Nutikad uued abisüsteemid ohutuse ja mugavuse suurendamiseks
Teise põlvkonna Kodiaqi uued abisüsteemid suurendavad juhtide ja reisijate ohutust ja mugavust. Nende hulka kuuluvad pöördeabisüsteem, kokkupõrke vältimise abisüsteem, ristmikuabisüsteem, väljumise hoiatus, automaatne hädaabisüsteem – tagumine jalakäija ning intelligentne parkimisabi täiendavate võimalustega Treneeritud Parkimine ja Kaugjuhtimisega Parkimine. Pöördeabisüsteem reageerib hoiatuse ja vajadusel automaatse pidurdusega, kui pööret tehes läheneb vastutulev sõiduk. Kokkupõrke vältimise abisüsteem täiustab automaatselt roolimisliigutusi äkilise vältiva manöövri korral. Ristmikuabisüsteem kasutab radarandureid ja esikaamerat, et hoiatada ülekäigurajal või pimedas kohas välja keerates ülekäivatest liiklejatest või jalgratturitest. Vajadusel käivitab see visuaalsed ja helilised hoiatused ning seejärel rakendab pidurid automaatselt. Väljumise hoiatus annab visuaalse hoiatuse välispeeglis ja hoiatuse heli, kui uks avatakse tagant läheneva liikluse korral. Sellel on 35 meetri ulatus ja see katab 120 kraadise nurga.
Kaugjuhitav parkimine väljaspool sõidukit
Uus intelligentne parkimisabi võimaldab Kodiaqi automaatselt parkida nii pikisuunalistesse kui ka paralleelsesse parkimiskohtadesse. Nüüd juhib see ka sõiduki kiirust peale roolimist ja peatab automaatselt, kui süsteem tuvastab takistuse. Tagumisel osal hoolitseb selle eest uus automaatne hädaabisüsteem – tagumine jalakäija, mis on saadaval Kodiaqile 2024. aastal. Samal ajal, kui eelmine Manööverdusabisüsteem tugines ainult tagaosas olevatele anduritele, et analüüsida sõiduki ümbrust, lisab uus süsteem pilte tagumisest vaatekaamerast, mis on nüüd ühendatud ka haagiseabi funktsiooniga, et jalakäijaid ja lapsi paremini tuvastada. Uued võimalused Treneeritud Parkimine ja Kaugjuhtimisega Parkimine pakuvad rohkem parkimise mugavust. Treneeritud Parkimisabi abil saavad juhid salvestada kuni viie lemmikparkimiskoha lähenemise kuni 50 meetri kaugusel. Kui sõiduk tunneb ära mõne neist parkimiskohtadest, suudab see automaatselt teha mälu järgi parkimismanöövri. Juht saab selle manöövri alustada nii sõidukis olles infotainmentsüsteemi menüü kaudu kui ka väljaspoolt, rakendades seda nutitelefoni rakenduse kaudu. Kaugjuhitavat parkimisabi, mida on vaja rakendusega juhitavaks parkimiseks, saab kasutada ka sõiduki juhtimiseks parkimiskohtadesse, mida süsteemi salvestatud pole, kuni viie meetri kauguselt, kusjuures juht juhib protsessi nutitelefoni kaudu. See saab olema saadaval Kodiaqi teise põlvkonna mudelil aastal 2024. Kõik parkimisabistajad kuuluvad Assisted Drive Plus paketti, koos parema pildiresolutsiooni ja kasutusmugavusega Area View funktsiooniga.
Täiustatud küljeabisüsteem ja sõiduabisüsteem
Kõige uuem versioon küljeabisüsteemist suurendab tagant lähenevate sõidukite tuvastusvahemikku 70 meetrilt 90 meetrile, tagades suurema ohutuse näiteks maanteedel. Selle põhjuseks on võimsamad radarandurid, mis on paigutatud põrkerautorite nurkadesse. Front Assist sisaldab nüüd ka ettenägelikku jalgratturi kaitset. Täiustatud Sõiduabisüsteem pakub parendatud visuaalset kuvandit teistest lähedalasuvatest sõidukitest Virtuaalses Kojamehes ja kuvamispiirdeklaasis. Assisteeritud Sõidupaketi raames sisaldab Sõiduabisüsteem ka Kohanemisega Sõidurajaabi ja Kohanemisega Kiirushoidikut (ACC). Koos navigatsioonisüsteemiga ennustab see kurve, ristmikke ja ringristmikke. Hetkel kehtivat maksimaalset lubatud kiirust saadakse Intelligentse Kiirusabisüsteemiga, mis kasutab uuenduslikku Liiklusmärgituvastust ja kohandab kiirust eelseisvate piirangutega õigeaegselt, ilma et kasutataks pidureid. Umberistumisabi ühendab Adaptiivse Kiirushoidiku ja Adaptiivse Sõidurajaabi funktsioonid. See võimaldab automaatset käivitamist, pidurdamist ja roolimist tiheda liiklusega ummikutes kuni 60 km/h kiirustel, jälgides läheduses asuvate sõidukite liikumisi. Meeskonnakaitseabi sulgeb automaatselt avatud aknad ja vajadusel ka panoraamkatuse. Samuti aktiveerib see ohutusmärgutuled ja pingutab esiistmete turvavöid kui sensorid tuvastavad erakorralist või paanikapidurdust, esikülje, külje või tagakülje eelseisva kokkupõrke korral. Hädaabisüsteem vähendab õnnetusohu riski, kui juht pole enam võimeline sõidukit juhtima, näiteks meditsiinilise hädaolukorra tõttu. Kui süsteem tuvastab sellise olukorra, võtab ta üle sõiduraja juhtimise, lülitab sisse ohutusmärgutuled ja hakkab sõidukit õrnalt pidurdama seisma. Seejärel avab uusima põlvkonna süsteem automaatselt uksed, lülitab sisse siseruumi valgustuse ja aktiveerib eCall mõne sekundi jooksul pärast sõiduki peatumist.
Kuni üheksa turvapatja kaitsevad reisijaid
Teise põlvkonna Kodiaq on varustatud kuni üheksa turvapadjaga. Lisaks juhi- ja kaassõitja turvapadjadele on standardvarustuses ka esimeste istmete külgturvapadjad, pea turvapadjad ning keskmine turvapadi juhi ja kaassõitja vahel. Teise rea istmete külgturvapadjad on saadaval lisavarustusena.