Laurin & Klementist Škodani

Aastal 1895 alustas L&K Mladá Boleslavis oma Slavia jalgrataste ja hiljem mootorrataste valmistamist. Autotootmine käivitati aastal 1905. Laurin & Klementi logo ehtis Mladá Boleslavi autosid aastani 1925, sestpeale on need kandnud Škoda tiibadega noole sümbolit.

1895

Slavia logo (1895-1905)

Mladá Boleslavi töökojas valmistati Slavia märki kandvaid jalgrattaid ja mootorrattaid. Logo kujutas ratast koos pärnalehtedega, mis sümboliseerisid slaavi rahvaid. Lisandusid firma asutajate (Laurin ja Klement) nimed, millest hiljem sai uue logo põhimotiiv.

1905

L&K logo (1905-1925)

L&K logo disain oli mõjutatud 20. sajandi alguse menukast juugendstiilist. Firma kahe asutaja nimed on ümbritsetud võitu sümboliseeriva loorberipärjaga, inspiratsiooni andis ilmselt ka Václav Laurini nime sarnasus ladinakeelse sõnaga laurea – loorber.

1926

Škoda logo (1926-1933)

Alates aastast 1926 toodeti Mladá Boleslavis autosid Škoda märgi all. Vaatamata täiesti erinevale nimele võib uue disaini juures märgata järjepidevust oma eelkäijaga võrreldes. Ehkki Škoda logol on uudne ovaalkuju, jäi kaubamärgi nimi – loorberilehtedetest ümbritsetuna – kesksele kohale.

1926

Škoda logo (1926-1995)

Kuulsa „tiivulise noolega“ logo kasutati esimest korda aastal 1926. Selle algupära on jäänud saladuseks, kuigi idee (indiaanlase stiliseeritud siluett koos viiest sulest koosneva peaehtega) autoriks on mõnikord peetud ettevõtte Škoda Plzeň kommertsdirektorit Tomáš Magličit.

1999

Škoda Auto logo (1995 - 2011)

Must-roheline logo, mis võeti kasutusele aastal 1995, tõstis esile Škoda kaubamärgi originaalsust. Must sümboliseeris saja-aastast traditsiooni, roheline keskkonnasõbralikku tootmist.

2011

Škoda logo (2011 - 2016)

Loosungi „The New Power of ŠKODA“ all esitles Škoda 2011. aastal oma uue firmastiili põhielemente. Neid iseloomustasid värskus ja täpsus. Traditsioonilise tiivulise noolega logol kasutati uut värvivalikut, et see näeks välja veelgi iseloomulikum ja täpsem kui kunagi varem.

2016

Škoda logo (alates 2016)

Škoda uus logo põhineb lausel „Leidlikkusest kannustatud – nutikad ideed aastast 1895“, mis väljendab Škoda raugematuid püüdlusi oma klientide ja nende vajaduste nimel, rõhutades seejuures Škoda ajalugu ja firmaväärtusi.