Škoda Vision 7S

7. září 2022

Seitsmeistmelist kontseptsõidukit Vision 7S avalikustades pakub ŠKODA AUTO esimese konkreetse vaate margi uuele disainikeelele, mis ühendab endasse vastupidavuse, funktsionaalsuse ja eheduse. Vision 7S on ka esimene Škoda, mis saab mattpinnaga kerevärvi. Siseruumi atmosfääri iseloomustavad jätkusuutlikud materjalid ja interaktiivsed pinnad. Tänu 89 kWh mahutavusega akule on kontseptauto sõiduulatus WLTP-tsüklis üle 600 kilomeetri.

Disain

VälimusInterjöör

Maailma esmaesitlus

Disainivisand

EestTagant

Uue silmapaistva disainiga esiosa

Märgatavalt laiem ja lamedam Škoda esivõre on tume ja kinnine. Esituled on viidud kaugele sõiduki nurkadesse ning paigutatud kahte ritta üksteise kohale. Neist veelgi kõrgemal paiknev selgelt eristuv päevasõidutulede triip ulatub kaugele esitiibadele, andes tulemoodulile T-tähe kuju.

Nurgeliste kontuuridega esiluuk järgib Škoda hästituntud kujundusvõtteid. Silmatorkaval, täiesti uue disaini saanud esikaitseraual on seitse püstist õhuvõtuava, neist keskmine pilkupüüdva oranži siseosaga. Kaitseraua alaosas paistab alumiiniumist põhjakaitse. Suured, optimeeritud aerodünaamikaga veljed rõhutavad Vision 7S-i jõulist väljanägemist. Külgvaadet määratlevad selgepiirilised pinnad ja tagaosa suunas kergelt langev katusejoon.

Uuenduslikud detaililahendused

Uue kontseptauto Vision 7S interjöör on sümmeetrilise „ümbritseva“ disainiga, lai horisontaalne armatuurlaud ulatub ka uste peale, tugevdades avaruse tunnet. Optimaalse paigutusega käetugi teeb eraldiseisva, püstiasendis puutetundliku ekraani ja haptiliste (vibreeriva tagasisidega) nuppude kasutamise lihtsaks ja mugavaks.

Samuti on haptilisi juhtseadiseid integreeritud uue disaini saanud vertikaalsete kodaratega roolile. Selle sirge ala- ja ülaosa tagavad näidikupaneeli hea nähtavuse. Keskekraani all keskkonsoolis asuvad kolm suurt haptilist (vibreeriva tagasisidega) pöördlülitit, mis koos madalamal paikneva kahe suure nupu ja pöördlülitiga moodustavad haptilise juhtimiskeskuse.

Meeleoluvalgustus tõstab esile mitmeid interjööri piirkondi, kajastab laadimise seisundit ning tagab piisava valgustuse autosse sisenemisel ja väljumisel. Uksepaneelidelgi leidub mitmeid haptilisi ja visuaalseid elemente.

Integreeritud lapseiste paikneb keskkonsoolis – auto kõige turvalisemas kohas. Esiistmete seljatoed on varustatud hoidikutega teise ja kolmanda istmerea reisijate multimeediaseadmete tarvis. Neis sisalduvad ka integreeritud seljakotid.

Liikuvad juhtseadised erinevate režiimide tarvis

Avar interjöör pakub kaht iseloomulikku konfiguratsiooni, mis loovad uue ruumikogemuse erinevateks olukordadeks – juhtimiseks ja puhkamiseks.

Juhtimisrežiimis on kõik juhtseadised paigutatud ideaalsetesse asukohtadesse ning keskne puutetundlik ekraan on püstasendis, kuvamaks kogu sõidu ajal tarvilikku infot.

Puhkerežiimi saab aktiveerida laadimise või puhkepausi ajal. Rool ja näidikuplokk nihkuvad ettepoole ning esimese ja teise rea istmed liiguvad tahapoole, et isteasend oleks veelgi lõõgastavam. See võimalus tagab reisijaile maksimaalse ruumi ja mugavuse.