Škoda Superb: Turvalisus

› Superbil teevad debüüdi pööramisabi, ristmikuabi, hädaolukorra roolimisabi, väljumishoiatus ja automaatne jalakäija hädapidurdus tagurdamisel

› Laiendatud funktsionaalsusega kõikehõlmav juhiabisüsteem (Travel Assist), ümberreastumise abisüsteem ja esiradari süsteem

› Turvalisust lisavad veelgi tähelepanu- ja väsimusmonitor ning proaktiivne reisijakaitsesüsteem

Turvalisus: maksimaalne kaitse kuni kümne turvapadja ning täiustatud ja uute juhiabisüsteemidega

Superbil debüteerivad intelligentsed uued juhiabisüsteemid
Neljanda põlvkonna Superb saab arvukalt uusi ja täiustatud juhiabisüsteeme, millest mõned on sellel mudelil kasutusel esimest korda. Sinna hulka kuuluvad pööramisabi, ristmikuabi, hädaolukorra roolimisabi ja väljumishoiatus, kuna automaatne jalakäija hädapidurdus tagurdamisel lisandub lähitulevikus. Uusima põlvkonna pööramisabi (Turn Assist) hoiatab juhti ja vajadusel pidurdab automaatselt, kui pööret tehes läheneb vastassuunast sõiduk. Hädaolukorra roolimisabi (Emergency Steering Assist) suurendab automaatselt roolimisliigutuste ulatust äkilise põikemanöövri korral, kui juht pöörab avarii ärahoidmiseks rooli liiga hilja või liiga vähe. Elektrooniline stabiilsuskontroll ESC sekkub automaatselt ala- ja ülejuhitavuse vältimiseks. Hädaolukorra roolimisabi töötab kiirustel 30–150 km/h ning seda saab teabe- ja meelelahutussüsteemi menüüst ajutiselt välja lülitada, aga mitte täielikult deaktiveerida. Ristmikuabi (Crossroad Assist) kasutab radariseadmeid ja esikaamerat, hoiatamaks juhti ristisuunas liikuvate sõidukite, jalgratturite ja jalakäijate eest hoovist või varjatud nurga tagant väljasõidul. Vajadusel annab see juhile heli- ja valgussignaalidega märku ning seejärel rakendab tööle pidurid. Väljumishoiatus annab küljepeegli kaudu visuaalse hoiatuse ja ka hoiatusheli, kui ukse avamise ajal mõni sõiduk parajasti tagantpoolt läheneb. Süsteemi tööulatus on 35 meetrit ning see katab 120-kraadise nurga.

Nutikas parkimisabisüsteem – pargi mugavalt ja turvaliselt
Uus intelligentne parkimisabisüsteem suudab Superbi parkida sõidusuunaga risti või paralleelselt asuvatesse tühimikesse. Nüüd tegeleb see lisaks roolimisele ka sõiduki kiirusega ning peatab selle automaatselt takistuse tuvastamisel. Sõiduki tagaosas hoolitseb selle eest uus automaatne jalakäija hädapidurdus tagurdamisel mida hakatakse Superbile pakkuma lähitulevikus. Kui varasem manööverdusabi süsteem toetus sõiduki ümbruses toimuva analüüsimisel üksnes tagaosas asunud anduritele, lisab uus süsteem sinna tagurduskaamera kujutise, et jalakäijaid ja lapsi veelgi tõhusamalt tuvastada.

Kõikehõlmav juhiabisüsteemi, ümberreastumise abisüsteemi ja esiradari süsteemi funktsioonide laiendamine
Kõikehõlmavat juhiabisüsteemi (Travel Assist) on taaskord täiustatud ning see pakub nüüd läheduses asuvate sõidukit paremat kuvamist digitaalses näidikuplokis. Paketis Assisted Drive Basic sisaldab kõikehõlmav juhiabisüsteem ka adaptiivset sõidurajal püsimise abisüsteemi ja adaptiivset kiirushoidikut (ACC). Kooskõlas navigatsioonisüsteemiga suudab see ette näha kurve, ristmikke ja ringristmikke. Ummikusõiduabiline (Traffic Jam Assist) ühendab adaptiivse kiirushoidiku ja adaptiivse sõidurajal püsimise abisüsteemi võimalused. See võimaldab automaatset paigaltvõttu, pidurdamist ja roolimist tihedas liikluses kiirusel kuni 60 km/h, järgides lähedalasuvate sõidukite liikumist. Ümberreastumise abisüsteemi uusima versiooniga kasvab tagant lähenevate sõidukite tuvastamise ulatus 70 meetrilt 90 peale, mis toob kaasa ka turvalisuse kasvu, näiteks kiirteedel. Selle tegid võimalikuks kaitseraua nurkades paiknevad võimsamad radariseadmed. Esiradarisüsteemil on nüüd ka ennetav jalgratturite kaitse funktsioon. Uus tähelepanu- ja väsimusmonitor asendab endist juhi väsimust tuvastavat süsteemi, jälgib juhi käitumist ja hindab tema võimalikku väsimusastet. Kui juhi väsimust tuvastav süsteem hindas põhiliselt elektromehaaniliselt roolivõimendilt pärit andmeid, siis tähelepanu- ja väsimusmonitor saab infot sõiduki mitmetelt juhtsüsteemidelt, sealhulgas sõidurajal püsimise abisüsteemilt. Uus süsteem tuvastab kõrvalekaldeid tavapärasest roolimisviisist kiirustel üle 70 km/h. See hindab pidevalt juhi käitumist ning teeb järeldusi tema valmiduse kohta juhtimist jätkata. Kui süsteem leiab, et juht on väsinud, käivitab ta digitaalses näidikuplokis kuuldava ja nähtava hoiatusmärguande.

Proaktiivne reisijakaitsesüsteem, hädaolukorra abisüsteem ja kuni kümme turvapatja reisijate kaitseks
Kui täiesti uue Superbi andurid tuvastavad häda- või äkkpidurduse või vältimatu kokkupõrke ohu eest, küljelt või tagant, suleb proaktiivne reisijakaitsesüsteem automaatselt kõik avatud aknad ja selle olemasolul ka panoraamkatuseluugi. Samuti lülitab sisse ohutuled ja pingutab eesmisi turvavöid. Avarii korral kaitsevad Superbi reisijaid kuni kümme turvapatja. Lisaks juhi ja eesmise kaasreisija turvapatjadele ning juhi põlveturvapadjale on põhivarustuses esiistmete külgturvapadjad, peaturvapadjad ja esimest korda selles mudelkonnas keskturvapadi esiistmete vahel. Külgturvapadjad teise istmerea jaoks on saadaval lisana. Hädaolukorra abisüsteem vähendab avariiohtu olukorras, kus juht pole enam võimeline autot juhtima näiteks terviserikke tõttu. Kui süsteem sellise olukorra tuvastab, hoiab ta sõiduki oma sõiduraja piires, lülitab sisse ohutuled ning hakkab autot sujuvalt pidurdama kuni peatumiseni. Uusima põlvkonna süsteem avab automaatselt ukselukud, lülitab sisse sisevalgustuse ja 15 sekundit pärast sõiduki peatumist aktiveerib eCalli.