab ära rataste blokeerumise hädapidurdusel või libedal pinnal.
› Pidurisüsteemi rõhu tõstmisega aitab hüdrauliline pidurdusabi HBA juhti olukorras, kus hädapidurdus on möödapääsmatu. See võib märkimisväärselt pidurdusteekonda lühendada.
Elektrooniline pidurdusjõudude jaotur EBD optimeerib automaatselt pidurdusrõhku ja üldist pidurite tasakaalu ning hoiab ära tagarataste ülepidurdamise.
Mootori pöördemomendi elektronpiirik MSR töötab vastu veorataste blokeerumisele, mis võib juhtuda siledal pinnal pidurdamisel.
Veojõukontrolli süsteem ASR tagab sujuva paigaltvõtu ja kiirenduse, ilma et rattad libedal pinnasel läbi libiseksid.
Elektrooniline diferentsiaalilukustus EDL parandab kiirendust või hõlbustab ülesmäge sõitmist, kui ühe vedava ratta haardumine halveneb.
Haagisestabilisaator TSA toimib juhul, kui autole on tehases paigaldatud haakekonks koos vastava juhtseadmega. Süsteem pidurdab üht või mitut ratast ning vajadusel vähendab samal ajal ka mootori veojõudu. Mistahes pendeldamise korral aitab TSA sekkumine stabiliseerida autot ja haagist.
Elektrooniline diferentsiaalilukustus XDS+ abistab juhti järskudel pööretel ja tagab, et sõiduk käituks neutraalselt ka kiirel kurviläbimisel. Juhtelektroonika aimab järele iselukustuvat diferentsiaali, parandades pööretel haardumist ja sõidudünaamikat. Tänu sellele läbib sõiduk kurve varasemast stabiilsemalt ja loomulikumalt.
Rehvirõhu monitooring TPM+ hoiab juhti pidevalt kursis rehvirõhkudega.
› Lisade hulka kuuluv nõlvaltstardiabi tuleb juhile appi vastumäge paigaltvõtul. Süsteem lülitub sisse suurema kui viiekraadise kaldega nõlval ning tagab lihtsa ja turvalise paigaltvõtu ilma vajaduseta käsipidurit kasutada. Süsteem hoiab ära auto tagasiveeremise ja mootori seiskumise.
Vilkuvad pidurituled vähendavad tagant otsasõidu ohtu, eriti kiirteel liiklusummikule lähenedes või ootamatu takistuse ees pidurdades.

Veoskeem ja rool

Nelikvedu

ŠKODA OCTAVIA nelikveoskeem sisaldab elektrooniliselt juhitavat mitmekettalist kesksidurit. Kolmele mootorile (2.0 TSI/140 kW, 2.0 TDI/110 kW ja 140 kW) pakutakse moodsat nelikvedu, mis tagab optimaalse sõidudünaamika, aktiivturvalisuse kõrgeima taseme ja kütuse säästva kulutamise.

Veojõu jaotatakse kõigi nelja ratta vahel automaatselt ja see sõltub sõidutingimustest. Tagasillale suunatava pöördemomendi arvutab välja juhtseade. Reguleerimine toimub siduriketastele mõjuva rõhu muutmisega.

Adaptiivveermik koos sõidurežiimi valikuga.

Maksimaalse sõidumõnu saamiseks võid oma OCTAVIA varustada adaptiivveermikuga (DCC), mille juurde kuulub ka sõidurežiimi valik. Viimasega saab seadistada nii amortisaatorite jäikust kui ka muid auto parameetreid. Auto ümberlülitamine mugavast ja pehmest seadistusest dünaamiliseks ja sportlikuks käib imelihtsalt – nupuvajutusega.

Adaptiivveermik jälgib pidevalt juhi käitumist (pidurdamist, kiirendamist, pöördeid), analüüsib seda ja reageerib amortisaatorite tööparameetrite muutmisega vastavalt valitud sõidurežiimile. Kõiki amortisaatoreid seadistatakse eraldi ja teistest sõltumatult.

Sportvedrustus

15 mm madalamal sportvedrustusel on lühemad keerdvedrud ja sportliku seadistusega amortisaatorid ning see pakub erakordset reaktsioonivõimet ja dünaamilisi sõiduomadusi.

Raskete teeolude pakett

Veermiku kaitset saab veelgi tõhustada tänu:

› kõrgema veermiku võimalusele, mille puhul kliirens on 15 mm võrra suurem

› raskete teeolude paketiga, kuhu kuuluvad ka teistsugused vedrud, amortisaatorite muudetud seadistus ja põhjakaitse tagasilla all.

Elektrooniline käigukang

OCTAVIA on esimene ŠKODA mudel, mis saab automaatkäigukastiga versioonidele elektroonilise käigukangi. Uuel käiguvalitsal puudub fikseeritud mehaaniline ühendus DSG-käigukastiga. Selle asemel toimuvad käiguvahetused puhtelektrooniliselt.

Muutuva ülekandega rool

See teeb OCTAVIA vilkamaks ja kurvides kergemini juhitavaks. Rooli ülekandearv muutub vastavalt sellele, kui kaugele rattad on välja pööratud.

Varuratas

Põhivarustuse rehviparanduskomplekti saab soovi korral asendada:

› 16-tollise ajutise varurattaga

› 16-tollise plekkveljel varurattaga

› 18-tollise kompaktse plekkveljel varurattaga