Mida kliendid elektriautodest võidavad?

Mida kliendid elektriautodest võidavad?

Mida kliendid elektriautodest võidavad?

29. 1. 2019

Loe lähemalt!

Kuidas e-mobiilsus kujundab tuleviku autode väljanägemist? Kas see avab uusi võimalusi või näevad tulevikuautod välja üsna samasugused kui täna?

Kompaktsemad elektriajamid annavad meile uusi võimalusi auto proportsioonide ja disaini osas. Tänu uuele elektriajamiga moodulplatvormile (MEB) saavad meie disainerid kujundada siseruumi kõigile reisijaile avaramaks ja funktsionaalsemaks. Suurem paindlikkus mootori komponentide paigutamisel võimaldab juba praegu teoks teha uusi arenguid, näiteks ees asuvat pakiruumi. Kuid kliendid on harjunud auto tavapärase välimusega, nii et üleminek saab olema järk-järguline.

Kuidas elektriauto meie argielu muudab, kui silmas pidada sõiduharjumusi, sõiduulatust, laadimist ja ühenduvust? Mida uut peavad juhid õppima?

Lähitulevikus nõuab elektriautoga sõitmine rohkem planeerimist kui bensiini- või diiselmootoriga auto puhul. Ühenduvusfunktsioonid toetavad seda protsessi, pakkudes veebipõhiseid teenuseid, mis juhatavad meid laadimisjaamadesse, pakuvad kaugjuurdepääsu auto andmetele või panevad paika laadimisaegu. Kui laadimisjaamade võrk laieneb ja auto laadimiseks vajalik aeg lüheneb, kasvab ka paindlikkus. Enamik inimesi kasutab tänapäeval autot oma lühikesteks argisõitudeks, elektriauto sobib selleks sama hästi kui tavapärase jõuallikaga sõiduk.

Millised on elektriauto juhi põhilised hüved?

Põhihüve on väiksemad jooksvad kulud, kütuse madalam hind ja lihtsam hooldamine. Lisaks on elektriauto juhtimine iseenesest lihtsam ja dünaamilisem. Hiljutised teadaanded mitmetelt linnadelt ja piirkondadelt näitavad, et teatud aladele sissesõitmiseks hakatakse nõudma elektrisõidukit.

Linnamaasturid on moes ja muudkui võidavad turuosa juurde – kas autode elektrifitseerimine muudab seda? Kas linnamaasturi ja kompaktauto elektrifitseerimisel on mingit vahet?

Linnamaasturi ja hariliku auto elektrifitseerimisel pole põhimõttelist vahet, nii nagu pole vahet sedaani ja universaali puhul. Kuid füüsikalised alused jäävad samaks: linnamaasturi suurem mass, suuremad rattad ja suurem õhutakistus tähendavad, et sõiduulatus väheneb ja vaja läheb suuremat akut. Inimesed ostavad tänapäeval linnamaastureid disaini ja kõrgema isteasendi pärast. Neid tegureid jõuallikas ei muuda.

Mis saab klientidest, kellel on suhteliselt uus sisepõlemismootoriga auto, millega nad kavatsesid aastaid sõita? Kui kiiresti asjad nende jaoks muutuvad? Peame silmas tanklaid, hooldust ja teenindust, varuosi ja kõike sellist.

Ostsin just isegi sisepõlemismootoriga auto, sellega saab sõita veel vähemalt auto hariliku tööea jooksul. Üleminek elektriajamitele toimub järk-järgult. Tanklad, hoolduskeskused ja muu sarnane jääb lähemaks mõnekümneks aastaks kõik kättesaadavaks. Kui te ei ela just alal, kus nõutakse kiiret üleminekut nullsaastega mobiilsusele, saate oma sisepõlemismootoriga autot veel kaua aega kasutada.

Mida elektriauto kliendid soovivad ja mille pärast nad muretsevad? Millised on teie senised tähelepanekud?

Me oleme pikka aega teadnud, et elektriautode potentsiaalsed ostjad muretsevad kõige rohkem sõiduulatuse pärast. Meie esimene elektriauto, elektriline CITIGO saab juba piisava sõiduulatuse, 300 kilomeetrit ning järgmise põlvkonna elektriautodel on see umbes 500 kilomeetrit. Seda on rohkem kui küllalt iga päev tööle ja koju tagasi sõitmiseks. Asjaga seotud laadimisajad ja laadimisvõrgu tihedus on olulised tegurid elektriautode tulevase edu jaoks.

Millised tegurid määravad klientide reaktsiooni ŠKODA elektriautodele? Kas ainult sõiduulatus? Millist rolli mängivad disain, interjöörikontseptsioon ja hind?

Kui piiratud sõiduulatus kõrvale jätta, pakuvad elektriautod paljusid uusi võimalusi, nagu ma juba mainisin. Me peame kliente veenma nende hüvede osas. Kõrged soetushinnad, mille põhjuseks võib pidada akude kõrget hinda, on veel üks takistus. Siiski hakkab ŠKODA pakkuma väga konkurentsivõimelisi tooteid, mis pakuvad laia võimekuste vahemikku suhteliselt mõõduka hinna eest.

Mis hakkab eristama ŠKODA elektriautosid teiste tootjate omadest?

ŠKODA tavapärased väärtused jäävad samaks: inimkeskne lähenemine, argielu lihtsustamine ja üllatuselement. Me ei hakka oma brändi uuesti leiutama, vaid kanname oma väärtused üle elektrisõidukitele. Regulaarsetel kohtumistel ŠKODA disaineritega olen ma juba näinud tulevasi mudeleid ja uskuge mind – neil on väljapaistev ja ainulaadne disain.

E-mobiilsus tõstab otse tähelepanu keskpunkti ka isejuhtimise – milline on selle tehnoloogia tähtsus liiklusohutusele?

Isejuhtimisel on potentsiaali minimeerida avariiohtu. Siiski ootab meid ees pikk ajavahemik, mil eksisteerivad kõrvuti isejuhtimise erinevad astmed. Ettenähtavas tulevikus on tegemist seguga isejuhtivatest autodest ja inimjuhiga autodest. Kogu autotööstus tegeleb praegu uuringutega, kuidas tõsta liiklusohutust täiustatud juhiabisüsteemidega, mis hakkavad isejuhtivaid autosid täielikult juhtima. Ent see on ikkagi tulevikuvisioon, mis jääb kaugemale kui 10 aastat.

Kas ŠKODA elektriautod kujunevad pikemal kasutamisel tavaautodest odavamaks või kallimaks (kui arvestada hoolduskulusid ja IT-komponentide tööiga)?

Me püüdleme sinnapoole, et tagada klientidele paremat omaduste-hinna suhet. Elektriautodel on potentsiaal seda lubadust täita kohe, kui akude hinnad langevad.

Millist rolli hakkavad mobiilteenused mängima toote enda – auto – jaoks? Milline on siin ŠKODA positsioon?

Kuigi mobiilteenused pole vältimatult seotud e-mobiilsusega, nõuab elektriautode piiratud sõiduulatus nutikamaid liikumislahendusi. Peatselt saame näha loomingulisemaid viise, kuidas korraldada reisijatevedu punktist A punkti B mitmesuguste transpordiliikidega.

Viimased uudised

Kõik uudised