Praegu on elektriauto laadimiseks kaks harilikku viisi: üks kiirlaadimisjaamas, teine tavalisest kodusest pistikupesast. Kiirlaadimisjaamu võib leida näiteks ostukeskustest ning neid tehakse juurde ka tanklatesse ja muudesse kohtadesse linnades. Nende laadimisjaamade eelis on suurem laadimisvool võrreldes koduse laadimisega.
Üldiselt on Škoda elektriautot laadida väga lihtne ning on olemas mitmeid viise, kus ja kuidas seda teha. Üks neist on Škoda ametliku wallboxi – Škoda iV Chargeri – kasutamine.
Laadimiseks on kaks võimalust – vahelduvvooluga (AC) ja alalisvooluga (DC). Vahelduvvooluga laadimine pole nii kiire kui alalisvooluga. Vahelduvvoolu pruugitakse koduses elektrivõrgust laadimisel, kus pistikupesas on pinge 230 V või 400 V. Elektriauto peab selle vahelduvvoolu muundama alalisvooluks, seetõttu võibki laadimine kauem kesta. Laadimine kolmefaasilisest pistikupesast (mida kasutataks koduses majapidamises võimsamate elektriseadmete jaoks) on kiirem suurema energiavoo tõttu, kuid vahelduvvool tuleb ikkagi muundada alalisvooluks. Seetõttu ongi parim variant pruukida elektriautode laadimiseks kohandatud pistikupesa. Laadimine on mittelineaarne protsess. Alalisvoolulaadija laeb aku 80% täituvuseni enamasti vähem kui tunniga. Ülejäänud 20% mahutavusele kulub umbes sama palju aega kui esimese 80% jaoks.
1. Laadimiseks on Sul esmalt vaja kaarti või kiipi, et laadimisjaama pääseda. Kaardi või kiibi saad energiatarnijaga lepingu sõlmimisel. Võid valida ka Powerpassi kaardi (teenusepakkuja on firma Elli – Volkswagen Group Charging GmbH).
2. Laadija ekraanil toodud juhiste abil vali õige laadimispesa.
3. Ühenda laadimiskaabel valitud pistikupessa.
4. Laadimine käivitub automaatselt, kui kaabel on õigesti ühendatud. Laadimisaeg sõltub laadimisjaama tüübist ja mahutavusest, mis Sul on tarvis täis laadida.
5. Pärast laadimise algust võid end laadimisjaamast välja logida ning pistikupesa lukustub, et pistikut ei saaks seal laadimise ajal välja tõmmata.
6. Laadimise lõppedes logi end uuesti sisse ja eemalda kaabel. Seejärel võid sõitu jätkata.
Lühidalt öeldes laeb alalisvoolulaadija aku 80% täituvuseni vähem kui tunniga. Ülejäänud 20% mahutavusele kulub umbes sama palju aega kui esimese 80% jaoks. Kui Sa kiirlaadijale ligi ei pääse, kulub auto täislaadimiseks rohkem aega, see sõltub akust ja mudelist.
Laadida saad kodus või avalikes laadimisjaamades. Kui soovid laadida oma uut autot kodus, soovitame kaaluda Škoda iV Chargeri paigaldamist. Kui soovid kasutada avalikke laadijaid, leiad jaamad MyŠkoda või Powerpassi mobiilirakenduste abil.
Meie volitatud müügiesindused valmistavad ette pakkumise Sinu vajadustele vastava e-mobiilsuse täielikuks korraldamiseks. Kõik sõltub valitud mudelist, asukohast, elamu tüübist jne. Nad soovitavad sobivat Škoda iV Chargerit või üht meie laadimiskaablitest. Võta ühendust oma elektripakkujaga õige võimsuse tagamiseks.
Me kasutame terminit Wallbox sellise elektriauto laadimisseadme kohta, mis paigaldatakse seinale. Wallbox tähistab füüsilist süsteemi, mis varustab kaabli abil selle külge ühendatud autot elektrienergiaga. Seda toidetakse vahelduvvooluga. Škoda iV Chargerit, Škoda Auto ametlikku Wallboxi hakatakse Sinu volitatud Škoda müügiesinduses pakkuma kolmel varustustasemel.
Škoda iV Charger on spetsiaalselt välja töötatud klientidele, kes tahavad omale koju paigaldada kiire ja nutika laadimisjaama. Müügiesinduste töötajad oskavad anda infot ja soovitusi, milline Škoda iV Charger sobib kõige paremini Sinu soovitud auto ja vajadustega.
Kõige olulisem: Škoda iV Chargerit ei saa ise paigaldada. Kui Sa oled otsustanud Škoda iV Chargeri endale koju paigaldada, aitavad meie asjatundlikud müügiesindused Sul võtta ühendust volitatud elektrikuga, kes seadme paigaldab.
See on klientidele mõeldud paigaldusteenus, mis koosneb neljast põhiosast:
• Eelkontroll: online-küsimustik alusinfo kogumiseks kliendi koduse elektrivõrgu kohta. Küsimustiku leiab Škoda eMobility HUB-ist ja Elli veebipoest.
• Kodune kontroll: füüsiline kontroll kohaliku teenusepakkuja elektriku poolt
• Paigaldamine: seinakilbi paigaldamine
• Klienditugi
Sõltub peamiselt sellest, millist tüüpi Škoda iV Chargeri Sa soovid soetada. Meie kohalikud müügiesindused nõustavad Sind meelsasti otsuse tegemisel ja teevad vastava pakkumise.
Põhilised ohud tekivad siis, kui inimesed püüavad Škoda iV Chargerit ise paigaldada. Soovitame tungivalt lasta Škoda iV Charger alati paigaldada asjatundlikul volitatud elektrikul. Lisaks pead tagama, et Sinu kodu elektrivarustus on piisava võimsusega – seda saad arutada ja lasta hinnata mõnel meie kogenud abivalmis müügiesindusel.
Meie volitatud müügiesindused saavad Sulle jagada ainult üldisi nõuandeid. Sõltuvalt turust saavad müügiesindused pakkuda kliendile kodust kontrolli, mille käigus volitatud elektrik annab Sulle asjatundlikku nõu ja aitab ette valmistada dokumente elektritarnijale. Pärast kodust kontrolli võid ise võtta ühendust oma elektritarnijaga.
Jah. Elektriauto omamiseks pole tarvis omada oma maja ega garaaži. Oma auto võid parkida sinna, kuhu soovid. Kuid autot pead laadima avalikes laadimisjaamades, näiteks töö juures või kaubanduskeskuses. Näiteks Enyaqi aku võid alalisvoolu-laadimisjaamas laadida täituvuseni, millest piisab terveks nädalaks tööle ja tagasi koju sõitmiseks.
Škoda pakub järgmisi laadimistooteid:
• Škoda iV Charger, Škoda iV Charger Connect ja Škoda iV Charger Connect+
• Tüüp 2 kaablid
• Universal Charger iV (laadimine kodusest pistikupesast ja tööstusvoolu pistikupesast)
• Webasto Pure Wallbox
Universal Charger iV on standardne laadimiskaabel, mis võimaldab laadimist tavalisest või tööstusvoolu pistikupesast. Wallbox on seinale paigaldatud seade, mis pakub laadimisel mugavust ja turvalisust ning mitmeid nutifunktsioone (nutika Wallboxi korral).
Nutilaadimine on tavaliselt kõikehõlmav üldtermin. Sinna alla mahuvad kõik laadimisjaamade intelligentsed laadimistaristut optimeerivad funktsioonid, mis tasakaalustavad energiakasutust laadimisjaamade ja teiste seadmete vahel. Nutilaadimine tagab elektrisõiduki võimalikult tõhusa laadimise olemasoleva laadimisvõimsuse alusel ning kasutab soodustariife. Škoda iV Chargeri saab näiteks ühendada MyŠkoda või Powerpassi mobiilirakendustega.
Elektriautode laadimiseks saab kasutada laadimisjaamade võrgustikku, mis ulatub üle Euroopa. Kui hangid endale meie Powerpassi (Elli) kaardi, saad end lihtsalt sisse logida enamiku laadimisteenuse pakkujate juures.
Jah. Selle nimi on Powerpass: teenus, mida pakub ettevõte Elli - Volkswagen Group Charging GmbH. Tänu Powerpassi kaardile ja MyŠkoda mobiilirakendusele saad akut laadida sisuliselt igal pool. Ühtlasi näed sealtkaudu kogu oma laadimiste ja maksete ajalugu – kõik mugavalt ühes rakenduses! Powerpass on saadaval alates meie esimese Enyaqi debüüdist ja see annab sulle ligipääsu ka IONITY kiirlaadimisvõrgustikule.
Škoda autodel saab olema sama pistik nagu enamikul Euroopa turu elektriautodel – tüüp 2 ehk Mennekes vahelduvvooluga laadimiseks ja Combo 2 (CCS2) alalisvooluga laadimiseks.
Kiireim laadimine käib alalisvooluga. Just seda tüüpi voolu auto vajabki, seega pole tarvis muundada vahelduvvoolu alalisvooluks ehk laadimine on kiirem. Laadimisjaamade võrgus on juba olemas kiiremat laadimist võimaldavad alalisvoolu-laadimisjaamad.
Škoda pakub kliendile optimaalse paindlikkuse huvides kõiki laadimisvõimalusi. Soovitame koju paigaldada Škoda iV Chargeri sõiduki regulaarseks laadimiseks. Akut saad laadida ka teel olles. Laadimisjaamades laadimiseks on sõidukil olemas vastav vahelduvvoolukaabel, lisaks tavalise koduse pistikupesa tarvis mõeldud kaablile. Pikki vahemaid saab läbida kiirete laadimistega alalisvoolu-laadimisjaamades.
Ei. Laadimisprotsess on täiesti turvaline. Ohtu inimestele ei teki ühelgi hetkel. Nii autol kui ka laadijal on nendeks juhtumiteks mitmel tasemel kaitsemeetmed. Näiteks ei alustata laadimist enne, kuid pistik on kindlalt pistikupessa ühendatud ning nii auto kui ka laadija on kindlad, et kõik on valmis.
Mootor käivitub üksnes siis, kui laadimiskaabel on eemaldatud.
Ei, autos asuv laadija lülitub laadimisprotsessi lõppemisel välja.
Jah, Sa saad laadimisprotsessi katkestada. See ei kahjusta akut. Laadimine katkeb, kui Sa auto lukust avad. On ka võimalus laadimisprotsess peatada MyŠkoda kaudu.
Ei, igapäevane laadimine pole probleem. Laadimine lõpeb automaatselt, kui aku on täis.
Ei, akut pole laadimiseks tarvis tühjaks sõita.
Ei, seda pole tarvis. Aku eluea jooksul tekib ainult minimaalne mäluefekt, nii et mittetäieliku laadimise korral pole see märgatav.
Ei, alalisvooluga laadimisel saavutab aku 80% täituvuse umbes tunniga. Ülejäänud 20% tarvis vähendatakse aku säästmiseks laadimisvõimsust sujuvalt.
Sõltub välistemperatuurist ja aku täituvusest auto seismajätmisel. Kui aku on täis, siis madala välistemperatuuriga võib aku seista mitu kuud.
Me ei ütle, et oleks olemas parimat aega elektriauto laadimiseks, ehkki enamik inimesi eelistab seda teha öösiti, et hommikul oleks võtta täielikult laetud akuga auto. Sõltuvalt laadimiskohast võib täielikuks laadimiseks kuluda aega ühest tunnist kuni terve päevani ning neid tegureid tuleb Sul parima laadimisaja valikul arvestada.
Jah, mõnes riigis ja mõnel margil on juba juhtmevaba laadimine võimalik, kuid meie praegu oma autodele seda võimalust ei paku. Küll aga kaalume võimalust seda laadimisviisi tulevikus pakkuda.
Ausalt öeldes me kahtleme, et seda Sinuga kunagi juhtub. Meie sõidukid hoiatavad Sind alati aegsasti aku tühjenemise eest ning MyŠkodaga saad Sa ise täituvust suvalisel ajal suvalisest kohast kontrollida.
Aga me oleme siiski igaks juhuks valmis ning pakume Sulle mobiilsuslahendusi kas teeäärse abi teenuse osana või teiste vastavate e-mobiilsuse teenuste osana.
Sõiduk hoiab Sind jooksvalt kursis aku täituvusega samal moel, nagu tavaline sõiduk teavitab Sind kütusekogusest. Tänu pidurdusenergia taaskasutusele laed Sa akut pidevalt. Kui Sa ei reageeri mitmele tühjeneva aku kohta käivale hoiatusmärguandele ja aku lõpuks saabki tühjaks, jääb sõiduk samamoodi seisma nagu sisepõlemismootori puhul. Kui aga sisepõlemismootoriga autol võib toitesüsteemi sattuda käivitamist takistavat õhku, siis elektriautot võib ilma hoolduseta uuesti laadida.
Jah, sellise teenuse sõltumatud pakkujad on juba olemas ja kindlasti täitub turg pakkumistest. Praegu on meie klientidel võimalus lasta oma sõiduk pukseerida laadimiseks meie lähima hoolduspartneri või lähima laadimisjaama juurde. Sulle pakutakse alati parimat võimalust. Kuid me töötame ka oma lahenduste kallal, mida me hakkame pakkuma oma hooldusvõrgus või oma autoabi partnerite kaudu.