See on avalehe täiendav leht. Tagasi pöördumiseks klikkige nupul.
Ettevõtte ajalugu

1946 - 1955

Pärast sõda mõjutab Tšehhoslovakkia majandustegevust riigistamine. Kvasiny ja Vrchlabi harutehased saavad osaks ettevõttest. Algab sotsialismiajastu, mis täielikult muudab Tšehhoslovakkia autotööstuse arengusuunda.

1946

Autotehased restruktureeritakse uue nime AZNP (Automobilové závody národní podnik – Autotehaste rahvaettevõte) all. Käivitatakse Škoda 1101 tootmine. Oma kerekuju tõttu saab see mudel rohkem tuntuks kui Tudor.

1948

Škoda võidab Presidendi karika 1000-kilomeetrisel võidusõidul Montevideo–Melo–Montevideo.

1950

Valitsusele mõeldud soomustatud erimudel VOS teeb pikaks ajaks lõpu keskklassi ja luksusautode tootmisele Mladá Boleslavis.

1952

Škoda esitleb sedaani 1200. Üks märkimisväärseid uuendusi on täismetallkere, mis asendab varasemat puidu ja metalli kombinatsiooni. Euroopas muutub täismetallkere valdavaks alles 1950. aastate lõpus.

1955

Turule jõuab Škoda 440 Spartak.