Škoda Octavia turvasüsteemid
Avariiennetusega radarisüsteem
Radarisüsteem on kokkupõrke-hoiatusega turvasüsteem. Vältimatu kokkupõrke eel rakendab see pidurid, et vähendada kokkupõrke tagajärgi. Ühtlasi sooritab see hädapidurduse, kui jalakäija või jalgrattur üritab auto eest läbi lipsata. Täiendavalt tuvastab süsteem jalakäijad ja jalgratturid, kes liiguvad autoga samas suunas ja vastavalt nende käitumisele rakendab samasugust hoiatus- ja pidurdusprotsessi nagu eessõitvate autode puhul.
Kriitilises olukorras, kui radarisüsteem sekkub pidurdamisega ja juht tundub reageerivat rooliratta pööramisega, siis toetab avariiennetussüsteem täiendava sekkumisega roolimisse, et takistusest õnnestuks mööda põigata.
Škoda Octavia turvasüsteemid
Pööramisabi
Pööramisabi, osana radarisüsteemist, on loodud jälgima vastutulevaid autosid kui Sina oled tegemas vasakpööret, näiteks mõnel ristmikul. Kui tekib vahetu oht, pidurdab süsteem auto seismajäämiseni ja laseb hoiatussignaali.
Škoda Octavia turvasüsteemid
Ümberreastumise abisüsteem
Auto tagaosas asuvate radarandurite abil tuvastab ümberreastumise abisüsteem tagantpoolt lähenevad autod või sõidukid, mis jäävad juhi pimenurka. Juhti teavitatakse tagaolevast autost LED-signaaliga küljepeeglite korpusel. Abisüsteem suudab tuvastada kuni 70 meetri kaugusel olevad sõidukid, pakkudes juhile seega tõhusat hoiatust näiteks kiirteedel liigeldes.
Škoda Octavia turvasüsteemid
Väljumishoiatus
See turvalahendus on ümberreastumise abisüsteemi üks lisafunktsioone. Väljumishoiatus hoiatab juhti ja kaasliiklejaid visuaalselt ja kuuldavalt näiteks siis, kui nad on väljumas paralleelselt pargitud autost ja ukse avamine võib kaasa tuua kokkupõrke teise sõidukiga, ratturiga, elektritõuksiga või jooksjaga. Väljumishoiatus kasutab abisüsteemi tagumisi radareid ja jälgib autotagust ala kuni 35 meetri kaugusele.
Škoda Octavia turvasüsteemid
Eesistujate kaitsesüsteem
Süsteem eelpingutab eesmisi turvavöösid vältimatu kokkupõrke eel või ebastabiilses sõidusituatsioonis, kui ESC rakendub ning sulgeb küljeaknad peaaegu täielikult, et vältida võõrobjektide sattumist autosse. Süsteem töötab esimeste ja tagumiste radarite abil.
Škoda Octavia turvasüsteemid
Mitmikavarii automaatpidurdus
Kui Octavia on osalenud avariis ja selle turvapadjad aktiveeruvad, siis võib auto pärast kokkupõrget endiselt liikuda ja põhjustada teisegi avarii. Selle vältimiseks on autol mitmikavarii automaatpidurdus, mis peatab sõiduki seismajäämiseni, et ennetada ahelavariid.
Škoda Octavia turvasüsteemid
Tähelepanuassistent
See süsteem jälgib juhi käitumist ja hindab tema väsimust kasutades juhi sisendeid erinevatele juhtseadmetele. Kiirustel üle 65 km/h tuvastab süsteem kõrvalekalded normaalsest juhtimisviisist ja jälgib pidevalt juhi käitumist rooli taga, veendumaks tema sobivuses autorooli. Kui süsteem tuvastab juhi väsimuse, kõlab hoiatussignaal ning digitaalses näidikuplokis kuvatakse hoiatussõnumit.