Verstapostid meie teekonnal
1895: Slavia, meie esimene jalgratas
Škoda lugu algas mitte neljal rattal, vaid kahel. Entusiastlikud jalgrattahuvilised ja Tšehhi patrioodid Václav Laurin ja Václav Klement otsustasid oma hobist teha ameti ning hakata tootma jalgrattaid nimega „Slavia“. Uus rattamark sai kiiresti kvaliteedi ja uuenduslikkuse sümboliks. L&K tõusis peagi suuruselt teiseks jalgrattatootjaks Tšehhimaal.
Verstapostid meie teekonnal
1899: Esimesed mootorrattad
Neli aastat hiljem hakati ehitama abimootoriga jalgrattaid. Need mootorrattad muutusid peagi väga menukaks ning võitsid mitmeid auhindu võidusõitudel, olles noore ettevõtte teiseks nurgakiviks. Mladá Boleslavis valminud mootorrattad said minevaks kaubaks mitte ainult kodumaal, vaid ka piiri taga.
Verstapostid meie teekonnal
1905: Saage tuttavaks – Voiturette A
Senisest edust tiivustatud Laurin ja Klement liikusid edasi neljarattaliste sõidukite juurde ja esitlesid oma esimest autot, mis kandis nime Voiturette A. Auto paistis silma mõistliku hinna, praktilisuse ja vastupidavusega. Väike, seitsmehobujõuline auto pani aluse L&K arengule, mida saatis uute edukate mudelite turuletoomine.
Verstapostid meie teekonnal
1925: L&K ja Škoda ühinemine
1924. aastal sai L&K tehas suures tulekahjus tõsiselt kannatada ning see viis lõpuks firma ühinemiseni Škoda, Plzeňi hiiglasliku masinatehasega. Ettevõte Laurin & Klement lõpetas tegevuse. Kogu 20. sajandi vältel, sealhulgas kahe maailmasõja ja sotsialistliku plaanimajanduse jooksul püsis Škoda kvaliteetsete autode tootmise kursil.
Verstapostid meie teekonnal
1991: Ühinemine Volkswageniga
Märtsis 1991 sai alguse partnerlus Volkswageniga. Isegi firma nimi on uus: autotehas Škoda, ühisettevõte. Kolm aastat pärast Volkswageniga ühinemist tuli välja uus mudel nimega Škoda Felicia. Koostöö Euroopa suurima autotootja Volkswageniga oli väga viljakas ja viis tootmise uuele tasemele.
Verstapostid meie teekonnal
1996: Škoda Octavia
See oli esimene mudel, mis loodi täielikult puhtale lehele pärast „raudse eesriide“ langemist ja Volkswageniga ühinemist. See andis otsustava tõuke firma kiirel muutumisel kogu maailmas tunnustatud tegijaks. Esimese mudeli turuletulekust alates on toodetud üle viie miljoni Škoda Octavia ning neid tuleb üha juurde.
Verstapostid meie teekonnal
2016: Algab linnamaasturite kampaania
Aastal 2016 asus Škoda laiemalt tegutsema kiiresti paisuvas linnamaasturite segmendis, kus mark oli varem esindatud eduka Yetiga. Esimene uue strateegia raames väljalastud mudel oli Škoda Kodiaq, millele peatselt järgnes Škoda Karoq.
Verstapostid meie teekonnal
2017: Vision E, esimene täiselektriline Škoda
Ideeautoga Vision E pakkus Škoda esimest vaadet tuleviku individuaalsele mobiilsusele. Viieukseline kupee-linnamaastur suudab puhtalt elektri jõul läbida kuni 500 kilomeetrit ning vastab isejuhtivate autode 3. taseme nõudmistele.
Verstapostid meie teekonnal
2019: iV sarja väljatoomine
Pärast e-mobiilsuse ajastusse sisenemist, alamkaubamärgi iV väljatoomist ning Superb iV, Octavia iV ja Citigoe iV mudelite esitlemist aastal 2019 järgnes aastal 2020 meie esimene täiselektriline linnamaastur Škoda Enyaq iV.
Verstapostid meie teekonnal
2022: Uus disainikeel
Seitsmeistmelist kontseptsõidukit Vision 7S avalikustades pakume esimese konkreetse vaate margi uuele disainikeelele, mis ühendab endasse vastupidavuse, funktsionaalsuse ja eheduse. Kaubamärgi uut identiteeti, sealhulgas logo ja firmavärve, esitleti samal ajal.