See on avalehe täiendav leht. Tagasi pöördumiseks klikkige nupul.

ELEKTRIAUTODE KKK

Miks osta elektriauto, kui ma trende ei järgi?

On tähtis mõista, et tänu elektrimootorile ei saasta Sa oma ümbrust müra ja heitgaasidega. Vaikne töö ja kohalike heitmete puudumine tagavad keskkonnasõbralikkuse. Tulevikus pakub e-mobiilsus palju uusi teenuseid, mida me Sinu jaoks praegu ette valmistame. Näiteks on auto mugav kodune laadimine veel üks eelis, sest eritariifidega saad Sa oma auto ja kodu jaoks tarbida odavamat elektrit.

Kui paljud müügiesindused müüvad elektriautosid?

Lõpuks hakkavad kõik meie müügiesindused pakkuma elektrisõidukeid. Kõik need partnerid oskavad Sulle anda põhiinfot e-mobiilsuse kohta ning kõigil saab olema müügisaalis vähemalt üks mudel. Samuti saavad nad Sulle teha näidissõidu elektri jõul. (Tuleb arvesse võtta, et müügiesindusel ei pruugi olla kohapeal ainult puhtalt elektri jõul liikuvad mudelid, vaid ka pistikhübriidid)

Kas elektriautod pole avarii puhul ohtlikud?

Sarnaselt tavaautodele läbivad ka elektriautod kokkupõrkekatseid heade tulemustega. Avarii korral ei tekita akud plahvatusohtu, samuti saavad elektriautod hakkama ilma siduri ja käigukasti- või mootoriõlita, mis on tavaliselt avarii korral tulekahju põhjuseks. Üldiselt koosneb elektriauto palju vähemast hulgast osadest, mis samuti vähendab rikkevõimalust. Akud on ülejäänud autost täielikult isoleeritud ning avarii korral ühendatakse kogu süsteem lahti.

Kas mu elektriauto teeb mingit häält?

Seadusandlus hõlmab nüüd ka seda valdkonda ning me võime teatada, et uued SUPERB iV, OCTAVIA iV, ENYAQ ja samuti uus 2020. aasta CITIGOe iV mudel kasutavad juba e-heli.

Kas minu elektriauto on jalakäijaile ohtlik?

Üldiselt on elektrisõidukid vaiksemad kui tavaautod, mistõttu väikesel kiirusel liikudes peab elektriauto juht olema tavalisest ettevaatlikum. Kuid tänu uutele Euroopa õigusaktidele on meie elektriautodel ka e-heli, mis tagab, et neid on kuulda eelkõige just jalakäijate tsoonides liikumisel.

Kui pikk on üldiselt elektriautode eluiga?

Ausalt öeldes sõltub see eelkõige sellistest teguritest nagu sõidumaneer, auto korrashoid ja ettenähtud hoolduste läbimine. Küll aga saame Sulle kinnitada, et ŠKODA aku garanteeritud eluiga on 8 aastat või 160 000 kilomeetrit.

Mis on ŠKODA Connecti rakendus ja kuidas on see seotud e-mobiilsusega?

Rakendusega ŠKODA Connect on Su sõiduk alati Sinu kontrolli all. Saad kontrollida sõiduulatust, sõiduandmeid või vaadata, kuhu Sa oled auto parkinud. Ja mis eriti vahva – Sa saad isegi kontrollida, kas oled auto lukku pannud.

Kus elektriautosid tootma hakatakse?

• SUPERB iV hakkab valmima Kvasinys.
• CITIGOe iV Bratislavas.
• ENYAQ Mladá Boleslavis.


Kas kõik osad valmistatakse Tšehhi Vabariigis?

ŠKODA AUTO on juba investeerinud märkimisväärseid summasid elektrisõidukite tootmiseks vajaliku taristu loomisse meie tehastes, samuti liitium-ioonakude tootmisse otse Mladá Boleslavi tehases. Alates aastast 2019 hakkab Mladá Boleslavi tehas tootma komponente ka teiste Volkswageni kontserni markide pistikhübriidmudelite tarvis. Üksikute osade allhangete jaoks kasutame oma tarnijate võrku samamoodi nagu tavamudelite puhul.

Milline on ŠKODA kujutelm elektriautode tulevikust?

Me toome turule elektriauto CITIGOe iV ning SUPERBi ja OCTAVIA pistikhübriidmudelid, aastal 2020 saab valmis ka ENYAQ.

Millised mudelid elektrifitseeritakse?

Valmistame kogu oma mudelivaliku ulatuses ette mitmeid mudeleid erinevat tüüpi elektriajamitega. Aastal 2025 on vähemalt 10 ŠKODA mudelit ainult elektri jõul liikuvad. Aastal 2020 alustatakse ŠKODA ENYAQi tootmist. Strategy 2025 raames investeerib ŠKODA AUTO lähema mõne aasta jooksul kaks miljardit eurot elektriautode ja uute teenuste väljatöötamisse.

Mis vahe on elektriautol, hübriidil ja pistikhübriidil?

Pistikhübriid (PHEV) on auto, millel on nii elektrimootor kui ka sisepõlemismootor. Sisepõlemismootorit kasutatakse autos energiageneraatorina elektrimootori tarvis. Pistikhübriidi saab laadida ka välisest elektrivõrgust. Hübriidauto on samuti sisepõlemismootori ja elektrimootoriga, kuid seda ei saa elektrivõrgust laadida. Elektrimootorit käitavat akut laetakse ainult sõites ja see on mõeldud ainult lühikeste vahemaade läbimiseks, eriti aga paigaltvõtuks. Elektriautol pole sisepõlemismootorit, see liigub edasi ainult akult käitatava elektrimootori jõul. Akut saab laadida välistest energiaallikatest.

Mis vahe on elektriautol ja pistikhübriidil?

Mõlemal tüübil on olemas pistikupesa aku laadimiseks, kuid muus osas on need täiesti erinevad. Pistikhübriidis on klassikaline sisepõlemismootor ühendatud elektrimootoriga, mille akut saab laadida nii seinakontaktist kui ka sõidu ajal energiat regenereerides. Ka pistikhübriid suudab sõita täiselektrilises režiimis, kuid sõiduulatus on piiratud 30–60 kilomeetriga.

Milline on elektriautode ja hübriidide elutsükli erinevus?

Sõidukite elutsükkel ei sõltu põhimõtteliselt sellest, kas tegu on hübriidide, pistikhübriidide või täiselektriliste autodega. Põhiline vahe seisneb selles, et hübriididel ja pistikhübriididel on endiselt fossiilkütusel töötav mootor, kuna täiselektriline auto saab kogu energia akust ja sellel puuduvad heitgaasid.

Kas elektriautod on töökindlad?

Nagu te ehk teate, on kõik ŠKODA sõidukid väga töökindlad ja seda on ka meie elektriautod. Teeme suuri pingutusi kvaliteetsete sõidukite tootmiseks ja kasutame seejuures ainult rangetele nõuetele vastavaid töökindlaid osi, mille konstrueerimisel meie insenerid on tõsist vaeva näinud.

Kas on mingeid erinevusi elektriautode ja tavasõidukite töökindluses?

Üldiselt on elektriautod ja pistikhübriidid sama töökindlad kui muud ŠKODA sõidukid. Täiselektrilistel sõidukitel on vähem liikuvaid osi ja madalamad jooksvad kulud, mis on teile väga mugav ega mõjuta kuidagi auto töökindlust.

Kas elektriautod nõuavad lisahooldust?

Elektriauto ei vaja rohkem korralist hooldust kui tavalised sõidukid, korralised hooldused on aga olulised iga sõiduki töökindluse ja turvalisuse tagamiseks. Seejuures ei nõua elektriautod mootori- ega käigukastiõli vahetamist ning neil on ka vähem liikuvaid osi.

Kuidas ma tean, millises hooldustöökojas elektriautot hooldada saab?

Kõik ŠKODA AUTO hooldused on valmis elektriautode ja hübriidide hooldamiseks. Kuid akude remonti teostatakse ainult teatud hoolduskeskustes. Töötame praegu hoolduskeskuste arendamise ja sertifitseerimise kallal, et tagada meie klientidele harjumuspärast teenindustaset.

Mida hoolduseks tarvis läheb?

Elektriautod pole eriti hooldusaltid. Neil on vähem kuluvaid osi. Neil puuduvad süüteküünlad, silindrid, sissepritse, turboülelaadurid, õlimahutid jne. Hooldus seisneb seetõttu peamiselt pidurite ning aku pinge ja mahutavuse kontrollis. Elektrisõiduki hoolduse üksikasjad sõltuvad mudelist ja selle varustusest.

Kui sageli tuleb mul osi vahetada?

Kui Sa oma elektri-ŠKODA eest hästi hoolt kannad, tuleb osi vahetada pigem harvem – nagu kõigil teistelgi töökindlatel ŠKODA mudelitel.

Kui tihti pean ma elektriautoga hoolduses käima?

Soovitame klientidel autoga hoolduses käia teatud hulga kilomeetrite läbimise järel. Sinu ŠKODAs on olemas ka häälassistent Laura, kes Sind varakult teavitab hooldustöökoja külastamise vajadusest. Ta suudab Sulle isegi abi pakkuda, leppides kokku hooldusaja mõnes meie usaldusväärses töökojas.

Kui pikad on hooldusvälbad?

Korraline hooldus on vajalik kahe aasta või 30 000 kilomeetri läbimise järel ning pärast seda iga 30 000 kilomeetri või ühe aasta järel. Pikendatud hooldusvälba puhul on korraline hooldus vajalik kahe aasta või 60 000 kilomeetri läbimise järel ning pärast seda iga 60 000 kilomeetri või ühe aasta järel. See võib eri autodel erineda.

Kas ma saan tavapärast korrashoidu ise teha, arvestades elektroonika hulka autos?

Sõiduki elektrisüsteemi tõttu määratletakse konkreetsed tegevused, mis on juhule endale lubatud (täpselt nagu tavalistel ŠKODA autodel). Kuid nende tegevuste hulk väheneb seoses mootori lihtsustumisega aja jooksul. Kindlasti jäävad alles sellised sõiduki kasutamisega seotud põhitegevused nagu rehvirõhu kontrollimine ja mitmesuguste vedelike lisamine. Soovitame teil kõik muu jätta esmaklassilist teenindust pakkuva volitatud teeninduskeskuse hooleks.

Kas autot võib pukseerida?

Elektrimootoriga sõiduki pukseerimine köie või jäiga ühenduslüliga pole võimalik. Elektrisõidukit ei tohi pukseerida, seda võib transportida vaid treileril. Sõiduki lühiajaline lükkamine on võimalik üksnes juhul, kui sellel on sisse lülitatud vabakäik ja süüde.

Kas elektriautot on parem parkida varju või päikese kätte?

Kuna sõiduakud asuvad auto põrandas, ei saa otsene päikesevalgus neid kahjustada. Kuid sõiduki jahutamiseks vajalik energia tuleb akust, mis omakorda lühendab sõiduulatust.

Mis juhtub, kui autot tabab välk?

Auto käitub nagu tavaline auto. Välgutabamus pole ohtlik. Kui sõidukit sel ajal laetakse, rakendub kaitse. Halvimal juhul saab ka laadija kannatada.

Mis juhtub, kui autoga läbi sügava vee sõita?

Auto käitub nagu tavaline auto. Kõrgepingeaku on veekindel.

Kas mu elektriauto võib vees plahvatada?

Elektriauto käitub lombist või sügavast veest läbi sõites nagu iga tavaline auto. Kõrgepingeaku on veekindel ning ootamatu plahvatuse pärast pole Sul kindlasti tarvis muretseda.

Kas autos olevad magnetobjektid, mobiilseadmed või kõrgepingejuhtmed võivad akut kahjustada või selle tööomadusi halvendada?

Kuna aku on elektromagnetilise varjestusega, ei ole neil objektidel akule negatiivset mõju.

Kui kaugele ma talvel sõita saan?

Ühe laadimisega läbitav sõiduulatus kasvab koos iga uue elektrisõidukite põlvkonnaga. ŠKODA ENYAQi puhul on eeldatav sõiduulatus 500 km, millest piisab täielikuks ja piiramatuks reisimiseks. Samamoodi, nagu sisepõlemismootoriga autode kütusekulu talvel pisut kasvab, kasutavad ka elektriautod külma ilmaga rohkem energiat.

Kas ŠKODA elektrisõidukid on oma hinda väärt?

Hübriidide, pistikhübriidide ja täiselektriliste autode turuletoomisega tahame elektromobiilsuse kõigile kättesaadavaks teha. Meie meelest on meie elektriautod suurepärane ja kulutõhus alternatiiv, seejuures väheste heitmetega või üldse heitmevaba.

Kas elektriautod on kallimad?

See sõltub riigist, kus Sa elektriautot osta soovid. Üldiselt on meie mugav linnasõiduk CITIGOe iV kuluefektiivne versioon, kuna OCTAVIA, SUPERB või ENYAQ on pisut kallimad ja suurepärased võimalused pikkadeks vahemaade läbimiseks ja perereisideks.

Kas on teisi võimalusi elektriauto soetamiseks?

Võimalused sõltuvad riigist, kus Sa soovid elektriauto ostu rahastada. Oleme kindlad, et olemas on mitmeid võimalusi ja Sinu kohalik müügiesindus saab Sind aidata parima leidmisel.

Kas ma säästan elektriautot ostes raha?

Elektriautodega saad pikas perspektiivis kindlasti raha säästa, kuna jooksvad kulud on keskmiselt palju madalamad kui tavasõidukitel. Sõltuvalt asukohariigist võid võita ka maksude pealt või muude riiklike kampaaniate abil. Soovitame täpsema info saamiseks võtta ühendust kohaliku müügiesindusega.

Millised on elektriautode ja hübriidide hinnad võrreldes tavaliste sõidukitega?

Hinnavahemikud sõltuvad üldiselt riigist, kus Sa soovid sõiduki soetada, kuna lõpphinda mõjutavaid tegureid on palju. Üldiselt rääkides on elektriautode jooksvad kulud oluliselt väiksemad ja samal ajal võivad nad olla kallimad kui tavalised sõidukid.

Milliseid eeliseid saab inimene, kes on huvitatud elektriauto ostmisest võrreldes sellega, kui ta ostaks sisepõlemismootoriga auto? ŠKODA AUTOlt, mitte riigilt toetusena.

Oma klientide tarvis valmistame ette väga huvitavat pakkumist nii uute autode hinna kui ka sellega seotud teenuste osas. Info avaldame järk-järgult koos ŠKODA elektriautode üksikute mudelite väljatoomisega. Lisaks sõltub lõpphind ka eraisikutele mõeldud riiklikest kampaaniatest. Hetkel on kõik läbirääkimiste faasis.

Kui palju maksab 100 kilomeetri läbimine elektriautoga? (ilma amortisatsioonita, loomulikult puhtteoreetiliselt ja keskmiselt, kuna see sõltub tarnijate hindadest)

Elektrisõiduki kasutamiseks kuluva „kütuse“ hinna kohta saab anda ainult ligikaudseid hinnanguid. Kui bensiini keskmine liitrihind on 1,25 eurot ja seda kulub umbes 6 liitrit 100 kilomeetrile, maksab see umbes 7,50 eurot. 100 kilomeetri läbimiseks elektriautoga kulub umbes 17 kWh elektrienergiat. Kui kilovatt-tunni hind on 0,12 eurot, siis 100 kilomeetri läbimine elektriautoga maksab 2,00 eurot. Elektrienergia hind aga sõltub Sinu tariifidest, mida Sa elektriautot kasutades kindlasti optimeerida soovid, et saada parima hinnaga elektrit. Lisaks mõjutab jooksvaid kulusid teine tegur ehk hooldus, kus pole tarvis vahetada näiteks õli ja filtreid ega muid sisepõlemismootori keeruka süsteemiga seotud osi.