Neljanda põlvkonna ŠKODA FABIA põhineb ŠKODA põhiväärtustel ja lisab neile arvukalt uuendusi. Uus FABIA on mitmekülgne ja kütkestav. Vaata lähemalt, mida on uut.
Neljanda põlvkonna ŠKODA FABIA põhineb ŠKODA põhiväärtustel ja lisab neile arvukalt uuendusi. Uus FABIA on mitmekülgne ja kütkestav. Vaata lähemalt, mida on uut.
Neljanda põlvkonna ŠKODA FABIA põhineb ŠKODA põhiväärtustel ja lisab neile arvukalt uuendusi. Uus FABIA on mitmekülgne ja kütkestav. Vaata lähemalt, mida on uut.
Uus FABIA on ehtne kõigeoskaja, mis jääb truuks oma eelkäijate traditsioonidele. „FABIA on olnud meie portfelli lahutamatu osa üle 20 aasta ning kehastab meie margi põhiväärtusi paremini kui ükski teine mudel. Uusimal põlvkonnal on kõik, et katkematult jätkata eelkäijate edulugu. See pakub konkurentidest rohkem ruumi, täiuslikku ühenduvust, moodsaid juhiabisüsteeme ja emotsiooneäratavat disaini – teiste sõnadega kõike vajalikku ja natuke enamgi,“ ütles uue auto evolutsiooni kokku võttes ŠKODA tegevjuht Thomas Schäfer.
Selle evolutsiooni tegi võimalikuks moodulplatvorm MQB-AO, mida Fabial kasutatakse esimest korda. Platvorm on juba iseenesest väljapaistev vundament, mis võimaldas ŠKODA inseneridel juurutada kaasaegseid tehnilisi lahendusi. Selle tulemusena sai FABIA nii avara siseruumi kui ka praktilise disaini koos eeskujuliku dünaamika ja oma segmendi parima aerodünaamikaga (õhutakistustegur cw=0,28).
Ilus ja dünaamiline
ŠKODA disainerid andsid uudismudelile kütkestava välimuse. Laiust ja pikkust suurendati, ent kõrgust mitte, andis FABIAle dünaamilisema väljanägemise. „Neljanda põlvkonna FABIAga tegime järgmise sammu meie margile tüüpilises emotsiooneäratavas disainikeeles. Tänu uutele proportsioonidele paistab meie algtaseme mudel palju dünaamilisem ja täiskasvanum. Sama ajal kehastab uus FABIA juba esimesest pilgust modernset elustiili. FABIA põhiolemuse jätsime teadlikult muutmata: ŠKODAle tüüpiliselt on tegu funktsionaalse ja praktilise argipäevakaaslasega,“ märkis ŠKODA peadisainer Oliver Stefani.
Auto dünaamilist välimust rõhutab rida uusi disainielemente. FABIA sai rõhutatud jooned ning kolmnurkne vorm esiustel on kummardus Tšehhimaa lipu kiilukujulisele osale. Autol on ŠKODAle tüüpilised kristallimotiividega elemendid nagu kitsad esituled, kus põhivarustusena annab valgust LED-tehnika. Esimest korda on FABIAle lisana saadaval moodsad täis-LED-tuled nii ette kui ka taha.
Auto aerodünaamika täiustamiseks tehtud pingutused aitasid ka välimust dünaamilisemaks muuta: jõulised proportsioonid aitavad tihti väiksemat õhutakistust saavutada, kuid sageli peitub põrguline pisiasjades. Selles mõttes tasub mainida suuremat ja pikemat tagaspoilerit, mis samal ajal on ainulaadsena valmistatud ühes tükis. Spoiler aitab suunata õhuvoolu auto taga ja vähendab märgatavalt õhutakistust. Uued optimeeritud veljed aitavad samuti autol kergemini end läbi õhu suruda. Baasvarustuses on FABIAl 14- või 15-tollised plekkveljed, kuid lisana pakutakse kuni 18-tolliseid velgesid. Proxima- ja Procyon-disainiga velgedel on spetsiaalsed plastkatted, mis täiendavad disaini ja aitavad ka juhtida õhuvoolusid rataste ümber.
Suurem ja ruumikam
Mõõtmetest on pikkus võrreldes eelmise põlvkonnaga kasvanud 111 millimeetri võtta ja ulatub nüüd 4108 millimeetrini, samuti on auto läinud 48 millimeetri võrra laiemaks (1780 mm). Teljevahe pikenes 2564 millimeetrini, mida on eelkäijast 94 millimeetrit enam. Enamgi veel: uue FABIA teljevahe on nüüd pikem kui esimese põlvkonna ŠKODA OCTAVIAl. Need arvud tähendavad, et uus FABIA on oluliselt avaram kui eelmised versioonid, ruumi on rohkem nii reisijaile kui ka nende pagasile. Pakiruumi suurendati 50 liitri võrra ja see on 380 liitriga nüüd oma segmendi suurim, tagaistmete allaklappimisel saadakse aga 1190 liitrit praktilist ruumi.
Suurem ja avaram siseruum on nüüd ka vaiksem tänu parendatud heliisolatsioonile, kuna uued materjalid ja harilikult vaid kõrgema klassi autodel kasutatavad disainivõtted (näiteks meeleoluvalgustus või kontrasttoonis tepingud polstritel) ning FABIA uuendatud tehnika muudavad sõiduelamuse veelgi paremaks. Esimest korda pakub FABIA oma reisijaile kahetsoonilist kliimaseadet ning tagaistmel reisijaile mõeldud tuulutusavasid keskkonsooli tagaküljel. Uute võimalustena on esimest korda FABIA ostjate käsutuses soojendusega rool (kahe kordaraga või kolme kordaraga sportlik rool) ja soojendusega esiklaas.
Uuele FABIAle paigaldatakse ka moodne teabe- ja meelelahutussüsteem koos pideva internetiühenduse ja arvukate ŠKODA Connecti teenustega. Baastaseme teabe- ja meelelahutussüsteem kannab nime Swing ning see saab 6,5-tollise puutetundliku ekraani ja DAB-raadio. Täiuslikumal Bolerol on 8-tolline ekraan, Bluetooth-ühendus ja nutitelefoniga sidestamine juhtmeta SmartLinki, Android Auto või Apple CarPlay kaudu. Veel üks põnev võimalus on telefonilaegas, mis võimaldab mobiiltelefoni juhtmevabalt laadida. Teabe- ja meelelahutussüsteemide tipp on Amundsen, millel on 9,2-tolline puutetundlik ekraan, viipejuhtimine ja hääljuhtimine Laura vahendusel ning häälepõhine abisüsteem, mis räägib 15 keelt. Uuele FABIAle saab soovi korral tellida isegi digitaalse näidikuploki.
Loomulikult on FABIAl rikkalik turvavarustus, mis aitas mudelil teenida Euro NCAP-i turvakatsetustel viis tärni. Autol võib olla kuni üheksa turvapatja ning esimest korda mudeli ajaloos saab sellele kõikehõlmava juhiabisüsteemi, parkimisabisüsteemi ja teisigi juhiabisüsteeme. Nende hulka kuuluvad näiteks adaptiivne kiirushoidik, sõidurajal püsimise abisüsteem, mis takistab oma sõidureast väljakaldumist ja ümberreastumise abisüsteem, mis hoiatab juhti tagant kiiresti lähenevate ja vaatevälja pimealasse jäävate sõidukite eest.
Veelgi enam Simply Clever
Uus FABIA hiilgab ka uute Simply Clever-lahendustega. Viis neist on ŠKODA jaoks täiesti uued, kuna veel kaheksa on esimest korda laenatud teistelt mudelitelt. Kokku on Simply Clever-lahendusi tervelt 43. See on FABIA rekord. Kuid pole tarvis muretseda, vanad lemmikud nagu jääkaabits tankimisluugil ja piletihoidik A-piilaril on ikka omal kohal.
Viis uut Simply Clever-lahendust aitavad põhiliselt paremini siseruumi kasutada. Sellised detailid nagu parkimispileti või maksekaardi hoidik ja elastne pliiatsihoidik aitavad auto siseruumi korras hoida, kuna uus eemaldatav joogihoidik (lisavarustus) pakub mugavust ja paindlikkust. Tagaistujad saavad kasutada uudset panipaika (jällegi lisavarustus), mis mahub keskkonsooli ja tagaistme vahele. Lisaks on olemas pakiruumi korras hoidev süsteem ja lisavarustusena rulookardin katuseluugi alla. Kui see pole kasutuses, saab selle ära paigutada pakiruumi põhja alla.
Katuseluuk ise on uuenduslik ja nutikas disainilahendus, mis lisab interjööri õhulisuse tunnet. Uus tehnika ei lase auto sisemusel üle kuumeneda ning seejuures saadakse hakkama päikesevarjude ja avamismehhanismideta, mis piiravad reisijate pearuumi.
Simply Clever-lahendused, mille FABIA laenas teistelt ŠKODA mudelitelt, sisaldavad pakiruumi põranda alust kotti, mida võib kasutada näiteks riiete hoidmiseks (massiga kuni 3,5 kilo), praktilisi telefonitaskuid esiistmete tagaküljel, USB-C-liidest sisepeeglil (lisavarustus, kasutatav pardakaamera jaoks) ja eesmise kaasreisija kokkuklapitava seljatoega istet, mis võimaldab transportida pikki esemeid.
Mootorid igaks elujuhtumiks
Uue FABIA kliendid saavad teha valiku viie moodsa jõuallika vahel. „Kõik uuel FABIAl kasutatavad mootorid pärinevad EVO põlvkonnast. Need on oma eelkäijatest veelgi tõhusamad. Suutsime teha MPI-mootorid – mille me töötasime välja kogu Volkswageni kontserni jaoks ja toodame neid Tšehhi Vabariigis – 4 kW võrra võimsamaks, vähendades samal ajal nende kütusekulu ja heitmehulka,“ ütles ŠKODA juhatuses tehnilise arengu eest vastutav Johannes Neft.
Neli jõuallikat on üheliitrised kolmesilindrilised mootorid, neist kaks omakorda vabalt hingavad MPI-mootorid. Baastaseme MPI-mootor arendab 48 kW, kuna tema võimsam sõsar annab välja 59 kW. 1.0 TSI mootorite võimsus on 70 ja 95 kW. Põhivarustusse kuulub manuaalkäigukast. Ainult võimsaim kolmesilindriline mootor saab kuuekäigulise käigukasti või lisavarustusena seitsmekäigulise DSG-automaatkäigukasti. DSG-automaatkäigukast on põhivarustus koos võimsaima mootori, neljasilindrilise 1.5 TSI-ga, mis arendab 110 kW ning pakub kütusekulu vähendamiseks silindrite väljalülitamist.
Kui sellest teemast juba juttu, siis uue FABIA puhul on kütusekulu (ja koos sellega heitgaaside CO2 sisaldus) viidud madalaimale tehniliselt võimalikule tasemele. Sellele aitas kaasa tõik, et vaatamata auto mõõtmete kasvule jäi kaal sisuliselt samaks tänu konstruktsioonis kasutatud ülitugevale terasele. Radiaatorivõre ees asuvaid uusi õhuklappe saab õhuvoolu parandamiseks sulgeda, kui auto töötab osakoormusel ning 120 km/h juures säästa sel viisil 0,2 liitrit kütust 100 kilomeetri kohta.
Need edusammud tähendavad, et uue FABIA kolmesilindriliste mootorite sõiduulatus ühe paagitäiega on üle 900 kilomeetri (WLTP tsükli kohaselt). Kaasa aitas seegi, et tavaline 40-liitrine kütusepaak asendati 50-liitrisega. See avab palju huvitavaid võimalusi koos 1.5 TSI mootoriga, mis võtab 5,6 liitrit kütust 100 km kohta. Teistel mootoritel jääb kütusekulu vahemikku 5,0 kuni 5,5 l/100 km.