Kerghübriidid suurema efektiivsuse nimel
Uuendatud Octavia mootorivalik algab 1,5 TSI bensiinimootorist ja 2,0 TDI diislist, mis kumbki arendavad 85 kW (115 hj) ja tulevad koos 6-käigulise manuaalkäigukastiga. Senine kolmesilindriline 81 kW mootor asendati uue neljasilindrilisega. Sarnaselt 1,5 TSI jõuallika 110 kW (150 hj) versioonile on ka baasmootor saadaval kerghübriidtehnoloogiaga, kui valida ka automaatne DSG-käigukast. Pidurdustel tekkiv energia salvestatakse 48-voldisesse liitiumioonakusse, kasutades 48-voldist vesijahutusega startergeneraatorit, mida käitatakse rihmaga. See kooslus toetab sisepõlemismootorit täiendava elektrienergiaga või võimaldab Octavial edasi kulgeda ka ajutiselt seisatud mootoriga. Kui tarvis läheb vähe võimsust, oskavad mõlemad ACT+ tehnoloogiaga 1,5 TSI mootoriversioonid kaks silindrit välja lülitada, tekitades täiendava kütusesäästu. Mootori turbolaaduril on muutuva geomeetriaga turbiin.
Peenviimistletud 2,0 TSI mootorid
Mõlemad 2,0 TSI mootorid pritsivad kütust silindritesse 350-baarise rõhuga ning kasutavad muutuvat klapitõusu. Viimistletud õhuvool sisselaskes ja hõõrdekadude vähendamine toovad kaasa suurema võimsuse. Nelikveolisena pakutav 150 kW (204 hj) versioon töötab kõrgema 12,2:1 surveastmega ja on eelkäijast 10 kW (14 hj) võrra võimsam. 195 kW (265 hj) tippmootor pakub lausa 15 kW (20 hj) rohkem võimsust. Mõlemad mootorid on eelnevaist ka ökonoomsemad.
Diisli heitgaase puhastatakse topeltdoseerimisega
Mõlemal 2,0 TDI mootoril aitavad teraskepsud väntvõlli kuumakadusid vähendada ja samas ka mootori pöörlemiskiirust suurendada. Sissepritse rõhk küündib 2200 baarini, samas kui turbolaadurid kasutavad muutuvgeomeetriaga turbiine, mis tagab optimaalse ülelaaderõhu väga laias pööretevahemikus, päädides autojuhi jaoks sujuvama võimsuskarakteristikaga. Heitgaaside optimeeritud puhastussüsteem käitleb lämmastikoksiide (NOx) mootori läheduses ja kasutab AdBlue topeltpritset kummagi järjestikku paikneva SCR-katalüsaatori ees.