UUS ŠKODA OCTAVIA saavutas Euro NCAP-i turvakatsetustel viis tärni

December 9, 2019
Loe lähemalt

UUS ŠKODA OCTAVIA saavutas Euro NCAP-i turvakatsetustel viis tärni

› Neljanda põlvkonna ŠKODA OCTAVIA on üks turvalisemaid saadaolevaid kompaktautosid
› ŠKODA müügimenuk teenis täiskasvanud reisijate kaitstuse eest 92-protsendise tulemuse
› 88 protsenti lapsreisijate kaitstuse eest on üks kõrgemaid hindeid üldse

Kõrged hinded uuele OCTAVIAle: ŠKODA bestselleri neljas põlvkond saavutas maksimaalse hinde – viis tärni – Euroopa sõltumatu uute autode hindamise programmi (Euro NCAP) turvakatsetustel. See teeb OCTAVIAst ühe turvalisema saadaoleva kompaktauto. 88-protsendine tulemus lapsreisijate kaitstuse eest tõstab OCTAVIA kõigi senikatsetatud sõidukite seas absoluutselt paremate sekka. OCTAVIA väljapaistev lõpptulemus jätkab ŠKODA sõidukite tavapäraste maksimaalhinnete traditsiooni etaloniks kujunenud turvakatsetustel. Maksimaalsed viis tärni on teeninud ka linnamaasturid KODIAQ ja KAROQ, kompaktne SCALA ja väike linnamaastur KAMIQ.

ŠKODA tehnikadirektor Christian Strube: „Oleme väga rõõmsad, et uus OCTAVIA teenis Euro NCAP-i katsetustel viis tärni. Töötame aktiivselt selle kallal, et viia oma sõidukite aktiiv- ja passiivturvalisus veelgi kõrgemale tasemele ja tagada liiklejaile maksimaalne kaitse. Viimastel aastatel on kõik meie uued mudelid teeninud neil etaloniks kujunenud turvakatsetustel välja maksimaalhinde. SCALA ja KAMIQi järel on OCTAVIA kolmas ŠKODA mudel, millele 2019. aastal tipphinne anti. Uue põlvkonna kõikehõlmavat turvavarustust täiendavad taaskord arvukad juhiabisüsteemid, mis kuni praeguseni olid enamasti reserveeritud vaid kõrgemate klasside sõidukitele.“

Euroopa uute autode hindamise programmi (Euro NCAP) kõikehõlmavatel turvakatsetustel teenis maksimaalse hinde ehk viis tärni uus ŠKODA OCTAVIA COMBI, sama hinne kehtib ka luukpärakerega OCTAVIA kohta. ŠKODA müügimenuki neljas põlvkond esines eriti hästi lapsreisijate kaitstuse alal. 88 protsenti võimalikest punktidest teeninud OCTAVIA saavutas ühe kõrgema seninähtud tulemuse. Sama võib öelda juhiabisüsteemide kohta, mille eest anti 79 protsenti võimalikest punktidest.

Täiskasvanud reisijate kaitstuse kategoorias teenis OCTAVIA 92 protsenti võimalikest punktidest. Uue OCTAVIA arvukate juhiabisüsteemide hulgas on kokkupõrke vältimise abisüsteem, pööramisabi ja väljumishoiatus sellised, mis üldse ŠKODA autodel esimest korda kasutusel. Linnasõidul hoiatab jalakäija ja ratturi tuvastusvõimega esiradar võimaliku kokkupõrke eest visuaalselt, helisignaaliga ja pidurite kerge rakendamisega ning hädaolukorras pidurdab autot automaatselt. Ümberreastumise abisüsteem hoiatab juhti tagant lähenevate ja juhi vaatevälja pimealasse jäävate sõidukite eest kuni 70 meetri kauguselt, aidates tõhusalt ära hoida võimalikke avariisid kiirteedel ja neljarajalistel teedel. Kui aga vaatamata arvukatele juhiabisüsteemidele on avarii vältimatu, valmistab eesistujate turvasüsteem sõiduki ja selle reisijad ette kokkupõrke või ümberpaiskumise vastu. Avarii korral kaitsevad reisijaid kuni üheksa turvapatja, sealhulgas juhi põlveturvapadi ja tagumised külgturvapadjad. Avarii järel peatab ahelkokkupõrke ennetamise süsteem sõiduki, hoides ära selle edasise kontrollimatu liikumise.

Euroopa uute autode hindamise programm (European New Car Assessment Program ehk Euro NCAP) asutati aastal 1997, selle praeguste liikmete hulka kuuluvad transpordiministeeriumid, autoklubid, kindlustusseltsid ja uurimisinstituudid kaheksast Euroopa riigist. Organisatsiooni peakorter paikneb Belgias Leuveni linnas. Euro NCAP viib läbi uute automudelite turvakatsetusi ning hindab nende aktiiv- ja passiivturvalisust. Viimaste aastate jooksul on need katsetused muutunud veelgi rangemaks ning sisaldavad nüüd mitmeid kokkupõrkestsenaariume. Kui esialgu põhinesid lõpphinded pelgalt kokkupõrkekatsetuste tulemustel, siis praegustes hinnetes on suur kaal ka aktiivturvalisuse süsteemidele ja juhiabisüsteemidele antavatel hinnangutel.

Viimased uudised