1946 - 1955
Pärast sõda mõjutab Tšehhoslovakkia majandustegevust riigistamine. Kvasiny ja Vrchlabi harutehased saavad osaks ettevõttest. Algab sotsialismiajastu, mis täielikult muudab Tšehhoslovakkia autotööstuse arengusuunda.
1946
Autotehased restruktureeritakse uue nime AZNP (Automobilové závody národní podnik – Autotehaste rahvaettevõte) all. Käivitatakse Škoda 1101 tootmine. Oma kerekuju tõttu saab see mudel rohkem tuntuks kui Tudor.
1948
Škoda võidab Presidendi karika 1000-kilomeetrisel võidusõidul Montevideo–Melo–Montevideo.
1950
Valitsusele mõeldud soomustatud erimudel VOS teeb pikaks ajaks lõpu keskklassi ja luksusautode tootmisele Mladá Boleslavis.
1952
Škoda esitleb sedaani 1200. Üks märkimisväärseid uuendusi on täismetallkere, mis asendab varasemat puidu ja metalli kombinatsiooni. Euroopas muutub täismetallkere valdavaks alles 1950. aastate lõpus.
1955
Turule jõuab Škoda 440 Spartak.