KES VÕTAB WLTP KASUTUSELE?

Selgitus kaardi juurde:

Roheline - Euroopa Liit (28 riiki)
Heleroheline – veel 4 Euroopa riiki (Island, Liechtenstein, Norra, Šveits)
Must - kandidaatriigid: Türgi (WLTP kehtib importsõidukitele, kohapeal toodetud sõidukitele kehtib NEDC), Iisrael ja Euroopa Liidu kaugemalasuvad piirkonnad (esialgu ebaselge): Réunion, Martinique, Guadeloupe, Prantsuse Guajaana, St. Martin, Mayotte
Tumehall - Osaline kasutuselevõtt (kavandatud): Lõuna-Korea, Jaapan (WLTP ilma katsetsükli „ülikõrge“ faasita), India, Hiina (ainult CO2-heitmed, kuluandmete jaoks kasutatakse NEDC-d)

WLTP JA NEDC VÕRDLUS

• umbes 50% pikem katsetsükli aeg • üle kahe korra pikem läbisõit katsetsüklis • suurem tippkiirus – 131 km/h • suurem keskmine kiirus – 47 km/h • poole lühem aeg tühikäigul

KÕIK ÜKSIKASJALIKULT...

WLTP nõuab sõidukite suuremat massi katsetuste ajal (15% sõiduki kandevõimest).

AJAGRAAFIK


LAIAHAARDELISEM

WLTP võtab arvesse lisavarustust, näiteks suuremaid rattaid, GPS-i ja spoilereid. Seda mõju CO2-heitmehulgale ja kütuse- või energiakulule mõõdetakse varustuse mõjuga veeretakistusele, aerodünaamikale ja massile.

RDE ja PEMS