See on avalehe täiendav leht. Tagasi pöördumiseks klikkige nupul.

Tagasi avalehele

ELEKTRIAUTODE KKK

Mis vahe on elektriautol ja pistikhübriidil?

Mõlemal tüübil on olemas pistikupesa aku laadimiseks, kuid muus osas on need täiesti erinevad. Pistikhübriidis on klassikaline sisepõlemismootor ühendatud elektrimootoriga, mille akut saab laadida nii seinakontaktist kui ka sõidu ajal energiat regenereerides. Ka pistikhübriid suudab sõita täiselektrilises režiimis, kuid sõiduulatus on piiratud 30–50 kilomeetriga.

Kas ma saan elektriautot vihmas laadida?

Jah, Sa saad oma elektriautot laadida isegi vihmas ilma elektrilööki või auto kahjustamist kartmata. Nii autol kui ka laadijal on nendeks juhtumiteks mitmel tasemel kaitsemeetmed. Näiteks ei alustata laadimist enne, kuid pistik on kindlalt pistikupessa ühendatud ning nii auto kui ka laadija on kindlad, et kõik on valmis.

Kui kaugele ma talvel sõita saan?

Aku eluiga elektrisõidukites on väga pikk. Kogemused riikidest, kus elektriautosid on laialdaselt kasutatatud, sealhulgas ka taksodena, näitavad, et isegi 200 000 või 300 000 kilomeetri läbimisel säilib akude algsest mahutavusest 75 kuni 90 protsenti, sõltuvalt kasutatud tehnoloogiast. Enamgi veel, e-mobiilsuse arenedes väheneb akude asendamise maksumus kiiresti. Akusid saab välja vahetada osade kaupa ning nende kulude katmiseks on loomisel garantii- ja hooldusprogrammid.

Mitu kilomeetrit või laadimistsüklit akud kestavad?

Battery life in electric vehicles is very long. Experience from countries where electric cars are widely used, even as taxis, for example, shows that the batteries maintain 75 to 90% of their original capacity even after 200,000 or 300,000 kilometres, depending on the technology used. Moreover, with the development of eMobility, the cost of replacing batteries is rapidly declining. Batteries can be exchanged by parts, and warranty and service programs are developing to deal with these costs.

 

Kas elektriautod pole avarii puhul ohtlikud?

Sarnaselt tavaautodele läbivad ka elektriautod kokkupõrkekatseid heade tulemustega. Avarii korral ei tekita akud plahvatusohtu, samuti saavad elektriautod hakkama ilma siduri ja käigukasti- või mootoriõlita, mis on tavaliselt avarii korral tulekahju põhjuseks. Üldiselt koosneb elektriauto palju vähemast hulgast osadest, mis samuti vähendab rikkevõimalust. Akud on ülejäänud autost täielikult isoleeritud ning avarii korral ühendatakse kogu süsteem lahti.