Akude teine elutsükkel vähendab nende süsinikujalajälge
ŠKODA AUTO võtab kasutusele nutika energiasalvestussüsteemi: elektrisõidukite akude teine elutsükkel vähendab tõhusalt nende CO2 jalajälge. Koos Tšehhi tehnikafirmaga IBG Česko käivitatakse praegu süsteemi ŠKODA müügiesindustes Hollandis, Saksamaal, Slovakkias ja Tšehhi Vabariigis. See salvestab jätkusuutlikest allikatest saadud elektrit kasutatud akudesse, mis pärinevad täiselektriliselt linnamaasturilt ŠKODA ENYAQ iV, samuti pistikhübriidmudelitelt SUPERB iV ja OCTAVIA iV. See võimaldab näiteks elektrisõidukeid kiiresti ja paindlikult laadida, müügiesindused aga saavad kasutada salvestatud elektrit oma müügisaalide ja töökodade valgustuse või kliimaseadmete tarvis.
Pilootprojekt Prahas osutus edukaks ja uuenduslikud energiasalvestusseadmed on nüüd saadaval ŠKODA lepingulistele müügiesindustele Hollandis, Saksamaal, Slovakkias ja Tšehhi Vabariigis. IBG Českoga koostöös valminud energiasalvestussüsteem mahutab kuni 20 akut pistikhübriidmudelitelt SUPERB iV ja OCTAVIA iV (mahutavus 13 kWh) või viis akut elektriliselt linnamaasturilt ENYAQ iV (82 kWh). Süsteemi kogumahutavus on kuni 328 kWh, mida saab kasutada kuni 150 kW võimsusega kiirlaadimisjaamade toiteks. Energiasalvestussüsteem suudab ajutiselt salvestada ka ülejäävat rohelist elektrit, mida toodavad näiteks ŠKODA müügiesinduste päikesepatareid. Elektrit võib seejärel kasutada suvalisel ajal täisvõimsusega, sõltumata ilmast või elektrivõrgu hetkkoormusest. Lisaks saavad müügiesindused nüüd arvestada endatoodetud elektriga müügisaalide ja töökodade valgustamisel või kliimaseadmete käitamisel. Energiasalvestussüsteemi saab vajadusel suurendada või vähendada ning akusid mõne lihtsa liigutusega vahetada. Lähiaastatel on võimalik ehitada kuni 4000 sellist jätkusuutlikku toiteseadet.
Teine elutsükkel pikendab akude tööiga kuni 15 aastani.
Energiasalvestussüsteemi südameks on akud, mis olid varem paigaldatud ŠKODA ENYAQ iV-le või pistikhübriidmudelitele SUPERB iV, OCTAVIA iV ja OCTAVIA RS iV. Esimestes uutes salvestussüsteemides kasutatakse katsesõidukitelt ja eelseeriaautodelt pärit akusid. Hiljem saab ka pruugitud seeriasõidukite akudele anda sel viisil teise elutsükli. Pilootprojekti kogemus näitab, et statsionaarses salvestussüsteemis väheneb akude mahutavus vaid umbes kaks protsenti aastas. Seetõttu pikendab süsteem akude kasulikku tööiga kuni 15 aastani, vähendades oluliselt nende süsinikujalajälge. Teise elutsükli lõpul töötleb ŠKODA akuelemendid juhitavas protsessis ümber. Taaskasutusest saadud toormaterjale pruugitakse seejärel uute akude tootmisel. ŠKODA AUTO annab energiasalvestussüsteemidele kaheaastase garantii. Seal kasutatavate teise elutsükli akude garantiiaeg on kaheksa aastat. Akusüsteemide rahastamine toimub kohalike omavalitsuste või riiklike toetustega.