See on avalehe täiendav leht. Tagasi pöördumiseks klikkige nupul.

Tagasi avalehele

Kõik üksikasjad, mida Sa otsid.

SUPERBI TEHNILISED ANDMED

Auto mõõtmed

 

Turvalisus

Turvafunktsioonid

ŠKODA SUPERB turvalisuse alal kompromisse ei tee. Lisaks ülalmainitutele on SUPERBile põhi- või lisavarustusena saadaval veel järgmised turvasüsteemid:

Isofix- ja TopTether-kinnitused lapseistme tarvis teise istmerea välimistel kohtadel. Isofix on saadaval ka eesmise kaasreisija istmele.

Eesistujate turvasüsteem kaitseb juhti ja eesmist kaasreisijat ümbritsevat ruumi avarii korral, pingutades eesmisi turvavöid, sulgedes elektriajamiga aknad ja elektriajamiga panoraam-katuseluugi.

› Kokkupõrke järel hoiab ahelkokkupõrke ennetamise süsteem pidurdades ära sõiduki edasise kontrollimatu liikumise, vähendades sellega ahelkokkupõrke ohtu.

› Erinevalt kiirushoidikust, mis etteantud tempot hoiab, lubab kiirusepiirik juhil sõita mistahes kiirusega, aga mitte üle etteantud piiri.

ABS hoiab ära rataste blokeerumise hädapidurdusel või libedal pinnal.

› Pidurisüsteemi rõhu tõstmisega aitab pidurdusabi juhti olukorras, kus hädapidurdus on möödapääsmatu. See võib märkimisväärselt pidurdusteekonda lühendada.

MSR töötab vastu veorataste blokeerumisele, mis võib juhtuda siledal pinnal pidurdamisel.

ASR tagab sujuva paigaltvõtu ja kiirenduse, ilma et rattad libedal pinnasel läbi libiseksid.

EDL parandab kiirendust või hõlbustab ülesmäge sõitmist, kui ühe vedava ratta haardumine halveneb.

XDS+ abistab juhti järskudel pööretel ja tagab, et sõiduk käituks neutraalselt ka kiirel kurviläbimisel. Juhtelektroonika aimab järele iselukustuvat diferentsiaali, parandades pööretel haardumist ja sõidudünaamikat. Tänu sellele läbib sõiduk kurve varasemast stabiilsemalt ja loomulikumalt.

Rehvirõhu monitooring TPM+ hoiab juhti pidevalt kursis rehvirõhkudega.

› Lisade hulka kuuluv nõlvaltstardiabi tuleb juhile appi vastumäge paigaltvõtul. Süsteem lülitub sisse suurema kui viiekraadise kaldega nõlval ning tagab lihtsa ja turvalise paigaltvõtu ilma vajaduseta käsipidurit kasutada. Süsteem hoiab ära auto tagasiveeremise ja mootori seiskumise.

Vilkuvad pidurituled vähendavad tagant otsasõidu ohtu, eriti kiirteel liikusummikule lähenedes või ootamatu takistuse ees pidurdades.

Veoskeem ja rool

Nelikvedu

ŠKODA SUPERBile on saadaval elektrooniliselt juhitava mitmekettalise siduriga nelikvedu. Kahele mootorile (2.0 TSI/200 kW, 2.0 TDI/140 kW) pakutakse moodsat nelikvedu, mis tagab optimaalse sõidudünaamika, aktiivturvalisuse kõrgeima taseme ja kütuse säästva kulutamise.

Veojõudu jaotatakse kõigi nelja ratta vahel automaatselt ja see sõltub sõidutingimustest. Tagasillale suunatava pöördemomendi arvutab välja juhtseade. Reguleerimine toimub siduriketastele mõjuva rõhu muutmisega.

Nelikvedu
Sportveermik

15 mm madalamal sportveermikul on lühemad keerdvedrud ja sportliku seadistusega amortisaatorid ning see pakub erakordset reaktsioonivõimet ja dünaamilisi sõiduomadusi.

Muutuva ülekandega rool

See teeb ŠKODA SUPERBi kurvides kergemini juhitavaks. Rooli ülekandearv muutub vastavalt sellele, kui kaugele rattad on välja pööratud. Muutuva ülekandega rool on saadaval ainult koos sportveermiku või adaptiivveermikuga.

Varuratas

Põhivarustuse rehviparanduskomplekti saab soovi korral asendada 16- või 18-tollise kompaktse terasveljel varurattaga.

Rohelised tehnoloogiad

Start-stopp-süsteem

Start-stopp-süsteem seiskab mootori iga kord, kui pole vajadust seda töös hoida. Eriti kasulik on funktsioon linnaliikluses, vähendades kütusekulu märkimisväärselt. Start-stopp-süsteem aktiveerub automaatselt mootori käivitamisel ja seda saab käsitsi igal ajal välja lülitada.

Start-stopp-süsteem
Pidurdusenergia taaskasutus

Mis juhtub energia taaskasutamisel? Kineetiline energia muudetakse elektrienergiaks, mis salvestatakse akus või kasutatakse elektriseadmetes. Mootoriga pidurdamisel toidab generaator elektriseadmeid ja laeb akut. See säästab muidu nendeks tegevusteks kuluvat kütust.

Pidurdusenergia taaskasutus
Eco-režiim (sõidurežiimi valik)

Üks juhi käsutuses olevatest sõidurežiimidest kannab nime Eco – see on mõeldud keskkonnateadlikele juhtidele, kes seavad esiplaanile säästliku sõidu. Selle erifunktsiooniks on vabajooksurežiim DSG-automaatkäigukastiga autodele. Vabajooksurežiim rakendub, kui juht võtab jala gaasipedaalilt ära.

Käigusoovitus

Õige käigu valimine võib säästa kütust ja tõsta samal ajal sõidumugavust. Madalamatel pööretel töötav mootor vähendab kütusekulu ja käib vaiksemalt. Näidiku paremal ülanurgas asuv sümbol soovitab käiku üles või alla vahetada või kinnitab, et valitud käik on õige.