ŠKODA KAMIQ

UUS ŠKODA KAMIQ

UUS ŠKODA KAMIQ

1. 4. 2019

UUS linnamaastur KAMIQ!

ŠKODA KAMIQ - uus linnamaastur, mis jätkab edukalt ŠKODA disainikeelt.

KAMIQ esmaesitlus toimus märtsi alguses Genfi autonäitusel. Eestis ootab KAMIQ sind juba novembris, kõigis salongides üle Eesti.

ŠKODA lisab oma Euroopa linnamaasturite portfelli kolmanda mudeli, mis kannab nime ŠKODA KAMIQ. Sarnaselt edukatele mudelitele KODIAQ ja KAROQ pärineb ka nimi KAMIQ Põhja-Kanadas ja Gröönimaal elavate inuittide keelest ning tähendab midagi, mis täiuslikult sobib. Linnamaasturite ikka veel kasvavas segmendis ühendab ŠKODA KAMIQ täiuslikult linnamaasturi hüved – nagu suurem kliirens ja kõrgem isteasend – kompaktauto sõiduomadustega.

Emotsiooneäratava disaini, uusimate juhiabi- ning teabe- ja meelelahutussüsteemide, ruumikuse ja arvukate Simply Clever-lahendustega vastab uus KAMIQ nii pere- kui ka elustiilikesksete klientide nõudmistele.

Uue ŠKODA KAMIQi esiosas domineerivad lai topeltribidega radiaatorivõre ja mootorikapoti iseloomulikud jooned. Toekas esispoiler rõhutab auto maasturiiseloomu. Kompaktne siluett suurte, 16- kuni 18-tolliste rataste ja tõstetud mootorikapotiga näeb välja jõuline ja dünaamiline, katusejoon ja suur kliirens võimendavad seda muljet veelgi. Külgvaates hakkavad silma tasakaalustatud proportsioonid ja ajatu disain ühendatuna dünaamilise ja sportliku olekuga. Tagaosas paistab silma ŠKODAle tüüpilise tagatulede C-tähe kuju uus tõlgendus. Difuusor rõhutab auto suurt kliirensit ja jõulist välimust.

ŠKODA uus linnamaastur on margi esimene mudel, mis saab poolitatud LED-esituled, kus täis-LED-versiooni puhul näevad päevasõidutuled välja nagu neli kalliskivi esitule põhimoodulite kohal. Ruumilised ja kristallimotiividega efektid koos sätendavaid juveele meenutavate LED-moodulitega täiendavad lihvitud väljanägemist veelgi. Täis-LED-versioon saab ka staatilised kurvituledega udutuled, samuti – esimest korda ŠKODAl – dünaamilised eesmised ja tagumised suunatuled. Eesmised suunatuled koosnevad üksikutest valgusdioodidest. Kui juht suunatule sisse lülitab, hakkavad tuled väljapoole „jooksma“.

Mootorid

Kõigil ŠKODA KAMIQi mootoritel on kütuse otsepritse ja turboülelaadimine. Samuti saavad nad pidurdusenergia taaskasutuse ja start-stopp-süsteemi ning vastavad praegustele kõige rangematele heitmenormidele Euro 6d-TEMP.

Baasmootoriks on 1.0 TSI võimsusega 70 kW (95 hj). See kolmesilindriline mootor arendab 1,0-liitrisest töömahust maksimaalset pöördemomenti 175 Nm ning saab 5-käigulise manuaalkäigukasti.

85 kW (115 hj) võimsuse ja 200 Nm pöördemomendiga 1.0 TSI saab põhivarustusena 6-käigulise manuaalkäigukasti, kuid lisana võib sellele saada ka 7-käigulise DSG-automaatkäigukasti.

Tippmootoriks on neljasilindriline 1.5 TSI võimsusega 110 kW (150 hj) ja maksimaalse pöördemomendiga 250 Nm. Selle silindrite väljalülitamise süsteem (ACT) lülitab madalal koormusel mootori kaks silindrit välja, säästes sel viisil kütust. Mootor on saadaval nii 6-käigulise manuaalkäigukastiga kui ka 7-käigulise DSG-ga. Kõik kolm bensiinimootorit on varustatud kübemefiltriga.

Neljasilindriline diiselmootor 1.6 TDI arendab võimsust 85 kW (115 hj) ning pakub pöördemomenti 250 Nm. See saab põhivarustusena SCR-katalüüsneutralisaatori koos AdBlue sissepritsega ja diisli kübemefiltri. Tõhusa diiselmootori jõuülekande eest hoolitseb 6-käiguline manuaalkäigukast, kuna 7-käiguline DSG on saadaval lisana. 

1.0 G-TEC-i uusim versioon on eriti tõhus ja ökosõbralik viis uue ŠKODA KAMIQiga sõitmiseks. Selle kolmesilindrilise mootori võimsus on 66 kW (90 hj) ja maksimaalne pöördemoment 160 Nm ning mootor on mõeldud töötama maagaasil (CNG). See tekitab tavakütusetega võrreldes vähem süsihappegaasi ja lämmastikoksiide. Jõuülekandes kasutatakse 6-käigulist manuaalkäigukasti.

KAMIQ on Tšehhi autotootja teine mudel, kus võeti kasutusele uus interjöörikontseptsioon. Interjööri domineeriv element on eraldiseisev ekraan, mis paikneb ideaalses kohas juhi vaateväljas ning on 9,2-tollise diagonaaliga oma segmendi suurim. Raamjoon ekraani ümber järgib mootorikatte kontuure, moodustades ühtlasi ergonoomilise käetoe puutetundliku ekraani kasutamiseks. Lisana saadaolev 10,25-tolline digitaalne näidikuplokk on samuti üks suuremaid oma segmendis. Välimuse emotsiooneäratav disainikeel jätkub sujuvalt ka uue disainiga armatuurlaual. Külgmised tuulutusavad ulatuvad ustesse ja avardavad niigi ruumikat KAMIQi visuaalselt veelgi.

Suurte ehisosadega armatuurlaud ja esiuksed saavad kvaliteetse pehme pinna ja uudsest plastist viimistluse, mille pinnatekstuur meenutab kristallimotiive. See tekstuur hakkab tulevikus kujundama kogu ŠKODA margistiili. Meeleoluvalgustus on saadaval kolmes värvitoonis – valge, punane, vaskne – ja aitab samuti luua meeldivat avarustunnet. See valgus lisab visuaalselt mõju erinevatele värvivarjunditele ja istmekatete kontrasttoonis ehisõmblustele. Soovi korral on saadaval šikist Suedia-mikrokiust valmistatud istmekatted. ŠKODA KAMIQ pakub ŠKODA SCALAga võrreldes ka kõrgemat isteasendit.

Uus ŠKODA KAMIQ on 4241 mm pikk ja 1793 mm lai, tema kõrgus on 1531 mm. Teljevahe pikkus on 2651 mm. See tuleb eriti kasuks tagaistujatele, kes saavad nautida 73-millimeetrist põlveruumi. Pakiruumi maht on 400 liitrit, mis tagaistmete allaklappimisel kasvab 1395 liitrini. Lisavarustusse kuulub eesmise kaasreisija istme allaklapitav seljatugi, mis võimaldab autos hõlpsasti vedada kuni 2447 mm pikkuseid esemeid.

Ühenduvus

Uuele ŠKODA KAMIQile on saadaval kolm teabe- ja meelelahutussüsteemi. Valiku tipus olev teabe- ja meelelahutussüsteem Amundsen saab eraldiseisva 9,2-tollise puutetundliku ekraani, mis asub segamatult kõrgel juhi vaateväljas. See ekraan kuulub segmendi suuremate kilda. Sama kehtib KAMIQi 10,25-tollise digitaalse näidikuploki kohta, millel on viis valitavat kuvaprofiili – Classic, Basic, Modern, Sport ja Extended. Teabe- ja meelelahutussüsteemil Bolero on 8-tolline ekraani ning baastaseme süsteemil Swing 6,5-tolline ekraan ja neli eesmist kõlarit. Bolero ja Amundsen saavad kaheksa kõlarit, lisana pakutaval 405-vatisel ŠKODA Sound Systemil on kõlareid aga kümme.

Pidev internetiühendus annab KAMIQile eCalli, mis avarii korral edastab häirekeskusele sellised andmed nagu auto asukoht ja seisund, ning hooldus- ja rikkeabi, mis jääb töökojaga ühendusse hooldusaegade koordineerimiseks.

Auto kõrge ühenduvuse tase võimaldab ka kaugjuurdepääsu ŠKODA Connecti rakenduse või veebiportaali kaudu. See funktsioon lubab juhil oma autot lukustada või avada või kontrollida akende kinniolekut – seda kõike ise autost eemal olles. Lisaks saab autoomanik mugavalt vaadata autot puudutavat infot ning kasvõi otse oma elutoast kindlaks teha, kui palju on veel kütust paagis. Ligi pääseb ka muudele sõiduki ja sõiduandmetele nagu auto läbisõit või kiirus, millega on sõidetud.

Teabe- ja meelelahutussüsteemi Amundsen saab paigaldada online-teabeteenusi, mis annavad ligipääsu veel mitmetele autosisestele teenustele. Näiteks uudisterakendusega saab KAMIQi juht tellida uudistevooge, kuna ilmarakendus annab infot kogu Euroopa kohta. Online-liiklusinfo tagab senisest täpsema hinnangu marsruutide läbimise ajale, infot ummikute ja ümbersõitude kohta uuendatakse reaalajas. Online-andmetest kuvatakse ka vabu parkimiskohti ja kehtivaid kütusehindu. Hääljuhtimise funktsioon suudab tänu ŠKODA serveri kasutamisele mõista terveid lauseid ja murrakuid.

Kliendid saavad juurde osta täiendavaid andmesidepakette, kui soovivad näiteks tagada reisijaile andmeside WiFi kuumkoha kaudu. Navigatsioonisüsteemi kaarte uuendatakse automaatselt „läbi õhu“, sellega ei kaasne täiendavaid kulusid ega töökojakülastusi.

Turvalisus

ŠKODA KAMIQ pakub ultramoodsaid turvasüsteeme, sealjuures kuuluvad sõidusuunas auto lähiümbrust jälgiv radarisüsteem ja sõidurajal püsimise abisüsteem põhivarustusse. Sõidusuunas auto lähiümbrust jälgiv radarisüsteem Front Assist, mis sisaldab ka linnaliikluse hädapidurit ning jalakäijate tuvastus- ja turvasüsteemi, jälgib linnasõidul auto ette jäävat ala ning aitab sellega avariisid ära hoida. Sõidureas püsimise abisüsteem kasutab kaamerat tee pikimärgistuse tuvastamiseks ning aitab juhil autot oma sõidureas hoida. Kiirusel kuni 210 km/h (kiirteedel) hoiab lisana pakutav adaptiivne kiirushoidik (ACC) juhi poolt etteantud kiirust või muudab seda automaatselt sõltuvalt eesliikuja kiirusest. See vähendab juhi koormust ja tõstab veelgi turvalisust. DSG-ga koostöös suudab süsteem ŠKODA KAMIQi isegi pidurdada kuni peatumiseni ning järgmise kolme sekundi jooksul uuesti automaatselt sõitu alustada. Lisana saadaolev juhi väsimust tuvastav süsteem annab häiret, kui tuvastab, et juhil on keskendumisega raskusi.

Turvalisuse taset saab lisavarustusse kuuluvate süsteemidega veelgi tõsta. Kui ŠKODA KAMIQi andurid tuvastavad avariiohu, sulgeb lisana saadaolev eesistujate turvasüsteem kiiresti kõik avatud aknad ja tõmbab eesmised turvavööd pingule. Avarii korral kaitsevad reisijaid kuni üheksa turvapatja, sealhulgas juhi põlveturvapadi ja tagumised külgturvapadjad. Avarii järel hoiab ahelkokkupõrke ennetamise süsteem ära sõiduki edasise kontrollimatu liikumise.

Paljud moodsad juhiabisüsteemid aitavad vältida avariisid ja tagavad ŠKODA KAMIQile kõrge aktiivturvalisuse taseme. Lisavarustusena saadaolev ümberreastumise abisüsteem Side Assist tuvastab kuni 70 meetri kauguselt sõidukeid, mis on alustamas möödasõitu või jäävad vaatevälja pimealasse, abistades juhti tõhusalt kiirteedel ja neljarealistel maanteedel. Süsteem kasutab kaht taga asuvat radariseadet, mis hoiatavad juhti küljepeegli siseserval asuvate märgutuledega – juht märkab neid vaistlikult. Tagurdamisel läheneva sõiduki eest hoiatav süsteem annab juhile märku taga asuvate liikuvate objektide eest. See on ka ümberreastumise abisüsteemi Side Assist põhifunktsioon.

Parkimisel aitavad juhti lisade hulka kuuluvad tahavaatekaamera ja automaatparkimissüsteem Park Assist. Viimane suudab automaatselt manööverdada KAMIQi sõidusuunaga risti või paralleelselt asetsevale parkimiskohale ja sealt välja. Integreeritud manööverdusabi süsteem rakendab automaatselt pidureid, kui andurid tuvastavad parkimismanöövri ajal linnamaasturi ees või taga ohtliku takistuse. Automaatne valgustuse abisüsteem on samuti saadaval lisavarustusena. See kasutab vastutulevate ja KAMIQi ees liikuvate sõidukite tuvastamiseks kaamerat ning lülitab automaatselt ümber lähi- ja kaudtulesid.

Simply Clever

ŠKODA KAMIQ pakub kokku rohkem kui kahtkümmet Simply Clever-lahendust. KAMIQ on esimene auto oma segmendis, millele pakutakse lisana nutikaid ukseservade kaitseribasid, mis ukse avamisel automaatselt tööasendisse nihkuvad. Süsteem hoiab ära nii KAMIQi kui ka kõrvalseisvate autode kahjustused, eriti just kitsastes linnaparklates.

Lisana saadaolev elektriajamiga tagaluuk on veel üks mugav omadus näiteks sisseostude autosse laadimisel. Tagaluuki saab avada ja sulgeda nupuvajutusega, tänu integreeritud Tip-To-Close-funktsioonile sulgub avatud tagaluuk ka siis, kui seda pisut alla tõmmata. Ambition-varustustasemest alates on pakiruumi küljel ka LED-taskulamp. Samuti leiab pakiruumist nupu, millest vabastatakse lukustussüsteemiga haakekonksu.

Tsitaadid

Viimased uudised

Kõik uudised