ŠKODA CITIGOe iV

4. märtsil kohtab Tallinnast Paiaristini tavapärasest rohkem e-autosid

4. märtsil kohtab Tallinnast Paiaristini tavapärasest rohkem e-autosid

4. 3. 2020

E-autodele pühendatud päev

Kolmapäeva ennelõunal stardivad Tallinnast Paiaristi suunas vähemalt 12 eri marki elektriautot.

Kolmapäeva ennelõunal stardivad Tallinnast Paiaristi suunas vähemalt 12 eri marki elektriautot, ja üleskutse on kõigile e-auto omanikele rongkäiguga liituda, et näidata, Eesti on tõsiseltvõetav e-autode maa.

“Tõsiseltvõetavus” on muidugi natuke ilukirjanduslik hinnanguline väide: selleks, et saaksime rääkida Eestist e-autode kontekstis, peaks nende osakaal iga-aastasest müügist moodustama vähemalt viiendiku, või kasvõi kümnendiku.

Norras, Taanis ja Hollandis on kuid, kus täiselektriliste sõidukite müük “teeb pähe” senistele poppidele mudelitele ent nendega ei saagi me end võrrelda vähemalt mitte seni kuni automaksuga ka meie rahakotti laastama hakatakse ja “e” muutub mõistlikumaks ostuks kui sisepõlemismootoriga Plekk-Liisu.

Aga natuke elektrimaitset saab kolmapäeval suhu küll, kui kell 11 Tallinnast, Alexela Peterburi tee 77 tanklast stardivad Paia suunas minimaalselt 12 elektriautot, et tähistada tanklaketi järgmise verstaposti otsesõnu maa külge kinnitamist.

Alexela juhatuse liige Alan Vaht, kes praeguseks on läbi sõitnud tõenäoliselt rohkem elektriautosid ning elektriajamiga sõidukeid kui mõni autoajakirjanik, ütles, et on teinud rongkäiguga liitumise üleskutse ka Elektriautod Eestis FB grupis ja loodab, et 12 e-autoga ei piirduta:

“Põhjus, miks me alustame elektriautode paraadsõitu just Peterburi tee 77 tanklast, on väga lihtne – nimelt Tallinn sai esimese avaliku Euroopa pistikuga elektriautode kiirlaadija just selles samas, Alexela Peterburi tee tanklas.”

Paia Tikupoisi jaamas toimuva kohta ei taha Vaht veel kogu uudist ära rääkida, aga loetleb autod, mis kindlasti stardis kolmapäeva ennelõunal on: Tesla Model 3, Mercedes-Benz EQC, Audi e-tron, Hyundai Kona ja Hyundai Ioniq, VW e-UP, Nissan Leaf, Jaguar i-Pace, Porsche Taycan Turbo ja BMW i3.

Mõnda mudelit on ka mitu. Neist ükski ei kuulu aga ettevõttele, ehkki nii uhke rivistuse puhul võiks arvata, et ettevõte on vaikselt elektrifitseerimas oma autoparki:

“Alexelal endal ei ole täna ühtegi elektriautot, kuid tänaseks oleme testinud kõiki Eestis müüdavaid elektriautosid ning kindlasti saab mõni elektrijõul liikuv auto olema ka meie majapidamises,” lubab Alan Vaht.

Ta lisab, et alates 2012. aastast on panustatud gaasilistesse kütustesse ja rajatud üle-Eestilist tanklatevõrku. Praegu on Alexela värvides vaid gaasiautod (peamiselt CNG ehk surugaasiautod).

“Märgiline on siinjuures seegi, et Alexela tarnib oma tanklatesse bensiini ja diislikütust veeldatud maagaasil sõitvate kütuseveokitega.”

LNG-d ehk veeldatud maagaasi peetaksegi üheks loogilisemaks, ühtlasi ka keskkonnasäästlikumaks teeks, et muuta rasketransport vähem saastavaks.

Alan Vaht ütleb, et hiljutisest minutitega kogu meetme rahalise mahu täisjooksnud ostutoetuse voorust Alexela osa ei võtnud: “Me ei esitanud ühtegi taotlust tõesti, ei ole aga välistatud, et me seda tulevikus teha ei võiks.”

Kui küsida, millised plaanid on Alexelal kiirlaadijatega ning kas tulevikus võiks iga tankla ja poe juures olla elektriauto laadimisvõimalus, vastab ta pigem jaatavalt:

“Et Eestis puudub elektriautode laadimistaristu arendamisel turutõrge ning näeme, et turg on valmis kommertsalustel elektriautode laadimistaritu arenguks, siis jätkame ka oma tanklavõrgus elektriautode laadimistaristu arendamisega.”

Baltiku suurimas tanklas Paiaristis saab kolmapäeval Alexela olevatest ja tulevatest plaanidest rohkem kuulda. E-auto omanikud võiksid 4. märtsi töölt vabaks võtta, et siis üheskoos Tartu maanteed mööda suhistada: oleme siis e-riik või jaa!?
____________________
Accelerista, märts 2020

Viimased uudised

Kõik uudised