Škoda Kodiaq – turvalisuse abisüsteemid
Esiradar (Front Assist)
Esiradari süsteem hoiatab kokkupõrkeohu eest. Vältimatu kokkupõrke korral rakendab süsteem pidureid tagajärgede leevendamiseks. Samuti teeb süsteem hädapidurduse, kui jalakäija või jalgratturi tee auto liikumisega ohtlikult ristub. Süsteem tuvastab ka jalgrattureid (ja jalakäijaid), kes liiguvad autoga samas suunas ning kasutab nende liiklejate puhul sama hoiatus- ja pidurdusprotsessi nagu eesliikuvate sõidukite korral. Kriitilises olukorras, kui esiradari süsteem sekkub pidurdamisega ja juht näitab rooli pöörates, et hakkab takistusest mööda põikama, sekkub kokkupõrke vältimise abisüsteem eesmärgipäraselt roolimisse, aidates takistusest mööduda.
Škoda Kodiaq – turvalisuse abisüsteemid
Pööramisabi (Turn Assist)
Pööramisabi on sõidusuunas auto lähiümbrust jälgiva radarisüsteemi osa ning mõeldud vastutulevate sõidukite jälgimiseks vasakpöörde ajal, näiteks ristmikul. Vahetu ohu korral peatab süsteem sõiduki ja lülitab sisse ohutuled.
Škoda Kodiaq – turvalisuse abisüsteemid
Ristmikuabi (Crossroad Assist)
See abisüsteem reageerib küljelt lähenevatele sõidukitele ja jalgratturitele ning on eriti tõhus näiteks hoovist väljasõidul, kui vaatevälja varjavad pargitud autod, tarad ja muud takistused. Vahetu ohu korral käivitab süsteem kuuldavad ja nähtavad hoiatusemärguanded ning alustab hädapidurdust.
Škoda Kodiaq – turvalisuse abisüsteemid
Ümberreastumise abisüsteem (Side Assist)
Tänu sõiduki tagaosas asuvale kahele radariseadmele tuvastab ümberreastumise abisüsteem tagant lähenevaid või juhi vaatevälja pimealasse jäävaid sõidukeid. Juhti teavitatakse ohust küljepeeglite sees asuvate LED-märgutuledega. Ümberreastumise abisüsteem suudab sõidukeid tuvastada kuni 90 meetri kauguselt ning juhti kiirteel ohtlike olukordade eest aegsasti hoiatada.
Škoda Kodiaq – turvalisuse abisüsteemid
Väljumishoiatus (Exit Warning)
See turvafunktsioon on veel üks ümberreastumise abisüsteemi täiendav võimalus. Väljumishoiatus teavitab juhti ja teisi reisijaid kuuldavate ja nähtavate signaalidega, kui näiteks teega paralleelselt pargitud autost väljumise ajal võib ukse avamine põhjustada kokkupõrke teise auto, jalgratturi, elektrirolleri või tervisejooksjaga. Väljumishoiatus kasutab ümberreastumise abisüsteemi tagaradareid ning jälgib auto taha ja külgedele jäävat ala kuni 35 meetri kaugusele.
Škoda Kodiaq – turvalisuse abisüsteemid
Eesistujate turvasüsteem (Crew Protect Assist)
Süsteem eelpingutab esiistmete turvavöid ähvardava avarii või ebastabiilse sõidusituatsiooni – tugeva üle- või alajuhitavuse – korral ning koostöös elektroonilise juhitavuskorrektoriga sulgeb küljeaknad peaaegu lõpuni, et võõrkehad ei satuks autosse. Süsteem töötab käsikäes esi- ja tagaradaritega.
Škoda Kodiaq – turvalisuse abisüsteemid
Ahelkokkupõrke ennetamise süsteem
Kui Kodiaq sattub avariisse ja turvapadjad aktiveeruvad, võib auto siiski edasi liikuda ja põhjustada teise avarii. Just siin sekkubki ahelkokkupõrke ennetamise süsteem, peatades auto ja hoides ära võimalikud teisesed kokkupõrked.
Škoda Kodiaq – turvalisuse abisüsteemid
Tähelepanu- ja väsimusmonitor
See süsteem jälgib juhi käitumist ning hindab tema väsimust sõiduki juhtseadiste käsitsemise viisi põhjal. Kiirusel üle 70 km/h tuvastab süsteem kõrvalekalded tavalisest juhtimisviisist ning hindab pidevalt juhi käitumist, otsustamaks, kas ta on sõiduki juhtimiseks piisavalt virge. Kui süsteem tuvastab juhil väsimuse, kõlab hoiatussignaal ja vastav teade ilmub ka digitaalsesse näidikuplokki.