On tähtis mõista, et tänu elektrimootorile ei saasta Sa oma ümbrust müra ja heitgaasidega. Vaikne töö ja kohalike heitmete puudumine tagavad keskkonnasõbralikkuse. Tulevikus pakub e-mobiilsus palju uusi teenuseid, mida me Sinu jaoks praegu ette valmistame. Näiteks on auto kodune laadimine on mitte ainult mugav, vaid ka odavam, sest eritariifidega saad Sa oma auto ja kodu jaoks tarbida odavamat elektrit.
Lõpuks hakkavad kõik meie müügiesindused pakkuma elektrisõidukeid. Kõik need partnerid oskavad Sulle anda põhiinfot e-mobiilsuse kohta ning kõigil saab olema müügisaalis vähemalt üks mudel. Samuti saavad nad Sulle pakkuda proovisõitu elektriautoga. (Arvesta, et müügiesindusel võivad olla mitte ainult täiselektrilised mudelid, vaid ka pistikhübriidid.)
Sarnaselt tavalistele autodele teevad ka elektriautod läbi standardsed kokkupõrkekatsed ja on näidanud häid tulemusi. Akud ei ole avarii korral plahvatusohtlikud. Lisaks saavad elektriautod hakkama ilma sidurit, käigukasti ja mootoriõlita, mis avarii korral on tavalised tulekahju põhjustajad. Üldiselt koosneb elektriauto palju vähemast hulgast osadest, mis samuti vähendab rikkevõimalust. Akud on ülejäänud autost täielikult isoleeritud ning avarii korral ühendatakse kogu süsteem lahti.
See on nüüd seadusandlusega reguleeritud ning Superb iV, Octavia iV ja Enyaq kasutavad e-heli.
Üldiselt on elektrisõidukid vaiksemad kui tavaautod, mistõttu väikesel kiirusel liikudes peab elektriauto juht olema tavalisest ettevaatlikum. Uus Euroopa õigusakt tähendab, et meie elektriautodel on e-heli, mis teeb nad teistele liiklejatele kuuldavaks, eriti jalakäijate aladel.
Siin astuvad mängu mitmesugused tegurid, eriti sõidustiil, auto korrashoid ja ettenähtud hooldusgraafiku järgimine. Küll aga saame Sulle kinnitada, et Škoda aku garanteeritud eluiga on 8 aastat või 160 000 kilomeetrit.
MyŠkoda mobiilirakendus tagab, et Sul on alati kontroll oma sõiduki üle. Saad kontrollida sõiduulatust, sõiduandmeid või vaadata, kuhu Sa oled auto parkinud. Saad isegi kontrollida, kas oled auto lukku pannud. Päris vägev, kas pole?
• Octavia iV toodetakse Mladá Boleslavis.
• Superb iV valmib Kvasinys.
• Enyaqi toodetakse Mladá Boleslavis.
Škoda Auto on juba investeerinud märkimisväärseid summasid elektrisõidukite tootmiseks vajaliku taristu loomisse meie tehastes, samuti liitium-ioonakude tootmisse otse Mladá Boleslavi tehases. Alates aastast 2019 toodab Mladá Boleslavi tehas lisaks elektrikomponente ka mitmete teiste Volkswageni kontserni markide pistikhübriidmudelite tarvis. Sarnaselt tavamudelitele valmivad paljud üksikosad meie allhankijate võrgustikus.
Pistikhübriidis on klassikaline sisepõlemismootor ühendatud elektrimootoriga, viimast käitavat akut saab laadida elektrivõrgust. Pistikhübriid suudab sõita täiselektrilises režiimis, kuid sõiduulatus on piiratud 50–70 kilomeetriga. Hübriidauto on samuti sisepõlemismootori ja elektrimootoriga, kuid seda ei saa elektrivõrgust laadida. Elektrimootorit käitavat akut laetakse ainult sõites ja see on mõeldud ainult lühikeste vahemaade läbimiseks, eriti aga paigaltvõtuks. Elektrisõidukile sisepõlemismootor puudub. Selle asemel tuleb energia akult, mida saab laadida välistest allikatest.
Mõlemal tüübil on olemas pistikupesa aku laadimiseks, kuid muus osas on need täiesti erinevad. Pistikhübriidis on klassikaline sisepõlemismootor ühendatud elektrimootoriga, mille akut saab laadida nii seinakontaktist kui ka sõidu ajal energiat regenereerides. Pistikhübriid suudab sõita täiselektrilises režiimis, kuid sõiduulatus on piiratud 50–70 kilomeetriga.
Põhimõttelist erinevust hübriid-, pistikhübriid- ja elektrisõidukite elutsüklis pole. Põhiline vahe seisneb selles, et hübriididel ja pistikhübriididel on endiselt bensiiniga töötav mootor, kuna täiselektriline auto ei tekita mingeid heitmeid ja töötab puhtalt aku pealt.
Nagu Sa kindlasti tead, on kõik Škoda sõidukid väga töökindlad ja seda on ka meie elektriautod. Teeme suuri pingutusi kvaliteetsete sõidukite tootmiseks ja kasutame seejuures ainult rangetele nõuetele vastavaid töökindlaid osi, mille konstrueerimisel meie insenerid on tõsist vaeva näinud.
Üldiselt on elektriautod ja pistikhübriidid sama töökindlad kui muud Škoda sõidukid. Täiselektrilistel sõidukitel on vähem liikuvaid osi ja madalamad jooksvad kulud, mis on teile väga mugav ega mõjuta kuidagi auto töökindlust.
Elektriauto ei vaja rohkem korralist hooldust kui tavalised sõidukid, korralised hooldused on aga olulised iga sõiduki töökindluse ja turvalisuse tagamiseks. Seejuures ei nõua elektriautod mootori- ega käigukastiõli vahetamist ning neil on ka vähem liikuvaid osi.
Kõik Škoda Auto hooldused on valmis elektriautode ja hübriidide hooldamiseks. Kuid akude remonti teostatakse ainult teatud hoolduskeskustes. Töötame praegu hoolduskeskuste arendamise ja sertifitseerimise kallal, et tagada meie klientidele harjumuspärast teenindustaset.
Elektriautod pole eriti hooldusaltid. Neil on vähem kuluvaid osi. Neil puuduvad süüteküünlad, silindrid, sissepritse, turboülelaadurid, õlimahutid jne. Hooldus keskendub seetõttu peamiselt pidurite ning aku pinge ja mahutavuse kontrollile, st sõiduki juhtmestikule. Elektrisõiduki hoolduse üksikasjad sõltuvad mudelist ja selle varustusest.
Nagu kõigi teistegi Škodadega kehtib seaduspära, et kui Sa oma Škoda elektriauto eest hästi hoolitsed, pole kuigi sageli osi tarvis vahetada.
Soovitame Škoda klientidele hooldusse minna teatud läbisõidu täitumisel. Sinu Škodas on olemas ka häälassistent Laura, kes Sind teavitab hooldustöökoja külastamise vajadusest. Ta oskab isegi aidata Sul reserveerida aega mõnes meie usaldusväärses töökojas.
Enyaq vajab korralist hooldust kahe aasta järel. Teistel elektrimudelitel on see välp kaks aastat või 30 000 kilomeetrit*. Paindlik õlivahetus tuleb teha kahe aasta või 30 000 kilomeetri järel*. Fikseeritud õlivahetus tuleb teha ühe aasta või 15 000 kilomeetri järel*. Ülalmainitud välbad kehtivad enamikus riikides, kuid mõnel pool võivad need erineda sõltuvalt kohalikest õigusaktidest.
* kumb enne täitub
Kindlasti jäävad alles sellised sõiduki kasutamisega seotud põhitegevused nagu rehvirõhu kontrollimine ja mitmesuguste vedelike lisamine. Soovitame Sul kõik muu jätta esmaklassilist teenindust pakkuva volitatud teeninduskeskuse hooleks.
Elektrimootoriga autot ei tohi pukseerida köiega ega jäiga ühenduslüliga. Elektrisõidukit ei tohi pukseerida, seda võib transportida vaid treileril. Sõidukit võib lükata lühikest aega, kuid käiguvalits peab olema neutraalasendis ja süüde sisse lülitatud.
Otsene päikesevalgus akuni ei jõua, sest see asub sõiduki põrandas. Kuid sõiduki jahutamiseks vajalik energia tuleb akust, mis omakorda lühendab sõiduulatust.
Auto käitub nagu tavaline auto. Välgutabamus pole ohtlik. Kui sõidukit sel ajal laetakse, rakendub kaitse. Halvimal juhul saab laadija kannatada.
Auto käitub nagu tavaline auto. Kõrgepingeaku on hermeetiline, et vee sisstungi takistada.
Elektriauto käitub lombist või sügavast veest läbi sõites nagu iga tavaline auto. Kõrgepingeaku on vee sissetungi vältimiseks hermeetiline ja ootamatute plahvatuste pärast pole kindlasti tarvis muretseda.
Kuna aku on elektromagnetilise varjestusega, ei ole neil objektidel akule negatiivset mõju.
Ühe laadimisega läbitav sõiduulatus kasvab ja kasvab iga uue elektrisõidukite põlvkonnaga. Škoda Enyaqi puhul on sõiduulatus kuni 540* km, millest piisab täielikuks ja piiramatuks reisimiseks. Samamoodi nagu sisepõlemismootoriga autode kütusekulu talvel pisut kasvab, kasutavad ka elektriautod külma ilmaga rohkem energiat.
* Kehtib tüüpilise varustusega auto kohta.
Hübriidide, pistikhübriidide ja täiselektriliste autode turuletoomisega tahame elektromobiilsuse kõigile kättesaadavaks teha. Meie meelest on meie elektriautod suurepärane ja kulutõhus alternatiiv, seejuures väheste heitmetega või üldse heitmevaba.
See sõltub riigist, kus Sa elektriautot osta soovid.
Võimalused sõltuvad riigist, kus Sa soovid elektriauto ostu rahastada. Oleme kindlad, et olemas on mitmeid võimalusi ja Sinu kohalik müügiesindus saab Sind aidata parima leidmisel.
Elektriautodega saad pikas perspektiivis kindlasti raha säästa, kuna keskmised jooksvad kulud on palju madalamad kui tavasõidukitel. Sõltuvalt asukohariigist võid võita ka maksude pealt või muude riiklike kampaaniate abil. Soovitame täpsema info saamiseks võtta ühendust kohaliku müügiesindusega.
Hinnavahemikud sõltuvad üldiselt riigist, kus Sa soovid sõiduki soetada, kuna lõpphinda mõjutavaid tegureid on palju. Üldiselt rääkides on elektriautode jooksvad kulud oluliselt väiksemad ja samal ajal võivad nad olla kallimad kui tavalised sõidukid.
Oma klientide tarvis valmistame ette väga huvitavat pakkumist uute autode hinna ja sellega seotud teenuste osas. Konkreetse info avaldame koos Škoda elektriautode üksikute mudelite väljatoomisega. Lisaks sõltub lõpphind ka eraisikutele mõeldud riiklikest kampaaniatest. Hetkel käivad kõigis küsimustes läbirääkimised.
Mingi pidepunkti pakub „kütusehinna hinnang“ elektrisõiduki kasutamisel. Kui bensiini keskmine liitrihind on 1,25 eurot ja seda kulub umbes 6 liitrit 100 kilomeetrile, maksab selle vahemaa läbimine umbes 7,50 eurot. 100 kilomeetri läbimine elektriautoga nõuab umbes 17 kWh energiat. Kui kilovatt-tunni hind on 0,12 eurot, siis 100 kilomeetri läbimine elektriautoga maksab 2,00 eurot. Kilovatt-tunni hind sõltub Sinu elektritariifist, mida Sul tuleb elektriauto kasutamisel kindlasti optimeerida, et parimate energiahindade hüvesid nautida. Kasutuskulusid mõjutab ka sõiduki hooldus. Elektriautol pole näiteks tarvis vahetada õli, filtreid ja muid osi, mis on seotud sisepõlemismootori keerukate süsteemidega.