RS mudelid

RS – kaks tähte, mis ŠKODA fännidele särtsu lisavad

RS – kaks tähte, mis ŠKODA fännidele särtsu lisavad

28. 1. 2020

Vaata lähemalt

RS – kaks tähte, mis ŠKODA fännidele särtsu lisavad

› ŠKODA 130 RS: esimene verstapost RS-sportmudelite 45-aastases ajaloos
› RS-variant moodustab mõnel turul 20 protsenti kolmanda põlvkonna OCTAVIA müügist
› Uus OCTAVIA iV jätkab seda väljapaistvat rida esimese RS-märki kandva pistikhübriidiga

Rohkem kui 45 aastat on tähepaar RS lisanud särtsu ŠKODA sportmudelite huvilistele. Lühend RS tuleb sõnadest „Rally Sport“. Lisaks edukatele võistlusautodele nagu legendaarne ŠKODA 130 RS on see täheühend alates aastast 2000 ehtinud ka Tšehhi autotootja sportlikke seeriamudeleid. Nüüd on neljanda põlvkonna ŠKODA OCTAVIA lisamas RS-i väljapaistvasse ajalukku uut peatükki esimese pistikhübriidajamiga – 20 aastat pärast esimese OCTAVIA RS-i debüüti.


Verstapost: ŠKODA 130 RS

Pärast võistlusprototüüpide 180 RS ja 200 RS edukaid katsetusi esitles ŠKODA 1975. aastal spetsiaalselt võistlusradadele mõeldud sõidukit, mis sai indeksiks ŠKODA 130 RS. Seeriamudelil ŠKODA 110 R baseerunud auto alumiiniumist (katus ja uste välispaneelid) ja klaasplastist (tiivad ja kapott) osadega kergkonstruktsioon kahandas kaheukselise kupee tühimassi 720 kiloni. Tagaveolisel võistlusautol oli 1,3-liitrine mootor võimsusega 140 hobujõudu ning aastani 1983 kogus see rahvusvahelistelt ralli- ja ringrajavõistlustelt arvukaid esikohti. Aastal 1977 saavutas 130 RS omas klassis kaksikvõidu legendaarsel Monte Carlo rallil ning teenis esikoha ka Acropolise rallilt. Ringrajal tuli ŠKODA 130 RS aga 1981. aastal Euroopa turismiautode meistrivõistluste absoluutvõitjaks.

Staariseisuses seeriamudel: ŠKODA OCTAVIA RS

Aastal 2000 hakkas ŠKODA osalema autoralli MM-võistlustel OCTAVIA WRC-ga, samal ajal võeti täheühend RS kasutusele ka seeriamudelitel. Sestpeale tähistabki RS mudeliperekondade võimsamaid ja kiiremaid erimeid, autosid, mis täiuslikul moel ühendavad sõidurõõmu ŠKODA traditsiooniliste praktiliste hüvedega. 20 aastat tagasi turule toodud ŠKODA OCTAVIA RS oli esimene eduka tooteperekonna liige, selle 1,8-liitrine turbomootor arendas meeliülendavat 132-kilovatist (180 hj) võimsust. Esialgu luukpärana ja aasta hiljem ka COMBI-universaalina tootmisse jõudnud mudelit valmistati aastani 2005 rohkem kui 17 600 eksemplaris. Teise põlvkonna OCTAVIA RS-ile sai tellida 2.0 TFSI mootorit võimsusega 147 kW (200 hj), aga esimest korda ka diislit. 2.0 TDI arendas võimsust 125 kW (170 hj) ning kõik mudelivariandid olid taas saadaval nii luukpärakerega kui ka universaalina. Tootmisliinilt veeres maha rohkem kui 87 800 sellist autot ning sajatuhandes OCTAVIA RS valmis veel enne, kui teine põlvkonna tootmine lõppes.

2013. aastal välja toodud kolmanda põlvkonna OCTAVIA oli veelgi edukam ning sellel kasutusele võetud punane helkurriba, mis ulatub tagaosas üle kogu auto laiuse, on nüüdseks muutunud RS-mudelite iseloomulikuks tunnuseks. 2.0 TSI arendas algul 162 kW (220 hj) ning 2.0 TDI 135 kW (184 hj), esimest korda võis autole tellida ka nelikvedu. Hiljem tõsteti bensiinimootori võimsus 169 kilovatini (230 hj) ning OCTAVIA RS 245 puhul lausa 180 kilovatini (245 hj). Tavapäraselt oli ka kolmas põlvkond saadaval nii luukpärana kui ka COMBIna ning sai margi fännide hulgas ülimenukaks. Saksamaal, Suurbritannias ja Šveitsis ulatus RS-mudelite osakaal kõigi müüdud OCTAVIAte hulgas 20 protsendini. Kokku valmis kolmanda põlvkonna ŠKODA OCTAVIA RS 172 000 eksemplaris.

Uus pereliige: ŠKODA FABIA RS

Aastal 2003 lisandus RS-perekonda uus liige – FABIA RS. Seda esitleti Genfi autonäitusel ning RS sai ka samas avalikkuse ette toodud uue ralliauto FABIA WRC baasmudeliks. FABIA RS oli ainuke FABIA, kus kasutati 1.9 TDI mootorit võimsusega 96 kW (130 hj). Selle eeskujulikku suutlikkust täiendas madal kütusekulu: kõigest 5,6 liitrit diislikütust 100 kilomeetrile. 0–100 km/h spurdiks kulus sel autol 9,6 sekundit ning tippkiiruseks märgiti 204 km/h. Aastal 2010 jõudis maailma FABIA RS-i teine põlvkond. Seda viis edasi 132-kilovatine (180 hj) 1,4-liitrine bensiinimootor, mis oli varustatud nii maht- kui ka turbokompressoriga, komplekti täiendas veel seitsmekäiguline topeltsiduriga käigukast DSG. Esimest korda oli FABIA RS saadaval ka COMBIna ehk universaalkerega.

Rekordiomanik: ŠKODA KODIAQ RS

KODIAQ RS toodi turule aastal 2018 ning sellest sai esimene linnamaastur RS-peres. Oma sportlikke võimeid kinnitas seitsmekohaline linnamaastur Nürburgringi Põhjasilmusel, läbides legendaarse 20,832-kilomeetrise ringraja ajaga 9.29,84. Selle 2.0 TDI arendab 176 kW (240 hj) ning tagab kiiruse ja jätkusuutlikkuse võitmatu kombinatsiooni. Dünaamiline heligeneraator loob võimsaimale KODIAQile ka meeliülendava helitausta.

ŠKODA OCTAVIA RS iV

Üsna varsti kirjutab neljanda põlvkonna ŠKODA OCTAVIA uue peatüki RS-perekonna edukasse ajalukku. OCTAVIA RS iV on esimene ŠKODA sportlik mudel, mis saab pistikhübriidajami. Mudeli esmaesitlus toimub Genfi autonäitusel, mis tänavu peetakse 3.–15. märtsil.

Viimased uudised

Kõik uudised