Uus FABIA: mis peitub maskeeringu all?

February 26, 2021
  • Modernne ja ruumikas
  • Uus mootoripõlvkond
  • Tosin Simply Clever-lahendust

Uut ŠKODA FABIAt esitleti esimestele juhtidele. Ehkki välimus on senini varjatud, tuli üht-teist siiski juba välja. Siit saad lugeda, mida see pakub ja kuidas maskeering loodi.

Austria suusakuurordis Zell am Sees said valitud ajakirjanikud võimaluse teha proovisõitu neljanda põlvkonna ŠKODA FABIAga. Spetsiaalse maskeeringu selleks puhuks lõi disainer Daniel Petr. Abstraktne kerekate järgib eelmiste uudismudelite, näiteks ENYAQ iV, OCTAVIA ja SCALA sarnaseid lahendusi.

„Inspiratsiooni leidub kõikjal. Mul on tarvis huvitavaid struktuure vaid märgata. Seejärel püüan ma seda struktuuri ühitada uue auto fotodega ning leida sobiva tihedusega mustri, mis tõesti varjaks neid osi, mida me veel ei taha näidata,“ selgitab Daniel Petr endaloodud maskeeringut.

Seekord pakkus inspiratsiooni roomajate maailm. „Algidee oli see, et me kujutasime ette auto järk-järgulist avalikustamist, nagu madu oma nahast välja poeb,“ räägib Petr. Maskeeringukihi all on ka mõned plastdetailid, mis varjavad uusi kereelemente. „See saab olema väga hea väljanägemise ning puhta ja modernse disainiga kompaktauto, mis tõstab FABIA uuele tasemele,“ annab Petr vihje maskeeringukihi all peituvale.

ŠKODA peadisainer Oliver Stefani räägib natuke rohkem. „Uue FABIAga on ŠKODA oma disainikeelt järjekindlalt edasi arendanud. Kompaktne luukpära on visuaalselt eriti sportlik ja elegantne. Plastilised jooned, dünaamilised proportsioonid ning modernsed, LED-tehnika ja ŠKODAle tüüpiliste kristallimotiividega valgusmoodulid loovad dünaamilise ja modernse väljanägemise.“

Modernne ja ruumikas

Ehkki uudismudeli disain jääb saladuseks, on osa infot siiski juba avalik. Neljanda põlvkonna FABIA kasutab MQB-A0 põikmootoriga moodulplatvormi, tänu millele sai uus auto ka suurem. FABIA on 4107 mm pikk (+110 mm), 1780 mm lai (+48 mm) ning selle teljevahe kasvas 94 mm võrra 2564 millimeetrini. Välismõõtmete kasv annab palju rohkem ruumi nii auto reisijaile kui ka nende pagasile. Pakiruumi maht suurenes 380 liitrini. Kuid vaatamata mõõtmete märgatavale kasvule õnnestus konstruktoritel hoida uue FABIA mass peaaegu muutumatuna.

Uus mootoripõlvkond

Sellel on kaks eelist: uus FABIA säilitas eeskujuliku dünaamika ning tänu uue põlvkonna EVO-mootoritele vähendab väike mass ka kütusekulu. Kütusekulu kahaneb samuti silmapaistva aerodünaamika tõttu, õhutakistustegur 0,28 on väikeautode segmendis madalaim. Seda eeskujulikku tulemust aitasid muuhulgas saavutada velgede uus disain ja õhuvoolude optimeerimine rataste ümber, samuti aktiivribid esikaitserauas asuva alumise jahutusõhu ava taga (sama lahendus on juba kasutusel OCTAVIA mudelitel).

Jõuallikate valik hakkab koosnema viiest mootorist. Baasvariantideks on kaks kolmesilindrilist vabalt hingavat 1.0 MPI mootorit. Need arendavad võimsust 48 või 59 kW ning nende külge ühendatakse viiekäiguline manuaalkäigukast. Järgmisel astmel on kaks ülelaadimisega kolmesilindrilist TSI-mootorit, millest üks arendab 70 kW (taas koos viiekäigulise manuaalkäigukastiga) ja teine 81 kW kombinatsioonis kuuekäigulise manuaalkäigukasti või seitsmekäigulise DSG-automaatkäigukastiga. Mootorivaliku tipus troonib 1.5 TSI võimsusega 110 kW, mis saab põhivarustusena kaaslaseks seitsmekäigulise DSG-käigukasti.

Tosin Simply Clever-lahendust

Pole tarvis mainidagi, et FABIA saab laia valiku turva- ja abisüsteeme. Uuel FABIAl on kuni üheksa turvapatja (enamik neist põhivarustuses, põlveturvapadi ja tagaistmete külgturvapadjad on saadaval lisana). Esimest korda saavad kõik reisijate istmed ISOFIX- ja Top Tether-kinnitused lapseistmete tarvis. Kuna osa kerest valmistatakse martensiitterasest, on neljanda põlvkonna FABIA üks turvalisemaid autosid omas segmendis.

Uueks võimaluseks on kõikehõlmav juhiabisüsteem Travel Assist, mis annab juhi käsutusse rea automatiseeritud juhtimisfunktsioone. Kuna FABIA tunneb end tõeliselt koduselt linnaliikluses, kuluvad marjaks ära automatiseeritud parkimisabisüsteem ja takistuste tuvastamine.

FABIA on ka Simply Clever-lahenduste bastion. Kokku sisaldab auto 43 Simply Clever-lahendust, neist 12 on täiesti uued. Sinna hulka kuuluvad USB-C-liides sisepeeglis ja suur mitmeotstarbeline tasku pakiruumi mütsiriiuli alaküljel. Tasku kandevõime on kuni 3,5 kg ning see on ideaalne koht näiteks üleriiete tarvis. Sellised vanad lemmikud nagu jääkaabits tankimisluugil ja parkimiskaardi hoidik juhipoolsel A-piilaril on samuti alles.

FABIA uued Simply Clever-lahendused

• Allaklapitav seljatugi eesmise kaasreisija istmel
• Kaks esiistmete seljatugedes paiknevat taskut nutitelefonide jaoks
• Multifunktsionaalne hoiutasku
• USB-C-liides sisepeeglis
• Painduv panipaik pakiruumis
• Eest lülitatav tagumine sisevalgusti
• Kaardi- ja pliiatsihoidik käigukangi ees asuvas panipaigas
• Kaks nagi pakiruumis Top Tether-kinnituste tarvis
• Eemaldatav topsihoidik
• Kaardi- ja mündihoidik kindalaeka kaanes
• Topsihoidikuga panipaik kesktunnelil tagaistmete ees
• Eemaldatav päikesesirm panoraamkatuseaknale
• Laadimiskünnise kaitse

Viimased uudised