Škoda Elroq teenis Euro NCAP-i avariitestis 5 tärni

› Škoda Elroq saavutas maksimaalse 5-tärnilise hinnangu Euro NCAP-is, mida peetakse avariiohutuses Euroopa etalontestiks

› Enyaq ja Octavia näitavad endiselt tipptasemel ohutust, vaatamata tänavustele rangematele nõuetele

› Iga Škoda uudismudel alates 2008. aastast on saavutanud kõrgeima 5-tärnilise ohutushinnangu

Sõltumatu tarbijaorganisatsioon European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) testis Škoda Elroqi avariiohutust ja omistas täiselektrilisele kompaktmaasturile maksimaalse 5-tärnilise ohutushinnangu. Enyaq ja Octavia tõestasid taaskord oma tipptasemel ohutust, kuuludes ka Euro NCAPi rangemate 2025. aasta testikriteeriumide järgi turu kõige ohutumate autode hulka. See tõestab Škoda püsivalt tugevaid testitulemusi, mille järgi on iga uudismudel 2008. aastast alates saavutanud Euro NCAP testides maksimaalse 5-tärnilise hinnangu.

Täiskasvanud sõitjate kaitstuse kategoorias (üks neljast kategooriast) saavutas Škoda Elroq tulemuseks 90%, mis ületab tublisti 5-tärnilise hinnangu saavutamiseks vajalikku miinimumi 80%. Hinnang põhineb neljal kokkupõrketestil: 50 km/h laupkokkupõrge vastu liikuvat deformeeruvat barjääri, 50 km/h laupkokkupõrge vastu jäika seina, 60 km/h külgkokkupõrge liikuva barjääriga ning 32 km/h külgkokkupõrge vastu posti. Hindamisel võetakse arvesse ka kaelavigastuse riski tagant kokkupõrke korral ning avariijärgseid juhiabisüsteeme nagu näiteks mitmikavarii automaatpidurdus ja aknaklaaside automaatavamine uputustestis.

Lapssõitjate kaitstuse kategoorias sai Elroq tulemuseks 87%. Nii laup- kui ka külgkokkupõrketestides mõõdeti lapsmannekeenidel väga madalaid koormusnäite, mis andis tervikuna rohelisse skaalasse jääva testitulemuse. Elroq saavutas maksimumpunktid ka turvatooli paigalduslihtsuse eest ning hea ühilduvuse eest turul pakutavate mitmesuguste lapseistmetega.

Kolmandas kategoorias jalakäijate kaitstus (VRU) – kuhu käivad lisaks jalakäijatele ka jalgratturid ja mootorratturid – saavutas Elroq 77%. Selles kategoorias hinnatakse sõiduki võimet hoida õnnetusi ära moodsate andurisüsteemide abil. Testides jäljendatakse erinevaid reaalseid olukordi nagu sõidutee ületamine jalakäija või jalgratturi poolt, pikisuunas liikuvate kergliiklejate tuvastus ja nende märkamine andurite poolt pööretel või tagurdades. Kõiki neid olukordi hinnatakse nii päevavalges kui ka pimedas. Veel üks oluline uus funktsioon on „ukse avamise“ hoiatus, kui autoukse avamise hetkel hoiatatakse reisijat tagant läheneva jalg- või mootorratturi eest. Puhkudel, kus kokkupõrget ei ole võimalik ära hoida, mõõdetakse avariitestides võimalikke vigastusi kasutades lapse ja täiskasvanu pea, reie ja jala katsemudeleid.

Juhiabisüsteemide kategoorias saavutas Elroq 78%. See valdkond hõlmab sõiduki võimet vältida kokkupõrkeid teiste sõidukitega erinevates olukordades, ühtlasi ka rajahoidiku tõhusust, mille eest kogus Elroq maksimumpunktid.

Škoda Enyaq ja Škoda Octavia said tänavuste rangemate nõuetega samuti suurepäraselt hakkama ja kordasid varasemaid tipptulemusi. Škoda Enyaq kordas oma 2021. aasta tulemust, samas kui Škoda Octaviat testiti nüüd juba kolmandat korda. Saavutades 5-tärnilise hinde juba 2019. ja 2022. aastal, näitas see oma tipptaset nüüd juba kolmandat korda ja säilitab praeguse hinnangu nüüd veel järgmiseks kuueks aastaks. Kokkuvõttes kinnitavad need kolm mudelit Škoda tugevaid tulemusi Euroopa raskeimates avariitestides.

Euro NCAP on kümne Euroopa riigi transpordiministeeriumide, kindlustusühingute ja uurimisasutuste ühendus. See asutati 1997. aastal peakorteriga Leuvenis Belgias. Ühendus viib läbi uudismudelite avariiohutusteste, hinnates täiskasvanud ja lapssõitjate kaitstust autos, kergliiklejate ohutust ja aktiivseid juhiabisüsteeme. Hinnangud põhinevad EU27-s, Ühendkuningriigis ja Norras müüdavatesse sõidukitesse paigaldatud minimaalsel ohutusvarustusel. Alates 2020. aastast on Euro NCAP oma hindamiskriteeriume iga kolme aasta tagant karmistanud, aidates kaasa liiklusõnnetuste ja nende tagajärgede järjepidevale vähendamisele.