Škoda Octavia: Turvalisus

› Tõhusam juhimonitooring: uus tähelepanuassistent jälgib juhi käitumist suurema täpsusega

› Kergem parkida: intelligentne parkimisabi ja distantsparkimisabi toovad uuel tasemel mugavuse, samas kui automaatpidurdus tuvastab jalakäijad suurema täpsusega

› Kuni kümme turvapatja: tagamaks sõitjate suuremat turvalisust

Uuenduslik algoritm hindab juhi käitumist
Uuendatud Octavias asendati senine juhi hoiatussüsteem (Driver Alert) uue tähelepanuassistendiga (Attention and Drowsiness Assist), mis on kasutusel ka täiesti uuel Superbil ja täiesti uuel Kodiaqil. Süsteem jälgib juhi käitumist ja hindab tema unisust. Kui varasem hoiatussüsteem lähtus peamiselt vaid andmetest, mis saadi elektromehhaanilise roolivõimendi kaudu, siis uus tähelepanuassistent kogub infot erinevatelt juhtseadmetelt ja sõidurajahoidikult. See kasutab innovaatilist algoritmi tegemaks vahet lühiajalisel tähelepanematusel (hetkeline segav tegur) ja pikaajalisel tähelepanematusel (väsimus). Süsteem tuvastab kiirustel üle 65 km/h kõrvalekalded ebanormaalsest roolimisest ning hindab pidevalt juhi käitumist analüüsimaks tema sobivust rooli taha. Kui süsteem jõuab veendumuseni, et juht on väsinud, annab see digitaalses näidikuplokis kolmeastmelise nähtava ja kuuldava hoiatuse: soovituslik, hoiatav ja sekkuv. Kui juht ühelegi neist hoiatustest ei reageeri, tõmbab Hädaolukorra assistent turvavööd pingule ja vajutab korraks pidurit. Seejärel aktiveerib süsteem ohutuled, hoiab autot ise sõidurajal ning pidurdab selle peatumiseni. Lõppfaasis teeb Hädaolukorra assistant eCall’i kaudu automaatse abikõne.

Mugav ja turvaline parkimine
Uus intelligentne parkimisabi (saadaval automaatkäigukastiga) võimaldab Octavial automaatselt sõita parkimiskohale ja sealt välja, olgu tegu paralleelse või risti asuva parkimiskohaga. Lisaks roolimise ülevõtmisele (nagu tavaline parkimisassistent) kontrollib süsteem nüüd ka pidureid ja liikumiskiirust ning tagatipuks ka liikumissuunda (edasi või tagasi). Ühtlasi peatab süsteem auto automaatselt, kui avastatakse mõni takistus. Peagi debüteeriv distantsparkimisassistent (saadaval vaid automaatkäigukastiga) läheb veel sammu kaugemale. See võimaldab juhil intelligentse parkimisabilise manöövreid kontrollida eemalt MyŠkoda rakenduse kaudu. Sõiduk ja nutitelefon on omavahel ühenduses Bluetoothi kaudu, kui juht asub Octaviast kuni nelja meetri kaugusel. Kogu protseduuri sooritamiseks peab juht rakendusest valima soovitava manöövri tüübi ja liikumissuuna, kuidas ta soovib parkimiskohalt välja sõita. Suurim kiirus manöövri käigus on 9,5 km/h. Uus jalakäijatuvastusega automaatpidurduse funktsioon (Automated Emergency Brake – Pedestrian Rear), mis tuleb valikusse hiljem, ennetab otsasõite tagurdamisel, analüüsides tahavaatekaamera pilti ja pidurdades autot vajadusel. Haagiseassistendiga Trailer Assist hõlbustab uus Octavia ka haagisega manööverdamist.

Kõrgel tasemel passiivohutus
Škoda Octavia on oma klassi üks turvalisemaid autosid. 2022. aastal kordas ta edukalt Euro NCAP-avariitestide 5-tärnilist maksimumhinnangut, seda karmistunud testitingimustele vaatamata. Sõitjaid kaitsevad avarii korral kuni kümme turvapatja: teiste seas ka keskturvapadi juhi ja kaasreisija vahel ning juhi põlvede turvapadi, rääkimata juhi ja kaassõitja pea- ja külgpatjadest ning turvakardinatest, mis kuuluvad põhivarustusse. Lisavarustusena saab soetada külgturvapadjad ka taha.